Nervų karas Vilniaus gatvėse: provokatoriui už avariją – tik bauda, nekaltam vairuotojui – teismas

Liaudiškas posakis, kuriuo patariama tam tikriems asmenims duoti kelią, galėtų būti neoficialia Kelių eismo taisyklių dalimi. Mat šia išmintimi nesivadovaujant galima prisidaryti bėdų lygioje vietoje. Tuo įsitikino vienas „Volkswagen“ vairuotojas, įsivėlęs į gatvės konfliktą su „Subaru“. Pastarojo automobilio vairuotojui tik skirta bauda už avarijos sukėlimą, tuo tarpu mikroautobusą VW vairavusio vilniečio laukia teismas už pasišalinimą iš nelemto įvykio vietos.
Volkswagen Multivan Business tamsintais stiklais
Asociatyvinė iliustracija: „Volkswagen Multivan“

Gazas.lt skaitytojai pamena prieš mėnesį pasakotas istorijas, kai iš pradžių Ukmergės gatvėje Vilniuje buvo nufilmuotas kitos mašinos vos netaranavęs „Subaru“ automobilis, o netrukus ta pati transporto priemonė jau buvo užfiksuota netoliese sudaužyta.

Tuo metu kiti vairuotojai spėliojo, kad vaikinas su „Subaru“ prisilakstė ir prisivirė košės. Spėlionės pasitvirtino – „Subaru“ vairuotojas iš tiesų buvo kaltas dėl eismo įvykio, kurio metu automobilis apgadintas. Tačiau Gazas.lt ištirtas šios istorijos tęsinys – tiesiog neįtikėtinas.

Kadras iš filmuotos medžiagos/Agresyvaus vairavimo epizodas
Kadras iš filmuotos medžiagos/„Subaru Impreza“ agresyvaus vairavimo epizodas kovo 8 d.

Vilniaus apskrities policijos kelių patrulių rinktinės duomenimis, kovo 11 d. apie 11 val. 23 min. sostinės Šeškinės rajone, Buivydiškių ir Ozo g. sankryžoje netoli sporto klubo „Impuls“, susidūrė „Subaru Impreza“ ir „VW Multivan“.

Gazas.lt surado šį eismo įvykį savo akimis atsitiktinai mačiusį vairuotoją, kurio pasakojimo objektyvumu abejoti nėra jokio pagrindo. Juolab kad Arvydo L. žodžius patvirtina ir policijos duomenys.

Avarija įvyko visoms trims transporto priemonėms (liudininko, „Subaru“ ir VW) važiuojant Ozo gatve nuo „Akropolio“ pusės Ledo rūmų link.

15min.lt skaitytojo nuotr./Sudaužytas „Subaru“ automobilis
15min.lt skaitytojo nuotr./Sudaužytas „Subaru“ automobilis

„Buvo raudonas šviesoforo signalas, todėl visos mašinos stovėjo. Aš buvau vidurinėje juostoje, prieš mane buvo dar vienas automobilis. Kairėje pusėje buvo vienintelis „VW Multivan“. Manau, kad buvo ką tik užsidegęs žalias šviesoforo signalas, kai „Subaru“ atsitrenkė į „Multivan“.

Policijos turimais duomenimis, iki susidūrimo kovo 11 d. Šeškinėje, VW ir „Subaru“ vairuotojai „vienas kitą vaikėsi“.

Pirmieji automobiliai vos vos pradėjo judėti, ir tuomet, mano manymu, gana dideliu greičiu (apie 40–50 km/val.) „Subaru“ įsirėžė į „Multivan“. Kaip matėsi iš „Subaru“ manevro, vairuotojas ketino „būti gudriausias“ ir iš kraštinės (kairės) juostos norėjo peršokti į vidurinę, tokiu būdu už savęs palikdamas visus du ar tris automobilius (tarp jų ir manąjį).

Mano tokia nuomonė, nes, visų pirma, nelabai logiška degant raudonam šviesoforo signalui lėkti tokiu greičiu. Kitas dalykas, „Subaru“ vairuotojas net nemėgino stabdyti, todėl pagal „Subaru“ automobilio manevrą bei vairuotojo veiksmus daryčiau prielaidą, kad jaunas ir nepatyręs vairuotojas neįvertino savo galimybių ir pavojingai bei vedamas chuliganiškų paskatų sukėlė eismo įvykį.

Tokių vairuotojų kaip pastarasis reikėtų vengti Vilniaus gatvėse. Aš tiesiog kartais įsivaizduoju, kas būtų, jei „Multivan“ vietoje būtų koks mažutis (pvz., „Toyota Yaris“) automobiliukas su vaiku sėdinčiu ant galinės sėdynės... Tokiu atveju, tai greičiausiai būtų buvusi tragedija“, – pasakodamas moralizuoja įvykio liudininkas.

Toliau įvykiai klostėsi išties įdomiai.

„Galbūt smūgis buvo į „Multivan“ kablį? Bet VW vairuotojas net neišlipo, tiesiog nuvažiuodamas pamojo ranka – suprask, viskas gerai. Priežasčių gali būti tam įvairių: gal pats buvo neblaivus, gal netvarkinga mašina (be draudimo ar be techninės apžiūros)“, – svarstė Arvydas.

„Subaru“ vairuotojas sustojo, pranešė apie eismo įvykį, pasišalinusį mikroautobusą ir laukė policijos.

Pareigūnai pasišalinusio VW vairuotojo ieškojo keletą savaičių.

Radę jį ir ištyrę aplinkybes, sostinės kelių policininkai paskelbė verdiktą: „Subaru“ vairavęs vaikinas kaltas, nes nesilaikė saugaus atstumo ir sukėlė avariją, už tai jam paskirta nedidelė bauda.

Tuo tarpu VW vairuotojas dėl susidūrimo buvo nekaltas, tačiau tai neatleido jo nuo pareigos pasilikti įvykio vietoje iki tol, kol bus užpildyta deklaracija arba kol forminti avarijos atvyks policija. Todėl bėgliui surašytas protokolas dėl pasišalinimo iš eismo įvykio vietos. Už tokį šiurkštų KET pažeidimą numatyta sankcija, todėl nuobaudą mikroautobuso vairuotojui skirs teismas.

Pagal ATPK, pabėgimas iš avarijos užtraukia baudą nuo 868 iki 1 158 eurų su teisės vairuoti transporto priemones atėmimu nuo trejų iki penkerių metų arba administracinį areštą nuo penkiolikos iki trisdešimties parų su teisės vairuoti transporto priemones atėmimu nuo trejų iki penkerių metų, o asmenims, neturintiems teisės vairuoti transporto priemones, – baudą nuo 1 158 iki 1 448 eurų su transporto priemonės konfiskavimu ar be konfiskavimo arba administracinį areštą nuo dvidešimties iki trisdešimties parų su transporto priemonės konfiskavimu ar be konfiskavimo.

Kaip anksčiau rašė Gazas.lt, prieš tris dienas (kovo 8 d.) iki šios avarijos būtent šis „Subaru“ automobilis buvo užfiksuotas chuliganiškai važiuojantis Ukmergės gatvėje Vilniuje ties „Maxima“ parduotuve Pašilaičiuose.

VIDEO: Kelių erelis prie „Subaru“ vairo bandė nustumti kitą automobilį

Policijos turimais duomenimis, iki susidūrimo kovo 11 d. Šeškinėje, VW ir „Subaru“ vairuotojai irgi „vienas kitą vaikėsi.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų