„Neste Eko ralis 2018“: beveik 2000 km išbandymai

Balandžio 24-26 dienomis VšĮ „Saugus ratas“ kartu su partnere UAB „Neste Lietuva“ rengia „Neste Eko ralį 2018“ visų trijų Baltijos šalių keliais, skirtą trijų broliškų respublikų valstybingumo šimtmečiams.
„Neste Eko ralis 2018“
„Neste Eko ralis 2018“ / Organizatorių nuotr.

Tai bus jubiliejinis, jau 15-tas toks „Saugaus rato“ rengiamas eko ralis, kurio dalyviams keliamas tikslas organizatorių parinktą ir visiems vienodą maršrutą įveikti saugiai, laikantis KET reikalavimų, o jų nugalėtoju skelbiamas mažiausia degalų sunaudojęs ir kelių eismo taisyklių nepažeidęs ekipažas.

Nors balandžio pabaigoje vyks neeilinis, jubiliejinis renginys, turintis tapti savotiška švente jo rengėjams ir dalyviams, tačiau būtent dalyvaujančiųjų 15-ajame eko ralyje laukia ilgiausias ir sunkiausias iš visų iki šiol buvusių maršrutas.

Taupumo paieškos truks 3 dienas „Neste Eko ralio 2018“ dalyviams Lietuvos, Latvijos ir Estijos keliais per 3 dienas teks įveikti net 1940 km ilgio maršrutą, iš kurio 52 km teks važiuoti Latvijos žvyrkeliais.

Organizatorių nuotr./„Neste Eko ralis 2018“ maršrutas
Organizatorių nuotr./„Neste Eko ralis 2018“ maršrutas

„Galbūt tokia proga daugelis laukė lengvesnio „pasivaikščiojimo“, tačiau švęsti bet kokią šventę nepalyginamai smagiau nudirbus sunkius, daug išbandymo ir sumanumo reikalaujančius darbus, – sako pagrindinis ralio organizatorius, VšĮ „Saugus ratas“ vadovas Valdas Juozas Vilūnas. – Kita vertus, trijų dienų nelengvas pasivažinėjimas ir beveik 2000 km maršrutas bendro naudojimo keliais leis daug tiksliau įvertinti tikrąsias automobilių kuro sąnaudas, o kartu ir juos vairuojančiųjų įgūdžius bei meistriškumą važiuoti taupiai ir saugiai“.

Verta priminti, kad taupumo rekordų ralio dalyviai sieks važiuodami bendro naudojimo keliais dieną, kai eismas juose intensyviausias ir vairuodami saugiai, laikantis visų tuose keliuose ir miestų gatvėse galiojančių kelių eismo taisyklių.

Organizatorių nuotr./„Neste Eko ralis 2018“
Organizatorių nuotr./„Neste Eko ralis 2018“

Renginio organizatoriai džiaugiasi, jog nepaisant to, kad tai bus labai sunkus, daug ištvermės, nuovokos ir meistriškumo pareikalausiantis ralis, pirmųjų paraiškų sulaukė iš tokių renginių senbuvių, taupumo rezervų ieškojusių jau ne viename tokiame žygyje.

Iki šiol ilgiausią – 1500 km maršrutą – eko ralių dalyviai buvo įveikę to paties „Saugaus rato“ 2011 metų kovo 24-25 dienomis surengtame žygyje maršrutu Vilnius-Talinas-Vilnius.

Organizatorių nuotr./„Neste Eko ralis 2018“ maršrutas
Organizatorių nuotr./„Neste Eko ralis 2018“ maršrutas

Skatina ir rėmėjai

„Sprendimus privalome priimti kiekvieną dieną. Kartais – sunkius, labai atsakingus. Dažnai tie sprendimai susiję su vartojimu – kokią įtaką vartojamas produktas daro įtaką man, mano artimiesiems, ateinančioms kartoms“, – sako UAB „Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos vadovas Audrius Miežys.

Jo nuomone – degalai – vienas iš tokių produktų.

„Neste“ misija – kurti ir siūlyti tvarius pasirinkimus, turinčius geresnę ateitį. Ateitį, kurios norėsime sau, savo atžaloms. Štai kodėl „Neste“ yra kartu su EKO raliu, propaguojančiu eko (taupų, ekonomišką, bemaž neteršiantį gamtos) vairavimą! – teigia A. Miežys.

Į visus eko ralio dalyvių automobilių bakus visose trijose šalyse bus pilami vienodi Neste degalai tik iš specializuotų degalinių. Todėl žygio dalyvius domina ne tik galimybė bent pagal variklio darbą palyginti degalų kokybę, bet ir kainas.

Organizatorių nuotr./„Neste Eko ralis 2018“ maršrutas
Organizatorių nuotr./„Neste Eko ralis 2018“ maršrutas

Varžysis šešiose klasėse

Siekti puikių ekonomiškumo rodiklių ralio dalyvius skatins ne tik aukštos kokybės degalai, bet ir varžytuvės klasėse, dar labiau suvienodinsiančios galimybes ir išryškinsiančios tikrąjį ekipažo gebėjimą važiuoti saugiai ir ekonomiškai.

„Neste Eko ralio 2017“ dalyvių automobiliai pagal nuostatus skirstomi į šias klases:

  • E1 – benzininiai, (variklio darbinis tūris – iki 1400 cm3);
  • E2 – benzininiai, (variklio darbinis tūris – iki 2000 cm3);
  • ED3 – dyzeliniai, (variklio darbinis tūris – iki 1400 cm3);
  • ED4 – dyzeliniai, (variklio darbinis tūris – iki 2000 cm3);
  • ED5 – dyzeliniai, (variklio darbinis tūris – per 2000 cm3);
  • EH – hibridiniai

Startas ir finišas – Vilniuje

Ralio maršrutą derinusi ir kelio knygą parengusi teisėjų brigada suskaičiavo, jog pirmąją dieną jo dalyvių laukia 710, antrąją – 800, o trečiąją – 430 kilometrų.

„Neste Eko ralio 2018“ dalyviai trijų dienų batalijas pradės balandžio 24-osios ankstų rytą (6.55val.) iš Molėtų plente Nr.8 esančios „Neste“ degalinės, o pirmasis degalų papildymas laukia apie 14 val. Aluksnėje (Latvija).

Organizatorių nuotr./„Neste Eko ralis 2018“ maršrutas
Organizatorių nuotr./„Neste Eko ralis 2018“ maršrutas

Pirmosios dienos taupumo paieškos bus baigtos Narvoje (Estija), kur ralio dalyvių lauks ir pirmoji nakvynė.

Antrosios dienos varžytuvių pradžia – Narvoje, „Neste“ degalinėje, o finišas ir dar viena nakvynė – Latvijos uostamiestyje, Liepojoje.

Startavę Liepojoje per Mažeikius, Raseinius, Šiluvą „Neste Eko ralio 2018“ dalyviai finišuos Vilniuje, toje pačioje Molėtų plente esančioje „Neste“ degalinėje, kur ir startavo. Ten bus paskelbti ir apdovanoti nugalėtojai ir prizininkai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų