2014 m. liepą įsigaliojo nauji transporto priemonių techninės apžiūros reikalavimai, kuriais remiantis pareigūnai kelyje gali anuliuoti techninės apžiūros dokumentus. Iki šių metų spalio 18 d., dėl šių nurodymų nepaisymo dokumentus prarado daugiau kaip 3 tūkst. vairuotojų.
Kelių eismo taisyklėse nurodyta, kad techniškai tvarkingame automobilyje tamsiu paros metu turi veikti bent vienas – artimasis, tolimasis ar priešrūkinis – kairysis priekinis žibintas, o patys žibintai privalo atitikti automobilio gamintojo reikalavimus.
Dėl neveikiančių ar netvarkingų žibintų techninės apžiūros dokumentų galiojimas sustabdomas dažniausiai - dėl šios priežasties iš naujo patikrą praeiti ir dokumentus tvarkytis teko ketvirtadaliui vairuotojų. Antra dažniausiai pasitaikanti priežastis (23 proc. visų atvejų) – reikalavimų neatitinkantis automobilio stiklų tamsinimas. 17 proc. kelyje sustabdytų vairuotojų techninės apžiūros dokumento neteko dėl per daug nudėvėtų ar konkrečiam sezonui netinkančių padangų.
Kalbant apie pagrindinę techninės apžiūros dokumentų netekimo priežastį, pastebima, jog tai nebūtinai reiškia, kad vairuotojai nesirūpina savo saugumu ir važinėja nešviečiančiais žibintais. Priešingai – pasitaiko atvejų, kuomet vairuotojai, siekdami ryškesnio kelio apšvietimo ir didesnio saugumo kelyje, į žibintus montuoja ryškesnes lemputes, tačiau jos ne visuomet atitinka žibintų gamintojų reikalavimus.
„Philips“ atstovas Tarekas Hamedas teigia, jog dažniausiai tokios situacijos pasitaiko, kuomet ksenoninės lemputės montuojamos į tik halogeninėms lemputėms pritaikytus žibintus.
Jei daugiau laiko važinėjama gerai apšviestomis gatvėmis, pastebėti, kad žibintas yra perdegęs, iškart nėra taip paprasta
„Siekdami sutaupyti, vairuotojai į standartinius halogeninėms lemputėms pritaikytus žibintus montuoja vadinamuosius ksenonų konvertavimo rinkinius, leidžiančius naudoti ksenonines lemputes. Tačiau to negana, būtinos papildomos automobilio modifikacijos: automatinė žibintų reguliavimo ir apipurškimo sistemos bei specialus reflektorius. Vairuotojai montuoja šias lemputes tikėdamiesi saugiau važiuoti kelyje, tačiau rezultatas gaunasi priešingas. Nepritaikyti žibintai netinkamai sklaido ksenoninių lempučių šviesą, todėl priešais važiuojančius vairuotojus galima visiškai apakinti net keletui sekundžių. Tai pakankama priežastis laikyti automobilį techniškai netvarkingu“, – pasakojo „Philips“ atstovas.
Pasak T.Hamedo, vairuotojams ne visuomet paprasta pastebėti, kad žibintų šviesos būna perdegusios.
„Jei daugiau laiko važinėjama gerai apšviestomis gatvėmis, pastebėti, kad žibintas yra perdegęs, iškart nėra taip paprasta. Dėl šios priežasties, vairuotojams rekomenduojama prieš kiekvieną ilgesnę kelionę ir ne rečiau kaip kartą per pusmetį patikrinti, ar visi automobilio žibintai šviečia“, – teigia „Philips“ atstovas.
Perdegusias halogenines lemputes vairuotojai gali nesudėtingai pasikeisti patys. Tačiau reikėtų nepamiršti jas keičiant mūvėti gumines pirštines, kadangi tiesioginis lemputės stiklo kontaktas su oda ar kitais riebalais gali ženkliai sumažinti lemputės gyvavimo laiką. Po lemputės pakeitimo būtina patikrinti, ar šviesos vis dar tinkamai sureguliuotos. Taip pat reikėtų pasidomėti, kokias lemputes įsigyti tikslingiausia.
„Automobilių dalių rinkoje yra gausu lempučių: vienos jų, lyginant su standartinėmis lemputėmis, pasižymi dvigubai ilgesniu gyvavimo laiku, kitos – keletą kartų intensyvesniu skleidžiamos šviesos ryškumu. Jeigu daugiausiai laiko važinėjama apšviestais keliais, rekomenduojama rinktis mažiau galingas, tačiau ilgiau tarnaujančias lemputes. Ir, atvirkščiai, jeigu tenka daug vairuoti prastai apšviestu maršrutu, geriau rinktis ryškiausias halogenines lemputes. Kai kurios jų savo ryškumu prilygsta net ksenoninėms lemputėms“, – patarimais dalinosi „Philips“ atstovas.