Panašu, jog tam tikra forma grįžta laikai, kai žiguliukų ir moskvičiukų vairuotojai kiekvieną vakarą būdavo priversti neštis namo valytuvus, veidrodėlius.
Šiais laikais tą patį patartina daryti BMW, „Mercedes“ ir kitų prabangesnių automobilių savininkams, norintiems iš ryto dar turėti veikiančią pagalbinę atstumo jutiklių sistemą.
Apdailos juostos su integruotais atstumo davikliais Lietuvoje vagiamos masiškai.
Akylesni vilniečiai pastebėjo, jog sostinės gatvėse bent ketvirtadalis įvairių modelių 7-osios serijos BMW limuzinų važinėja apipešioti. Beje, kalbama, kad dalis vairuotojų tyčia išėmė šias detales ir saugiai paslėpė iki tol, kol dėl jų baigsis psichozė arba teks pardavinėti automobilį.
Vilniuje 15min.lt žurnalistai neseniai užfiksavo senesnio modelio BMW automobilį, kurio šeimininką ilgapirščiai privertė griebtis drastiškos ūkiškos gudrybės. Vietoj to, kad pagal skelbimus ar autolaužynuose ieškotų galbūt jau ne pirmą sykį pavogtos „parkavimo“ daviklių juostos, vilnietis tam skirtą buferio ertmę... užglaistė montažinėmis putomis! Uždažys – ir bus ramu.
„Lietuvos ryto“ priede „Vartai“ pirmadienį kaip tik pasakojama, jog tokio pobūdžio vagystės itin populiarios Kaune. 15min.lt žurnalistai įrašų apie pavogtus atstumo jutiklius pastaruoju metu matydavo ir Panevėžio, Kauno rajono, Alytaus, Marijampolės apskrities, taip pat sostinės kriminalinių įvykių suvestinėse. Dažnai nurodoma 1500 – 3000 litų turtinė žala.
Vokiečiai nemąstė kaip lietuviai
7-osios serijos BMW be mašinos statymo jutiklių juostos buferyje. |
Prabangiųjų BMW ir „Mercedes-Benz” konstruktoriai turbūt net nesapnavo, kad gali iškilti tokia problema. Automobilių buferiuose sumontuotos plastikinės apdailos juostos gražiai atrodo ir puikiai tinka įrengti mašinos statymo daviklius. Tačiau Vokietijos inžinieriai juk negalėjo žinoti, kokie sumanūs Lietuvoje gyvenantys ilgapirščiai, taikliai pastebi kolega iš „Lietuvos ryto“. Vagys netrukus surado naują pasipelnymo šaltinį. Brangių BMW ir „Mercedes-Benz” automobilių savininkai juokauja, kad Kaune jau turbūt neliko nė vienos tokios mašinos, kuri bent kartą nebūtų nukentėjusi nuo ilgapirščių.
Prabangaus „Mercedes-Benz S” vairuotoja „Lietuvos rytui“ pasakojo vos kelioms minutėms Kauno centre palikusi automobilį be priežiūros ir rado jį be priekinės ir galinės juostelių su jose esančiais davikliais. Techninės priežiūros centre už remontą kaunietė sumokėjo beveik 3 tūkst. litų.Kalbama, kad dalis vairuotojų tyčia išėmė šias detales ir saugiai paslėpė iki tol, kol dėl jų baigsis psichozė.
Neatmetama, kad kartais gali sukčiauti ir patys mašinų savininkai – jie išima juostas ir praneša apie neva įvykdytą vagystę, o gavę kasko draudimo išmoką įstato detales į vietą.
Stimulas – vogtų detalių paklausa
Kodėl šios apdailos juostelės tokios brangios ir kodėl jos vagiamos, jeigu internete galima rasti skelbimų, kuriuose daviklius siūloma pirkti vos už 20–50 litų?
„Kinijoje pagaminto ir originalaus daviklio iš automobilių gamyklos negalima net lyginti. Jeigu detalių kainos būtų mažesnės, vagims neapsimokėtų imtis tokios rizikingos veiklos”, – dienraštis cituoja techninės priežiūros centro „ETS Auto” vadovą Gintarą Vainauską.
Iš Kinijos importuojami davikliai neatsparūs oro temperatūros svyravimams, netiksliai reaguoja į kliūtis ir išvis sunkiai suderinami su kitomis šiuolaikiško automobilio sistemomis.
„Kreipėmės į BMW koncerną dėl detalių kainodaros pakeitimų”, – pranešė šio Vokietijos gamintojo atstovės Lietuvoje bendrovės „Krasta Auto” specialistė Rasa Klimavičiūtė. Bendrovė siekia nustatyti tokias kainas, kad vogti detalių ir jas pardavinėti vadinamojoje juodojoje rinkoje tiesiog neapsimokėtų.
Tuo tarpu Kauno Santakos policijos komisariato viršininkas Raimondas Abugelis „Lietuvos rytui“ pasakojo, kad vogti apdailos juosteles su jose sumontuotais davikliais pradėta maždaug prieš metus. Dažniausiai nusikaltėliai taikosi į prabangius „Mercedes-Benz” ir BMW automobilius, tačiau yra nukentėję ir „Mitsubishi”, „Toyota” mašinų savininkai.
„Didžiausia bėda, kad žmonės perka vogtus daiktus“, – įsitikinęs pareigūnas.
Sauliaus Chadasevičiaus/15min.lt nuotr./7-osios serijos BMW be mašinos statymo jutiklių juostos buferyje. |