Nežinoma istorija: sovietiniai pikapai, kurių daugelis akyse neregėjo

Šiandien daugeliui pikapai visų pirma siejasi su Amerika, nors Europos rinkoje jų taip pat nenumaldomai daugėja. Prieš keletą dešimtmečių, mums gyvenant atribotiems „geležinės uždangos“, pikapai, rodos, buvo svetimas ir nesuprantamas žodis. Nors sovietinėse respublikose jie buvo gaminami.
GAZ 4
GAZ 4 / Trucker/Wikimedia Commons iliustr.

Retas kuris yra gyvai matęs šiuos automobilius, tad „Trucker“ kviečia pasigrožėti ypatingai retais egzemplioriais, bent nuotraukose.

Sovietiniai pikapai buvo gaminami dar iki Antrojo pasaulio karo. Tai buvo du modeliai – GAZ 4 ir GAZ 415. Po karo buvo ilgoka pertrauka, o vėliau pasirodė modifikuota „Moskvičiaus“ arba kaip jis buvo vadinamas senesnio leidimo knygose – „Maskviečio“ – versija IŽ 27151. Modelių buvo ir daugiau, tačiau jie, dažniausiai, būdavo naudojami įmonių vidaus reikmės ir gaminami iš… brokuotų kėbulų.

GAZ 415 (1939−1941)

Trucker/Wikimedia Commons iliustr./GAZ M415 (1939−1941)
Trucker/Wikimedia Commons iliustr./GAZ M415 (1939−1941)

Serijinis, ikikarinis pikapas. Buvo pagaminta apie 5 000 tokių automobilių, bet privatūs asmenys įsigyti jų negalėjo.

GAZ 4 (1933−1937)

Trucker/Wikimedia Commons iliustr./GAZ 4
Trucker/Wikimedia Commons iliustr./GAZ 4

Pirmasis sovietinis pikapas, kuriam buvo panaudota GAZ-A bazė. Automobiliui naudota sunkvežimio GAZ AA kabina. Iš viso buvo surinkta 11 500 tokių modelių.

VAZ 2101

Trucker/Wikimedia Commons iliustr./VAZ 2101
Trucker/Wikimedia Commons iliustr./VAZ 2101

Šie automobiliai nebuvo serijiniai ir buvo gaminami tik tada, jei likdavo dalių arba pasitaikydavo brokuotų 2101, 2102, 2104, 2105 ir 2107 modelių kėbulų. Dalis kėbulo tiesiog buvo nupjaunama ir toks „pikapas“ paleidžiamas į „vidines“ gamyklų trasas. Išimtis buvo didžiosios šventės, kada VAZ gamykla miesto poreikiams galėjo vienu metu skirti apie 50 įvairiausių pikapų.

VAZ 2016 „Turistas“ 007

Trucker/Wikimedia Commons iliustr./VAZ 2016 „Turistas“
Trucker/Wikimedia Commons iliustr./VAZ 2016 „Turistas“

1976 m. pasirodė bandomoji VAZ pikapo versija. Buvo planuota pradėti jos serijinę gamybą. Inžinieriai sumąstė, kad krovinių skyriuje turi būti įmontuota palapinė, kurią bus galima išskleisti norimoje vietoje. Deja, idėja taip ir liko idėja.

IŽ 27151004

Trucker/Wikimedia Commons iliustr./IŽ 27151
Trucker/Wikimedia Commons iliustr./IŽ 27151

Keleivinis automobilis ir vienintelis tikras serijinis sovietinis pikapas, gamintas nuo 1972 iki 2001 m. Automobilis buvo sukurtas panaudojus krovininį furgoną IŽ 2715. Įdomu tai, kad pikapas buvo gaminamas skirtingų versijų, išvaizdos ir su skirtingais privalumais.

ZAZ 968MP

Trucker/Wikimedia Commons iliustr./ZAZ 968MP (1990)
Trucker/Wikimedia Commons iliustr./ZAZ 968MP (1990)

Serijinis pikapas, pasirodęs Sovietų sąjungoje agonijos metais, todėl jo gamyba vyko tik nuo 1990 iki 1992 m.

ZAZ 965P010

Trucker/Wikimedia Commons iliustr./ZAZ 965P
Trucker/Wikimedia Commons iliustr./ZAZ 965P

Pikapas pagamintas iš vadinamojo „kupriuko“ ir naudotas įmonės vidaus reikmėms. Iš brokuotų kėbulų buvo surinkti keli tokie modeliai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis