Nindzė iš Japonijos: ketvirtos kartos „Mazda MX-5“ aštri lyg šurikenas

Pirmą kartą ketvirtos kartos rodsterį „Mazda MX-5“ pamačiau „Press ralyje“, greitojo slalomo trasoje. 2 l variklį (160 AG, 200 Nm) turinčią „Miatą“ aplink kūgelius greitajame slalome gainiojo kolega Dainius Leonavičius. Atmosferiniu varikliu varoma „Mazda“ meistro rankose tapo tikru ninzės šurikenu.
Mazda MX5
Mazda MX5 / 15min 123RF.com nuotr.

Suprasti akimirksniu

  • 1989-aisiais Čikagos automobilių parodoje „Mazda“ pristatė nedidelį, smagų, o svarbiausia – įperkamą kabrioletą MX-5.
  • 2014 m. Japonijoje, Amerikoje ir Europoje pristatytas ketvirtos kartos MX-5. „Mazda MX-5“ pasižymi išskirtiniu „KODO – Soul of Motion“ dizainu ir patentuota „SKYACTIV“ variklių technologija.
  • Konstruodami MX-5 inžinieriai laikėsi „Jinba Ittai“ (jap. – raitelis ir arklys susiliejantys į vieną) koncepcijos ir klasikinės sportinio automobilio struktūros – variklis priekyje, varantys ratai galiniai, svorio centras – kuo arčiau asfalto.
  • Guinesso rekordininkė – geriausiai parduodamas sportinis dvivietis kabrioletas pasaulyje (daugiau nei 1 mln.).
  • 1989-aisiais debiutavę serijiniai MX-5 (Japonijoje jie buvo vadinami „Eunos Roadster“, o JAV – „Miata“ pavadinimais). Lietuvoje labiau žinomas „Miatos“ pavadinimas.
  • Priklausomai nuo variklio, 6 pavarų mechaninę dėžę turintis apie 1000 kg sveriantis automobilis įsibėgėja per 7,3-8,3 sek.
  • Kaina – nuo 27 250 iki 36 650 Eur.

Mažas svoris (balansas tarp ašių 50:50), nedideli gabaritai, vikrumas ir vairavimo malonumas. Man šis japoniškas urzgiantis ninzė asocijuojasi su šiais epitetais. Ir, be abejo, daugeliui prieinama kaina. Todėl antrasis epitetas šiam automobiliui – gražus, miniatiūrinis žaisliukas. Būtų puikus antras automobilis šeimoje. Toms progoms, kai važiuojama pasivažinėti, pasimėgauti vėju ir natūraliais garsais.

Ir nors dėl savo dydžio „Mazda MX-5“ tikrai atrodo lyg žaisliukas, iš tiesų tai yra ir pavojingas ginklas.

15min 123RF.com nuotr./Mazda MX5
15min 123RF.com nuotr./Mazda MX5

Beje, kodėl ją lyginu su šurikenu – nindzių mėtomomis aštriomis žvaigždutėmis? Todėl, kad MX-5 yra žvaigždė tiesiogine šio žodžio prasme, daugybės konkursų laimėtoja. Tarkime, 2016 m. Pasaulio metų automobilis. Taip pat todėl, kad lengva, maža, aštri, kalbant apie charakterį.

Ir nors mano bandytas kabrioletas „Mazda MX-5“ buvo varomas kiek silpnesniu 1,5 l varikliu (131 AG, 150 Nm), patikėkite, vairavimo malonumo užteko. Išsuki atmosferinį variklį iki 3000 aps./min., ir prasideda spektaklis. MX-5 vairavimas (ir, be abejo) kėbulo išskirtinumas, taip įtraukia, kad nesinori išlipti iš šios mažylės. O variklį – sukti ir sukti, kad „Miata“ smagiai birbtų. Taip, kitas epitetas, po šurikeno, jai tiktų „birbynė“ (lietuvių liaudies instrumentas).

Tiesa, duslintuvas ir bagažinė, rodos, ranka pasiekiami, nes automobilis trumpas, dvivietis. Ir dar galu varomas. Taigi pasukamumas toks pat geras, kaip garsas (nuo 3000 aps./min.). O kai atsisuki atgal pasižvalgyti, apima keistas jausmas: galiniai ratai tikrai labai netikėtai arti.

Todėl muzikos grotuvo šiam automobiliui nereikia. Tai būtų tas pat, kad gerti sakurų arbatą, dedant ne tik medaus, bet dar ir cukraus.

TAIP PAT SKAITYKITE: „Mazda MX-5“: trys entuziastiško automobilio kartos

Dar vienas svarbus momentas – nors šis automobilis yra mažytis, gatvėje nesijauti nykštukas. Nes dėl išskirtinumo žiede ar kokiame T.Narbuto kalne jį gerbia net ir „Caddilac“. Gal gąsdina „birbynė“, gal kiti bruožai. O gal mūsų vairuotojai jau pakankamai išprusę ir jaučia „Miatai“ pagarbą.

Pagarbą šiai greitai mažylei jaučia ir merginos. Vos užsukęs į 15min kiemą, neatsigyniau prašymų pavežioti. Tačiau labiausiai koleges glumino galvosūkis „kur yra bagažinės atidarymo mygtukas“. Taip, jis yra. Bet, norint jį rasti, reikia ir logikos, ir šiek tiek fantazijos. Jei teks vairuoti naująją MX-5, pabandykite rasti.

Bet dar labiau nei dailiosios lyties susidomėjimas „Miata“ nustebino policijos reakcija. Turėjau reikalų Kelių policijos valdyboje. Sustojau atokiau, o pro šalį pareigūnas beeinąs. Net išsižiojo: „oho, koks gražus kūrinys, ar tavo“?

Turbūt kiekvienas, kada nors vairavęs „Miatą“ (taip vadinamas šis MX-5 kabrioletas), lygina skirtingas kartas. Mažylę pirmąją, padidėjusią ir pasunkėjusią antrą. Įdomu tai, kad inžinieriai, netgi daugėjant technologijų, sugebėjo išsaugoti nedidelį MX-5 svorį. Pavyzdžiui, 4-os kartos „Miata“ yra netgi trumpesnė už pirmąjį modelį. Todėl čia nėra nė vieno nereikalingo kilogramo.

2009-aisias Jeremy Clarksonas apie „Miatą“ rašė:

„Akivaizdu. Jei norite sportiško automobilio, MX-5 yra nuostabus pasirinkimas. Niekas kitas kelyje jums nesuteiks tiek malonumo. Vienintelė priežastis, kodėl skiriu šiam automobiliui penkias žvaigždutes yra ta, kad negaliu skirti keturiolikos“.

Geresnį apibendrinimą sunku ir sugalvoti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis