Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Nissan GT-R“ testas. Jis moka važiuoti lėtai!

Prieš Naujuosius pasitaikė keliauti į Laplandiją. Helsinkyje užsukome pasigrožėti greičiausiu „Nissan“ markės automobiliu – GT-R. Svajonėse buvo bent pasėdėti šio automobilio salone, bet prekybos centro vadovas pasiūlė jį išbandyti. Geriau jau būtų nesiūlęs.
GAZAS.LT išbandytas „Nissan GT-R“
GAZAS.LT išbandytas „Nissan GT-R“ / Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr.

Koviniu režimu

Prietaisų skyde dega dvi raidės „R“. Variklio ir pavarų dėžės valdymo programos pasiruošusios dirbti koviniu režimu. Trečioji raidė „R“, atsakinga už stabilumo programą, išjungta. Už lango – sniegas, bijau, kad pirmą kartą sėdėdamas prie 485 AG galios automobilio vairo nesu pajėgus pilotuoti slysdamas šonu. Taigi, pradedu važiuoti su dviem „R“.

Kas vyko kitas kelias minutes – nepamenu. Pažįstate tą jausmą, kai važiuodami automobiliu kalbatės telefonu, o padėję ragelį neprisimenate, kaip įveikėte kelis kilometrus? Ką aplenkėte, kas jus aplenkė arba dar blogiau, kaip pervažiavote sankryžą. Toks atminties praradimas mane ištiko sėdint prie „Nissan GT-R“ vairo. Pamenu tik viena – buvau pakerėtas to greičio, kokiu iššovė GT-R. Sustojau šalikelėje atgauti kvapo. Šalia manęs įsitaisęs įmonės, kuriai priklauso šis 250 tūkst. litų vertės automobilis, vadovas Kimas Stenstromas įspėja: „Tai labai greitas automobilis, greitesnis už nepatyrusį vairuotoją.“

Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./GAZAS.LT išbandytas „Nissan GT-R“
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./GAZAS.LT išbandytas „Nissan GT-R“

Prieš pradėdamas antrą kartą važiuoti susikaupiu smarkiau. Įjungiu pirmą pavarą, atleidžiu stabdį ir spaudžiu greičio pedalą iki galo. Booom! Nepraslysta nė vienas ratas, visas 580 Nm sukimo momentas elektronikos siunčiamas tai vienam, tai kitam, tai trečiam, tai visiems keturiems ratams – kad tik GT-R pajudėtų kuo greičiau. Patikslinsiu tą „greičiau“ – kol jūs skaitote šį sakinį, GT-R spidometre dega 100 km/h. Tai užtrunka keturias sekundes. Vertinant, kad automobilis „apautas“ žieminėmis padangomis, tai fenomenalu. Beje, žieminės šio automobilio padangos kainuoja tiek, kiek nauja „Micra“, – 10 tūkst. eurų (apie 34,5 tūkst. litų).

Pavarų kulkosvaidis

Didesnį įspūdį nei pagreitis padarė pavarų perjungimas. Pavarų dėžei dirbant „R“ režimu, pavaros ne įjungiamos, o šaudo. Įsukus pirmą pavarą iki ties 7 000 aps./min. prasidedančios raudonos linijos, nuspaudus prie vairo esančią svirtelę, antra pavara trenkia it žaibas. Po dvidešimties tokių manevrų kiekvieną pavaros perjungimą pradeda jausti stuburas. Jam tai didelė naujiena.

Žinau, kad tikrasis GT-R talentas atsiskleidžia lenktynių trasoje. Deja, šimto kilometrų spinduliu jos nėra. Ir, pasak mano pakeleivio K.Stenstromo, Suomijoje tokių trasų išvis nėra.

Pamenu tik viena – buvau pakerėtas to greičio, kokiu šovė GT-R. Sustojau šalikelėje atgauti kvapo.

GT-R yra ne „Lotus Elise“ ar „Porsche Cayman“. Tai sunkokas 1 700 kg automobilis, kuriam reikia greičio. Greitų posūkių, kuriuose aerodinaminiai elementai prispaustų jį prie asfalto, ilgų tiesiųjų, kuriose, esant 260 km/h greičiui, jungtumėte paskutinę šeštą pavarą ir pasiektumėte maksimalų 311 km/h greitį. Slalomą primenančiose vingiuotose trasose nepavyktų išnaudoti viso šio automobilio potencialo.

Viename iš automagistralės išvažiavimų keleriais metais sutrumpinau šturmano gyvenimą. Per anksti nuspaudžiau „varyk“ pedalą ir GT-R slydo visais keturiais ratais. Per kelias dešimtąsias sekundės išlyginau automobilį, priekiniams ratams parodžiau, kur judėti, ir likusi jo dalis maloniai nusekė iš paskos.

Mano bandytas GT-R – pirmosios kartos 2010-ųjų gamybos modelis. „Nissan“ per porą metų jį keliskart atnaujino – variklio galia kilo, kol 2012-ųjų modelyje pasiekė 550 AG. Inžinieriai atnaujino ir važiavimo pradžios kontrolės sistemą. Ji veikia tokiu pat kosminiu greičiu, bet mažiau apkrauna pavarų dėžę ir sankabas. 2013-aisiais „Nissan“ pristatys visiškai naują GT-R. Atstovybėje kalbintas jau 30 GT-R modelių pardavęs Antti tikino, kad jis bus dar galingesnis.

Na, bet gana teorijos. Priekyje – ilga automagistralė ir jokių automobilių horizonte. Susikaupęs (šį žodį vartoju ne šiaip sau – valdant GT-R jo reikia) bandau tęsti pasivažinėjimą. Turiu slaptą norą – surasti ribą, kai GT-R išsikvepia. Nespėju – anksčiau išsikvepiu aš.

Sugeba važiuoti lėtai

Važiuojant ramiai, išjungus visas „R“ programas, GT-R tapo beveik „Gran Turismo“ kelioniniu automobiliu. Jau esant 80 km/h greičiui įsijungė šešta pavara, vidutinių degalų sąnaudų matuoklė apsistojo ties padala 10 l/100 km. Kad vairuoji superautomobilį, primena tik malonus žemas 3,8 litro V6 variklio garsas ir iš automobilio užpakalio ausis pasiekiantis „BorgWarner“ pavarų dėžės malonus mechaninis garsas.

GT-R – itin patogus automobilis. Vairuotojo vieta bene patogiausia iš visų mano bandytų automobilių. Vairas arti, pedalai toli – labiau guli nei sėdi. Kietoka sėdynė apgaubia kūną, šoninis palaikymas idealus. Reikia pagirti ir matomumą. Rodos, japonai šį automobilį kurti pradėjo nuo vairuotojo sėdynės.

Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./GAZAS.LT išbandytas „Nissan GT-R“
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./GAZAS.LT išbandytas „Nissan GT-R“

„Beveik visų mūsų parduotų GT-R pirkėjai jį naudoja kiekvieną dieną. Skirtingai nei, tarkim, „Ferrari 458 Italia“ ar „Lamborghini Gallardo“, GT-R turi dvi patogias vietas priekyje, dvi nepatogias vietas užpakalyje ir didelę bagažinę. Bet ne tai didžiausias skirtumas: mūsų pirkėjus sužavi GT-R gebėjimas važiuoti lėtai“, – pasakoja dešimtus metus „Nissan“ automobilius parduodančios įmonės vadovas.

Tai tikra tiesa. Man teko vairuoti „Lamborghini Murcielago“. Mieste. Draugai klausė, kaip sekėsi. Visiems atsakiau taip pat: blogai. Nes galingieji automobiliai, matyti vaikų kambariuose pakabintuose plakatuose, sukurti važiuoti greitai. Lėtai važiuodami jie tiesiog neveikia – sankaba kieta, pavaros įjungiamos labai sunkiai, o variklis kaista. Miesto režimas jiems tarsi dujų kamera.

GT-R sugeba būti ramus taip pat tobulai, kaip ir būti greitas. Tai – automobilis, skirtas lenktynininkui, turinčiam vaikų, kuriuos reikia nuvežti į darželį, ir žmoną, kuri mėgsta apsipirkti akropoliuose. Atlikęs visas šeimos pareigas, jis gali važiuoti tiesiai į Niurburgringą ir pasiekti geriausią dienos laiką. Ryšėdamas kaklaraištį. Šis automobilis – sumo čempiono, Usaino Bolto ir Eglės Špokaitės derinys. Smagu, kad padedamas kelių mygtukų akimirksniu gali išsikviesti vieną iš jų. Ar jau minėjau, kad GT-R atrodo kaip Megan Fox?

Neįtikėtinos istorijos

Kimas Stenstromas, sėdėdamas keleivio sėdynėje, pasakoja linksmas istorijas apie klientus iš Rusijos. Kad ir koks malonus važinėtis Sankt Peterburgo gatvėmis yra šis „Nissan“, jo konstrukcija ypač sudėtinga. Dėl to sudėtingas ir techninis aptarnavimas. Bet auksarankiai garažų supermenai guldo galvas, kad jie viską padarys dešimt kartų pigiau ir dukart geriau.

Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./GAZAS.LT išbandytas „Nissan GT-R“
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./GAZAS.LT išbandytas „Nissan GT-R“

„Dabar mūsų garažuose stovi du GT-R iš Rusijos. Abiem buvo bandyta keisti stabdžių trinkeles. Auksarankiai išlupo senas, įstatė naujas ir manė, kad viskas tuo ir baigsis. Surinkto automobilio jie net paleisti nesugebėjo. Automobilio kompiuteriui reikia duoti žinoti, kas jam buvo daroma. Jei įjungus degimą kompiuteris randa kažką neaiškaus – automobilis nepasileidžia. Savisaugos instinktas. Jei tokį automobilį užkeltų ant automobilių keltuvo ir atvežtų mums, viską dar būtų galima išgelbėti. Bet meistrelių šou čia tik prasideda. Mat vienas sugalvojo stabdžių trinkelių laidus nukirpti, kitas – pritaikyti visai kitokias trinkeles... – pasakoja Kimas Stenstromas. Ir priduria: – Abiejų automobilių pirkėjams išsiuntėme keturženkles sąskaitas eurais.“

Suomijoje netoli Helsinkio esantis „Nissan High Performance“ – populiarus GT-R remonto centras. Čia atvyksta suomiai, estai, švedai ir rusai. Pastarųjų, be abejo, daugiausia. Oficialiai Suomijoje užregistruota apie 40 GT-R automobilių, Rusijoje – keli šimtai. Lietuvoje, mūsų žiniomis, yra du.

Kiek kainuoja „Nissan GT-R“?

Šio galingo automobilio kainą lemia šalis, kurioje užduodamas šis klausimas. Tarkime, Jungtinėse Valstijose naujo „Nissan GT-R“ kainos prasideda nuo 243 tūkst. Lt. Visose Europos Sąjungos šalyse jo paprasčiausios modifikacijos kaina, be mokesčių, yra vienoda – apie 250 tūkst. Lt. Tačiau mokesčiai jo kainą gali ir padvigubinti. Štai Suomijoje jam taikomas 100 proc. prabangos mokestis, kainą pakeliantis iki pusės milijono litų.

Žinoma, galima pasidairyti ir naudotų „Nissan GT-R“. Populiariame naudotų automobilių skelbimų portale 2009 metų gamybos GT-R galime rasti ir už 140 tūkst. Lt. Jei Lietuvoje bus priimtas didelio ažiotažo sulaukęs prabangos mokestis, GT-R šeimininkas už savo automobilį valstybei turės mokėti po 10 tūkst. Lt kasmet.

Mūsų bandyto „Black Edition“ automobilio kaina su lietuvišku 21 proc. PVM – 388 723 Lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?