- „Nissan Qashqai“ – naujo krosoverių segmento pradininkas ir neabejotinas lyderis. Ar realu, kad „Nissan“ gali sukurti dar vieną automobilį, kuris bus toks sėkmingas savo segmente, kaip kad „Qashqai“ – krosoverių?
- Geras klausimas (šypsosi). „Qashqai“ sėkmė išties yra neįtikėtina – jis sukūrė visiškai naują segmentą, kurio lyderis dabar yra, o šio krosoverio pėdomis seka ir modeliai, plečiantys šią klasę – pavyzdžiui, „Juke“.
Kalbant konkrečiai apie kitą modelį, manau, „Hi-Cross“ yra galimos sėkmės pavyzdys. Jis nubrėžia ribą, kuria eina „Nissan“ – tiek technologijų, tiek dizaino srityse. Negaliu pasakyti, kada (ir ar) jis taps serijiniu automobiliu, tačiau „Hi-Cross“ būtų dar vienos mažesniosios krosoverių klasės pirmtakas.
- Galbūt galite daugiau papasakoti apie šį modelį?
- Pagrindinis dalykas – hibridinė pavara. 2 l benzininis variklis su kompresoriumi šiame automobilyje bus derinamas su elektriniu varikliu. Čia nebus standartinės pavarų dėžės – vietoj jos naudosime CVT (variatorinę) transmisiją. Žinoma, „Hi-Cross“ turės visus keturis varančius ratus.
Andriaus Lauciaus nuotr./„Nissan Hi-Cross“ |
Žinoma, hibridinis variklis nebus vienintelis pasirinkimas – esu tikras, kad šiam krosoveriui tapus serijiniu, prie jo variklių gamos prisidės techniniai agregatai iš kitų „Nissan“ modelių.
- Daugumą nustebino „Nissan Invitation“. Tai vėlgi nėra kažkurio jau esančio segmento atstovas?
- Tai – nauja „Nissan“ segmento dalis. Manome, „Invitation“ gali sėkmingai konkuruoti su kitais mažais automobiliais.
Vertinant pagal „Nissan“ skalę, jis įsiterptų šalia „Micra“, „Note“ ir „Juke“ – B segmento modelių. Nors jie ir priklauso vienam segmentui, ištikrųjų konkuruoja labai skirtingose rinkos dalyse, o „Invitation“ aprėps jas visas: tikime, kad trijų anksčiau paminėtų automobilių savininkai mielai rinktųsi „Invitation“. Net ir „Juke“ – pripažinkime, tai specifinis automobilis su nestandartiniu pirkėju.
Andriaus Lauciaus nuotr./„Nissan Invitation“ |
Tikimės, kad su „Invitation“ galime galime konkuruoti ne tik B segmente, bet visoje kompaktinių automobilių klasėje. Kitaip sakant, šiek tiek įlįsti ir į C segmentą. Šis modelis turi viską, ko reikia – pradedant dizainu ir baigiant varikliais. Kurių ekologiškiausias, beje, „tilps“ į 100 g/km CO2 emisiją.
- Bet tai – tik konceptas?
- Taip, „Invitation“ kol kas – tik konceptas, bet kitų metų viduryje numatyta pradėti jo gamybą. Daug kam įsiminė jo išvaizda – galiu užtikrinti, kad serijiniame modelyje ji neturėtų labai pasikeisti.
- Pereikime prie mūsų geografinio regiono. „Nissan LEAF“ pardavimai jau prasidėjo Estijoje – ar realu šio automobilio sulaukti ir Lietuvoje?
- „Nissan Northern Europe“ strategija – vienu metu užsiimti viena valstybe. Pradėjome Norvegija, tada žengėme į Daniją, vėliau atėjo Švedijos eilė. Šiuo metu užsiimame Suomija ir Estija – pirmieji LEAF tų šalių gatvėse pasirodys balandžio-gegužės mėnesiais.
Šiuo metu jau dairomės galimybių plėsti elektromobilių tinklą Latvijoje ir Lietuvoje, tačiau plačiau domėtis galimybėmis pradėsime vasarą – po visiško LEAF paleidimo Estijoje.
Asmeniškai tikiuosi, kad 2012-ųjų gale jau būsime pasiruošę atiduoti „Nissan LEAF“ Lietuvos pardavėjams. Tačiau konkrečiai pasakyti negaliu.
- Tad, galima būtų teigti, kad Lietuva ir Latvija yra eilėje prie „Nissan LEAF“ po Estijos?
Praktiškai – taip. Tačiau dar nesame nusprendę, kurią valstybę rinksimės pirmąją.
Nors Lietuva vilioja – jos automobilių rinkos dydis ir „Nissan“ sėkmė joje pasako savo.
- Kokie techniniai niuansai gali trukdyti elektromobilių atsiradimui Lietuvoje?
- Jų yra nemažai – tam reikia detaliai išnagrinėti įvairius valstybės parametrus. Pradedant naudojamu elektros rozetės tipu, baigiant visa elektromobiliams skirta infrastruktūra.
Tai užima laiko, tad, kaip ir minėjau prieš tai, dėmesį vienu metu skiriame tik vienai valstybei.
Gamintojo nuotr./„Nissan LEAF“ – elektromobilis masėms |
- Galbūt įmanoma palyginti lietuvius su naujų automobilių pirkėjais iš kitų valstybių?
- Lietuva „Nissan“ yra svarbi rinka – nors ji nėra didelė, koncerno pardavimai čia dideli. Lyginant pagal „Nissan“ užimamą rinkos dalį, Lietuva yra viena geriausių valstybių, jei ne pati geriausia, visoje Europoje.
Tačiau pirkėjų skirstyti pagal valstybes neišeitų – kiekvienoje šalyje pirkėjų norai yra skirtingi, o mūsų tikslas – prisitaikyti prie visų.
- Ar „Nissan“ turi planų plėstis į klases, kuriose neturi savo atstovų – prabangių automobilių (D segmentas) ir itin mažų modelių (A)?
- Tai iš dalies priklauso nuo to, ką vadinsime „prabangiu“ segmentu. Praktiškai kiekvienoje automobilių klasėje yra tiek vidutinių, tiek prabangių modelių – pavyzdžiui, krosoverių segmente „Nissan“ turi prabangų „Murano“.
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„Nissan Murano“ |
Jeigu kalbant konkrečiai apie prabangių automobilių segmentą – šiuo atveju D – tokių automobilių „Nissan“ neturi. „Nissan“ misija – koncentruotis į pagrindines nišas, o prabangiąsias užpildo „Infiniti“.
- Galbūt „Infiniti“ turi planų plėtrai Lietuvoje?
- Į šį klausimą tiksliai atsakyti negaliu. Tačiau „Infiniti“ plėtra pastaruoju metu yra itin agresyvi – ši kompanija tikisi pasiekti 10 proc. pasaulinės naujų prabangių automobilių rinkos.
Manau, kelerių metų laikotarpyje galima tikėtis sulaukti naujų „Infiniti“ ir Lietuvoje bei kitose Rytų Europos valstybėse.