Trijų pagrindinių elementų simbiozė
Naujoji „Nissan Qashqai e-Power“, kaip įprasta hibridams, turi tris pagrindinius komponentus – vidaus degimo variklį, kuris, šiuo atveju, yra 1.5 l benzininis, turintis 160 arklio galių, elektros variklį su 190 arklio galių ir 2.1 kW/h talpos akumuliatorių baterijas elektros energijos kaupimui. Tačiau palyginus su kitomis hibridinėmis pavaromis, „e-Power“ išsiskiria tuo, kad vidaus degimo variklis mechaniškai nėra sujungtas nė su vienu automobilio ratu.
„Benzininis variklis veikia kaip generatorius, kurio pagaminama elektros energija siunčiama į akumuliatorių, o iš ten keliauja į ratus sukantį galingą elektros variklį. Taip pat nėra ir pavarų dėžės. Dėl šių priežasčių užtikrinamos elektromobiliams būdingos važiavimo savybės – tolygus ir greitas įsibėgėjimas, puiki dinamika iš karto, vos nuspaudžiamas akseleratoriaus pedalas. Pavyzdžiui, „Qashqai e-Power“ įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/val. trunka mažiau nei aštuonias sekundes ir tai vyksta labai sklandžiai“, – sistemos komponentų suderinamumą apžvelgia „Fakto Auto“ automobilių centro „Nissan“ pardavimų vadovas Audrius Verikas.
Vienas iš pagrindinių hibridinių pavarų uždavinių – sumažinti degalų sąnaudas. Ne išimtis ir „e-Power“ sistema, kuri gali pasigirti dideliu efektyvumu mieste.
„Kaip įprasti elektromobiliai, taip ir šis „Nissan Qashqai e-Power“, geriausiai savo ekonomijos potencialą demonstruoja mieste, kur realios vidutinės degalų sąnaudos yra apie 5 litrus šimtui kilometrų. Šio automobilio degalų bako talpa yra 55 litrai, todėl pripildžius jį pilnai, galima įveikti iki 1000 kilometrų atstumą.
Padidinti efektyvumą galima naudojant ir „e-Pedal“ sistemą, kuri leidžia automobilio bėgėjimąsi ir stabdymą valdyti tik akseleratoriaus pedalu, o stabdant vykdyti regeneraciją, kurios metu gaminama elektra yra perduodama į hibridinės sistemos akumuliatorių, kuri vėliau panaudojama važiavimui“, – pasakoja A.Verikas.
Tinka norintiems elektromobilio be trūkumų
Nors ir turi vidaus degimo variklį, tačiau važiavimui naujasis „Nissan Qashqai e-Power“, naudoja elektros energiją, todėl jautiesi lyg tokį ir vairuotum. Panaši ir šio automobilio eksploatacija, tačiau yra niuansų, kurie leidžia išvengti tam tikrų elektromobiliams būdingų trūkumų, taip pat tokia pavara turi pranašumų ir prieš iš tinklo įkraunamus hibridus.
„Su šiuo automobiliu vairuotojas nėra priklausomas nuo įkrovimo stotelių, nes jei baigiasi degalai, užsukama į degalinę, užtrunkama kelias minutes degalų bako papildymui ir galima važiuoti toliau. Tai yra tikras privalumas palyginus ir su iš tinklo įkraunamais hibridais, kuriems, norint išnaudoti jų efektyvumą, reikia papildyti elektros energijos atsargas.
Dėl šių savybių, toks automobilis, kaip „Nissan Qashqai e-Power“, puikiai tinka daugiabučių gyventojams arba tiems vairuotojams, kurie turi ribotas galimybes įkrauti bateriją, bet nori elektromobilių gerųjų savybių“, – palygina A. Verikas.
Kadangi tokio tipo hibridinė sistema yra naujovė šios klasės automobiliuose, vairuotojams gali kilti klausimų dėl eksploatacijos ir priežiūros, ar nėra kokių nors subtilybių, kurios reikalauja daugiau dėmesio.
„Iš tikrųjų, viskas netgi paprasčiau. Pavyzdžiui, „Nissan Qashqai e-Power“ neturi pavarų dėžės, kuri įprastai reikalauja papildomo dėmesio ir priežiūros bei padidina neplanuotų gedimų riziką. Taip pat galima paminėti ir „e-Pedal“ sistemą, kuri sumažina apkrovą stabdžių sistemai, ji mažiau dėvisi, o tai taip pat sumažina eksploatacines išlaidas. Tačiau apskritai, jokios specifinės priežiūros šis automobilis nereikalauja ir prižiūrimas kaip ir bet kuris kitas“, – paaiškina A.Verikas.
Naująją hibridinę „Nissan Qashqai e-Power“ modelio versiją jau galima įsigyti ir Lietuvoje. Mūsų šalyje šio automobilio kaina prasideda nuo 35 915 eurų.