Ketino kurti naujos kartos „Almera“, bet persigalvojo
Po devynių mėnesių, 2002-ųjų gruodžio 13-ąją projekto komanda nusprendė, kad kuriamas modelis neatspindi tų inovacijų, kurias „Nissan“ gali pasiūlyti, o ir pirkėjai iš „Nissan“ tikisi daugiau.
Naujojo „Almera“ vizija nebuvo tokia konkurencinga, kokios mes tikėjomės.
„Puikiai atsimenu tą laikotarpį. Naujojo „Almera“ vizija nebuvo tokia konkurencinga, kokios mes tikėjomės. Automobilis neturėjo tokio žavesio, kokiu tuo metu galėjo pasigirti „370Z“, „X-Trail“ ar net trečios kartos „Micra“ modelis.
Tuomet mano kolega Hirohide Tagawa pasiūlė kurti mažesnį „Murano“ modelį ir pradėti vystyti SUV kategorijos automobilių rinką“, – prisimena Techninio „Nissan“ centro Europoje automobilių vystymo vadybininkas Peteris Brownas.
2002-ieji metai buvo krosoverių įsiveržimo į rinką pradžia. Jei tais metais Europoje buvo parduota 316 tūkst. SUV, tai 2009-aisiais skaičius išaugo net iki 714 tūkst. Dabar skaičiuojama, kad vien Europoje krosoverių važinėja net 1 mln. 260 tūkst. vienetų. Prie šio augimo nuo 2006-ųjų gerokai prisidėjo ir „Nissan“, išleidęs pirmąjį „Qashqai“ modelį.
Tiesa, sedanus ir hečbekus įpratę vairuoti pirkėjai iš pradžių į SUV automobilį žiūrėjo kiek atsargiai. Pirkėjai lygino degalų sąnaudas, interjero kokybę ir garso izoliaciją, manevringumą ir praktiškumą naudojant kasdien.
„Mums pavyko įtikinti pirkėjus ir pakeisti stereotipus. Pirkėjai suprato, kad SUV, tai tarsi šeimyninis hečbekas su padidinto pravažumo savybėmis.
Kaip matome šiandien, idėja atsisakyti „Almera“ ir kurti pirmąjį krosoverį „Qashqai“ pasitvirtino.
Kaip matome šiandien, idėja atsisakyti „Almera“ ir kurti pirmąjį krosoverį „Qashqai“ pasitvirtino“, – tvirtino P.Brownas.
Į darbus kibusiai kūrėjų komandai gimė „Qashqai“ vizija – aukštesnės sėdėjimo pozicijos, didesnių ratų ir prošvaisos automobilis, kuriame keleiviai jaustųsi tarsi hečbeke. „Nissan“ kūrėjai šitaip vienu šūviu šovė į du zuikius – tiek, SUV, tiek hečbekų pirkėjus.