„Nissan Qashqai“ krosoverio istorija: nuo koncepto iki segmento lyderio

Dar 2002-aisiais metais iš 25-ių „Nissan“ inžinierių, dizainerių, verslo plėtros bei planavimo specialistų sudaryta komanda Japonijoje susibūrė dėl dvylikos mėnesių trukmės projekto, kurio tikslas buvo sukurti naujos kartos „Almera“ modelį, galėsiantį konkuruoti su „Seat Altea“ ir „Golf Plus“.
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Qashqai“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Qashqai“

2003-ieji ir 2004-ieji metai buvo idėjos įgyvendinimo laikotarpis. Specialistų komandai teko spręsti ir variklio klausimus. Tam buvo pasirinktas „Renault Scenic“ naudotas 1,5 dCi variklis. Dauguma technologinių sprendimų buvo daromi semiantis įkvėpimo iš hečbekų segmento, tačiau perkeliant visą ant SUV platformos.

Nors kūrėjai planavo, kad „Qashqai“ gimimas tęsis 18 mėnesių, tačiau jau po pusės termino komanda artėjo prie savo darbų pabaigos. Visiškai naujas modelis, SUV kategorijos „Qashqai“ pirmą kartą visuomenei pristatytas kaip koceptas 2004-ųjų Ženevos automobilių parodoje.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Qashqai“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Qashqai“

Jo pristatymas buvo lydimas įvairių nuomonių ir atsiliepimų. Vieni automobilių ekspertai negailėjo pagyrimų „Nissan“ idėjai, kiti svarstė, ar Japonijos gamintojas nepatirs fiasko.

„Vienas iš mūsų automobilio skirtumų tarp kitų SUV buvo tas, kad mes nusprendėme keturių varomųjų ratų sistemą pasiūlyti ne abosliučiai visiems „Qashqai“, bet tik 40 proc. visų pagamintų. Pavyzdžiui visi „X-Trail“ ar „Toyota RAV4“ buvo gaminami su keturių varomųjų ratų pavara. Mes surizikavome. Manėme, kad tikrai ne visiems SUV vairuotojams reikalinga 4WD sistema ir mažai pirkėjų apskritai kada nors važiuoja bekele“, – prisiminė P.Brownas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Qashqai“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Qashqai“

„Nissan“ nusprendė, kad dviejų varomųjų ratų modelis pasižymės ir mažesnėmis degalų sąnaudomis. „Qashqai“ buvo numatytas 1,5 litro dyzelinis bei 1,6 benzininis agregatas. Taip pat kaip alternatyva iš „X-Trail“ buvo pasiskolintas ir dviejų litrų variklis.

2006-ųjų Paryžiaus autosalone buvo pristatytas serijinės gamybos „Qashqai“ ir jau 2007-ųjų vasarį prasidėjo prekyba. Nepaisant skeptikų nuomonių netrukus naujasis modelis taip išpopuliarėjo, kad greit tapo populiauriausiu gamintojo modeliu per visą 80 metų istoriją.

„Nissan“ nuotr./„Nissan Qashqai“
„Nissan“ nuotr./„Nissan Qashqai“

Jau 2007-ųjų pabaigoje „Nissan“ buvo pardavęs beveik 100 tūkst. „Qashqai“ vienetų. Nuo to laiko prabėgo dar atšuoneri metai, ir gamintojas jau skaičiuoja, kad visame pasaulyje šį krosoverį įsigijo 2,6 milijono žmonių.

2010-aisiais „Nissan“ rinkai pristatė ir dar vieną SUV. Šį kartą tai buvo išraiškingas kompaktinės klasės krosoveris „Juke“. Šis modelis taip pat netrukus sulaukė pirkėjų dėmesio ir dabar gamintojas skaičiuoja, kad „Juke“ visame pasaulyje parduota daugiau nei milijonas vienetų.

„Nissan“ nuotr./„Krosoverių karnavalas“ Prancūzijoje
„Nissan“ nuotr./„Krosoverių karnavalas“ Prancūzijoje

Gamą galutinai užpildė 2014-aisiais metais pristatytas naujos kartos „X-Trail“, kurį palankiai vertino didesnių SUV pirkėjai.

„Galima sakyti, kad „Qashqai“ man asmeniškai buvo labiausiai įsimintinas modelis. Jį kurdami jautėmės ypatingai, todėl džiaugiamės, kad pirkėjai tai įvertino. Apie tai kalba pardavimų skaičius visame pasaulyje. Fantastiška buvo stebėti, kaip vyko modelio gamybos ciklai, o viską vainikavo pirkėjų įvertinimas“, – sakė P.Brownas.

Praėjusiais metais „Nissan“ krosoverių pardavimai Europoje viršijo 400 tūkst. vienetų ir rinkoje užėmė 12,7 proc. dalį. Vien 2014-aisiais „Nissan Qashqai“ įsigijo 240 tūkst. pirkėjų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis