„Nissan Qashqai“ krosoverio istorija: nuo koncepto iki segmento lyderio

Dar 2002-aisiais metais iš 25-ių „Nissan“ inžinierių, dizainerių, verslo plėtros bei planavimo specialistų sudaryta komanda Japonijoje susibūrė dėl dvylikos mėnesių trukmės projekto, kurio tikslas buvo sukurti naujos kartos „Almera“ modelį, galėsiantį konkuruoti su „Seat Altea“ ir „Golf Plus“.

Pažintis su krosoveriais Alpių keliuose

Būtent su šiais trimis modeliais – „Qashqai“, „Juke Nismo RS“ bei „X-Trail“ gamintojai pakvietė susipažinti iš arčiau Prancūzijoje surengtame „Crossover Carnaval“ renginyje.

Iš įvairių šalių susirinkę žurnalistai turėjo progą šiuos modelius išbandyti važiuojant vaizdingomis Monblano kalno papėdėmis, kalnų keliais ir vietos miestelių gatvėmis.

„Qashqai“ su 1,2 litro DIG-T varikliu – subalansuotas šeimai

Pirmiausia išbandėme antrosios kartos „Nissan Qashqai“. Pasirinkome modelį su mechanine pavarų dėže bei benzininiu 1,2 litro darbo tūrio varikliu su turbina. Važiuojant siaurais kalnų keliais „Qashqai“ nustebino manevringumu, tačiau tokiomis salygomis jautėsi galios stygius. Juk viso labo tai tik 115 arklio galių ir 190 niutonmetrų generuojantis DIG-T agregatas.

Šis modelis kur kas gyvesnis, kuomet po variklio gaubtu slypi 1,6 litro DIG-T motoras, kuris į ratus perduoda 163 arklio galias. Tačiau net ir 1,2 litro variklio pilnai pakako važiuojant miestelių gatvėmis.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Qashqai“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Qashqai“

Gamintojas deklaruoja, kad vidutinės šio variklio degalų sąnaudos siekia 5,6 litro šimtui kilometrų. Bandymų metu buvo važiuojama nesiekiant ekonomiškumo rekordų. Vairuojama buvo judant kartu su eismo srautu ir siekiant išgryninti degalų sąnaudas realiomis sąlygomis.

Maršruto gale borto kompiuteris informavo, kad pasiekėme 6,2 litro šimtui kilometrų degalų sąnaudas. Priminsime, kad važiavome kalnais, miesteliais bei greitkeliais, tad tokios degalų sąnaudos tikrai pateisinamos.

„Nissan“ nuotr./„Nissan Qashqai“
„Nissan“ nuotr./„Nissan Qashqai“

Ieškantiems maksimalaus ekonomiškumo derėtų rinktis dyzelinį 1,5 darbo tūrio dyzelinį variantą, kuris išvysto 110 arklio galių. Jo deklaruojamos degalų sąnaudos – vos 3,8 litro šimtui kilometrų.

Iš viso „Qashqai“ gali būti komplektuojamas su dviem benzininiais ir dviem dyzeliniais varikliais.

Įspūdį paliko itin lengvas vairas ir sklandžiai perjungiamos pavaros mechaninėje transmisijoje. Taip pat nustebino gera garso izoliacija salone.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Qashqai“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Qashqai“

Nors šis modelis su bandytu varikliu vargiai paliks įspūdį greitį ir adrenaliną mėgstančiam vyrui, tačiau puikiai tiks šeimos moteriai, kurios maršrutas tai kelionė ne tik iš namų į darbą ir atgal, bet ir kasdienių reikalų tvarkymas, vaikų vežiojimas bei kitos kelionės.

Kelionė su šeima? „Qashqai“ tam puikiai tiks. Automobilio gale erdviai jausis ne tik keleiviai, bet ir be vargo bagažinės skyriuje tilps atostogų reikmenys.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Qashqai“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Nissan Qashqai“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis