„Nissan X-Trail“ evoliucija apgauna

Trijų mėnesių amžiaus kačiukas prieš krokodilą – taip atrodo naujasis „X-Trail“ greta ankstesniojo. Švelnus, apvalus, miestietiškas ir pasiruošęs ne išsipurvinti, o nuvežti savo šeimininką iki prekybos centro, o po to į vaikų darželį. Nežinotum „X-Trail“ priešistorės, tai net nepagalvotum, kad gali būti kitaip.
„Nissan X-Trail“
„Nissan X-Trail“ / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

O iš tikrųjų ir yra kitaip. „X-Trail“ galima murkdyti balose ir lėkti per kalnus tarsi su ankstesniuoju, tačiau nuvykus į plovyklą, jis iš jos išlenda vėl pasiruošęs tapti automobiliu, kurį jo savininkė meiliai vadina „džipuku“.

Įkalnė gali sustabdyti

Prieš „Nissan X-Trail“ teko bandyti kur kas didesnį džipą – „Jeep Grand Cherokee“. Pasivažinėjus keliose sunkiau pravažiuojamose Vilniaus miesto vietose, nusprendžiau ten pat užsukti ir su „X-Trail“. Juk čia džipas, ar ne? Tai ir elkimės su juo kaip su džipu.

Žvyrkelis, viena kita bala, smėlio karjeras, stati įkalnė ir... Kelionė baigėsi. Įkalnė sustabdė „Nissan“. Labai lėtai galima judėti atgal, tačiau pirmyn – nei pro kur. Ratai tik sukasi ir viskas. Tik tas ratų sukimasis kažkoks neįprastas. Kas negerai? Pasižiūriu pro langą – stumtis į priekį bando tik priekiniai ratai. Pirmą kartą pavyko šitaip apsižioplinti – tik įstrigęs supratau, kad vairuoju 2 ratais varomą automobilį.

Įvaizdis ir istorija gali apgauti. Kita vertus, tai suteikia automobiliui universalumo.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Nissan X-Trail“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Nissan X-Trail“

Naujame „X-Trail“ viskas labai paprasta – nori visureigio įvaizdžio, perki dviem ratais varomą versiją. Nori tikro visureigio, perki keturiais ratais varomą „X-Trail“. Ar jis geras? Abejoti nedrįsčiau – 2WD automobilis iki pirmos jam neįveikiamos kliūties atrodo tarsi 4WD, tad tikro 4WD galimybės turi būti didelės. Juolab „Nissan“ teigia, jog pravažumo lenktynėse naujasis „X-Trail“ senąjį paliktų labai toli.

„X-Trail“ nebėra tas stačiakampis ant ratų, kurio aerodinamika yra kaip šaldytuvo

Naujojo glotnaus „X-Trail“ prošvaisa nepakito – ji liko 210 mm. Tačiau jis 17 mm ilgesnis, 30 mm platesnis. 5 mm žemesnis, o ratų bazė – net 76 mm ilgesnė. Šie matmenys jo išvaizdai suteikia daugiau panašumo į miesto visureigį. To nauda matoma ir degalų sąnaudose – tai nebėra tas stačiakampis ant ratų, kurio aerodinamika yra kaip šaldytuvo. Jis numetė ir svorio – vidutiniškai apie 90 kg.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Nissan X-Trail“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Nissan X-Trail“

Kainos partija laimėta

Nusprendę suteikti „X-Trail“ daugiau rolių, „Nissan“ išlošė dar vieną partiją – kainos. Pigiausias „X-Trail“ dabar kainuoja mažiau nei 80 tūkst. Lt. Parodykite kitą visureigį, kuris gali būti septynvietis ir kainuotų tik tokią sumą pinigų? Juk čia yra vidutiniškai sukomplektuotos „Mazda 3“ kaina. Juo labiau kad ankstesnis kvadratinis „X-Trail“ pirkėjams atsieidavo nuo 97 tūkst. Lt.

Maža pradinė kaina turi ir minusų – „X-Trail“ turi vienintelį variklį, 130 AG išvystantį dyzelinį 1,6 l dCi. 1,5 tonos ir 130 AG skamba nekaip, tačiau visureigis, kol jis nėra BMW X5 M, „Mercedes-Benz GL AMG“ ar „Jeep Grand Cherokee SRT“, neskirtas greitam važiavimui.

Pavarų dėžė vėlgi verta diskusijų. Galima rinktis paprastą ir padoriai veikiančią mechaninę arba automatinę – variatorių. Kuris smagiam važiavimui skirtas tiek pat kiek espreso kavos puodelis – alaus gėrimui.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Nissan X-Trail“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Nissan X-Trail“

Bandę automobilius su variatoriaus tipo pavarų dėžėmis gali pasireikšti komentaruose, kokie yra jų įspūdžiai. Žinoma, į naująjį „X-Trail“ montuojamas yra kokius 7 kartus geresnis nei gamintas prieš tris metus, bet fakto tai nekeičia – paprastas „automatas“ yra malonesnis.

Tačiau „Nissan“, kaip visada, turi gerų naujienų – kitąmet į „X-Trail“ bus montuojamas ir benzininis agregatas, 1,6 litro su kompresoriumi, išvystantis 163 AG. Iki „Jeep Grand Cherokee SRT“ toli, tačiau pasirinkimo galimybė visada yra gerai.

Bandyto „Nissan X-Trail“ techniniai duomenys
Variklio darbinis tūris 1598 cm3
Galia 130 AG
Sukimo momentas 320 Nm
Pavarų dėžė Automatinė, bepakopė
Varomieji ratai Priekiniai
0-100 km/val. 11,4 sek.
Didžiausias greitis 180 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos 5,1 l/100 km
Vidutinė CO2 emisija 135 g/km
Automobilio masė 1540 kg
Komplektacijos lygis „Tekna“
Kaina 106 900 Lt

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų