Pasak Viktoro Daukšo, Autoplius.lt plėtros vadovo, noras atsinaujinti visuomet buvo stipriausias veiksnys keičiant automobilį į naujesnį. „Tai tiesiogiai susiję su noru patirti teigiamų emocijų ir bent trumpam praskaidrinti kasdieninę rutiną. Tuomet kitos priežastys tampa mažiau svarbios“, – sako V. Daukšas.
Naudotų automobilių vairuotojų, kurie įsigijo automobilį, siekdami sutaupyti, per metus sumažėjo nuo 13 iki 11 proc. Pastebimai paaugo – nuo 7 iki 10 proc. – ir vairuotojų, kuriems ekonominės sąlygos leido buvusią transporto priemonę pasikeisti į geresnę. Beveik kas penktas naudoto automobilio pirkėjas yra naujokas – iki šiol neturėjęs transporto priemonės.
„Nors šiemet degalų kainos didesnės negu pernai, vairuotojai taupymui skiria mažesnį dėmesį. Tad galima teigti, kad ekonominė situacija Lietuvoje gerėja. Tą patvirtina ir padidėjęs vairuotojų skaičius, kurie nori tiesiog atsinaujinti automobilį, neteikdami didelės reikšmės saugumui ar degalų sąnaudoms“, – sako V. Daukšas.
Autoplius.lt apklausos duomenimis, nuo 11 iki 8 proc. krito respondentų skaičius, kurie pagrindine priežastimi įvardijo geresnes saugumo ir komforto savybes. 13 proc. apklausos dalyvių (pernai buvo 14 proc.), keisti transporto priemonę nusprendžia tuomet, kai turima tampa nebefunkcionali, t.y. netinkama važiuoti.
Naujų automobilių pirkėjai po noro atsinaujinti, kita svarbia priežastimi nurodė geresnes saugumo ir komforto savybes. Per metus tokių vairuotojų skaičius išaugo nuo 15 iki 21 proc. Šiek tiek padidėjo – nuo 15 iki 17 proc. – ir tų, kuriems ekonominės sąlygas leido buvusį automobilį pasikeisti nauju.
Autoplius.lt apklausa parodė, kad net 9 iš 10 apklausos dalyvių žino, ar bent jau turi kelis variantus, kokį automobilio modelį norėtų įsigyti.
„38 proc. naudotų ir 31 proc. naujų automobilių pirkėjų prieš pradedami paiešką, būna apsisprendę, kokius modelius norėtų įsigyti. Vadinasi, vairuotojai atlieka išankstinę markių ir modelių palyginimą internete, kruopščiai išsiklausinėja draugų ar pažįstamų ir tik tuomet pradeda ieškoti tinkamo modelio ar markės automobilio“, - sako V. Daukšas.
Daugiausiai – 42 proc. – naudotų automobilių pirkėjų, paiešką pradeda transporto skelbimų portaluose. 14 proc. pirmiausia renkasi automobilių turgų, 11 proc. – automobilių entuziastų svetaines.