Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Noras atsinaujinti automobilį vairuotojams svarbesnis už saugumą ir degalų sąnaudas

Vis daugiau Lietuvos vairuotojų pagrindine automobilio keitimo priežastimi įvardija paprasčiausią norą atsinaujinti. Tai svarbiau už saugumą ir mažesnes degalų sąnaudas. Tokius automobilių pirkimo įpročius parodė kasmetinė lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt apklausa, atlikta šių metų spalio – lapkričio mėnesiais. Norinčių atsinaujinti naudotų automobilių pirkėjų skaičius per metus išaugo nuo 23 iki 30 proc., o naujų – nuo 27 iki 30 proc.
Pretendentas į „Metų visureigio“ titulą
Pretendentas į „Metų visureigio“ titulą / Organizatorių nuotr.
Temos: 2 Noras Autoplius.lt

Pasak Viktoro Daukšo, Autoplius.lt plėtros vadovo, noras atsinaujinti visuomet buvo stipriausias veiksnys keičiant automobilį į naujesnį. „Tai tiesiogiai susiję su noru patirti teigiamų emocijų ir bent trumpam praskaidrinti kasdieninę rutiną. Tuomet kitos priežastys tampa mažiau svarbios“, – sako V. Daukšas.

Naudotų automobilių vairuotojų, kurie įsigijo automobilį, siekdami sutaupyti, per metus sumažėjo nuo 13 iki 11 proc. Pastebimai paaugo – nuo 7 iki 10 proc. – ir  vairuotojų, kuriems ekonominės sąlygos leido buvusią transporto priemonę pasikeisti į geresnę. Beveik kas penktas naudoto automobilio pirkėjas yra naujokas – iki šiol neturėjęs transporto priemonės.

„Nors šiemet degalų kainos didesnės negu pernai, vairuotojai taupymui skiria mažesnį dėmesį. Tad galima teigti, kad ekonominė situacija Lietuvoje gerėja. Tą patvirtina ir padidėjęs vairuotojų skaičius, kurie nori tiesiog atsinaujinti automobilį, neteikdami didelės reikšmės saugumui ar degalų sąnaudoms“, – sako V. Daukšas.

Autoplius.lt apklausos duomenimis, nuo 11 iki 8 proc. krito respondentų skaičius, kurie pagrindine priežastimi įvardijo geresnes saugumo ir komforto savybes. 13 proc. apklausos dalyvių (pernai buvo 14 proc.), keisti transporto priemonę nusprendžia tuomet, kai turima tampa nebefunkcionali, t.y. netinkama važiuoti.

Naujų automobilių pirkėjai po noro atsinaujinti, kita svarbia priežastimi nurodė geresnes saugumo ir komforto savybes. Per metus tokių vairuotojų skaičius išaugo nuo 15 iki 21 proc. Šiek tiek padidėjo – nuo 15 iki 17 proc. – ir tų, kuriems ekonominės sąlygas leido buvusį automobilį pasikeisti nauju.

Autoplius.lt apklausa parodė, kad net 9 iš 10 apklausos dalyvių žino, ar bent jau turi kelis variantus, kokį automobilio modelį norėtų įsigyti.

„38 proc. naudotų ir 31 proc. naujų automobilių pirkėjų prieš pradedami paiešką, būna apsisprendę, kokius modelius norėtų įsigyti. Vadinasi, vairuotojai atlieka išankstinę markių ir modelių palyginimą internete, kruopščiai išsiklausinėja draugų ar pažįstamų ir tik tuomet pradeda ieškoti tinkamo modelio ar markės automobilio“, - sako V. Daukšas.

Daugiausiai – 42 proc. – naudotų automobilių pirkėjų, paiešką pradeda transporto skelbimų portaluose. 14 proc. pirmiausia renkasi automobilių turgų, 11 proc. – automobilių entuziastų svetaines.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos