Lietuvos kelių policijos tarnyba už chuliganišką vairavimą ir kitus KET pažeidimus nubaudė N.Daunoravičių. Jis kovo 14 d. šia transporto priemone važinėjosi sostinės gatvėmis. Apie tai pareigūnai paskelbė socialiniuose tinkluose.
„Golfo“ su primontuotais žemės ūkio technikos ratais vairuotojui paskirta nuobauda – 225 eurų ir teisės vairuoti transporto priemones atėmimas 12 mėn.
Tačiau, tai dar ne viskas. Ketvirtadienį Norbė savo feisbuko paskyroje paskelbė sulaukęs ir daugiau sankcijų:
„Kaip suprasti tai? Dar vakar live transliacijos metu patikrinau, kad žymiausias Lietuvos golfas yra pilnai ir tvarkingai registruotas, su galiojančia TA, leidžiama dalyvauti eisme ir t. t. Patikrinu šiandien ryte – viskas sustabdyta. Be jokio pranešimo, be jokio protokolo. Ar taip galima? Ar dabar kiekvienam asmeniui, be jokios informacijos, be realaus sustabdymo ir patikrinimo, bus atimama TA ir uždraudžiama dalyvauti eisme? (...) Pagal video ir nusprendėte, kad golfas yra techniškai netvarkingas? Be jokios ekspertizės, patikrinimo. (...) Pasikartosiu, kad niekas nebuvo daroma iš chuliganiškų paskatų, realaus pavojaus kitiems eismo dalyviams sukelta nebuvo“, – skundėsi Norbė.
15min susisiekus su N.Daunoravičiumi, jis kiek patikslino savo pareiškimą: „Parašiau ant emocijų, pasirodo draudimas nebegalioja“.
O visą situaciją komentavo taip:
„Labai apmaudu, kad per žinias skelbiama, jog man atimtas vairuotojo pažymėjimas. Aš jį turiu ir turėsiu, kol įvyks bylos nagrinėjimas. Aš dar nenubaustas. Gal tai toks noras parodyti, kaip policija greitai gali sudrausminti? Jeigu būtų realiai už ką bausti – sutikčiau. Bet čia nebuvo parodyta nepagarba taisyklėms. Manau, esu nubaustas per griežtai, chuliganiško vairavimo nebuvo. Jei reikės, eisiu iki teismų“, – sakė Norbertas Daunoravičius-Norbė.
Asociacijos „Transeksta“ komentaras
Asociacijos „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas situaciją paaiškino taip:
„Formalioji pusė tokia: dėl gana sunkiai sveiku protu paaiškinamų tikslų surengtas „eksperimentas“ bei „garsiausiu“ Lietuvoje paverstas N.Daunoravičiaus automobilis „VW Golf“ techninę apžiūrą atliko 2020-02-18 ir gavo teigiamą kontrolieriaus išvadą. Akivaizdu, kad jei į TA stotį šis automobilis būtų atvykęs po tokio perdirbimo (t.y. su traktoriaus ratais vietoj numatytų gamintojo), koks buvo paties savininko nufilmuotas ir įkeltas į „Youtube“ kanalą, patikros rezultatas būtų buvęs visiškai kitoks: Vilniaus gatvėmis vairuoto „VW Golf“ techninės charakteristikos pakeistos ir neatitinka nustatytų techninių reikalavimų, apibrėžiančių tiek ratlankių ir padangų dydį, sparnus, priekines, šonines bei galines apsaugas etc.
Šiuo atveju svarbu tai, kad techninės apžiūros kontrolieriai sprendimus dėl tokių transporto priemonių galimos grėsmės eismo saugumui gali priimti tik patikros metu TA stotyje, bet ne žiūrėdami nuotraukas ar filmuotą medžiagą. Kelyje automobilius tikrinti ir naikinti privalomosios tech.apžiūros galiojimą bei stabdyti leidimą dalyvauti viešajame eisme pagal SEAKĮ / 25 str. (Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą) gali tik policijos, Lietuvos transporto saugos administracijos ir muitinės įstaigų pareigūnai.
Ar tiek informacijos ir pateikiamos tokiu formatu (be „gyvos“ automobilio patikros) pakanka sprendimui naikinti tech.apžiūrą kol kas galima tik spėlioti, nes Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ žiniomis, tokios praktikos suformuota nėra. Galbūt todėl sprendimas sustabdyti leidimą N.Daunoravičiaus automobiliui „VW Golf“ dalyvauti viešajame eisme buvo grindžiamas tuo, kad ši transporto priemonė nebuvo apdrausta privalomuoju civilines atsakomybės draudimu“.