Norint išsaugoti planetą, vien persėsti į elektromobilius nepakaks: gamintojai imasi ambicingesnių planų

Manantys, kad vien tik sparti automobilių industrijos elektrifikacija sumažins CO2 emisijas ir klimato šiltėjimo problemos nebeliks, – stipriai klysta. Skaičiuojama, kad, pagaminus vieną elektromobilį, į aplinką išskiriama iki 6,9 tonos CO2 , tuo metu įprastą automobilį – apie 4 tonas. Tiesa, per visą gyvavimo ciklą elektromobilio žala aplinkai vis tiek yra akivaizdžiai mažesnė.
M.Plukys, renginys „Future Drive Forum 2024: City Transformations“
M.Plukys, renginys „Future Drive Forum 2024: City Transformations“ / I.Gelūno nuotr.

Plačiau apie „eJudėjimo“ festivalį

Nepaisant to, automobilių pramonės atstovai dar prieš kurį laiką ėmėsi kardinalių permainų visoje gamybos grandinėje, kad ilgainiui jų veiklos poveikis aplinkai apskritai taptų neutralus.

Gamintojams kylančius iššūkius, „Renault Group“ darnaus vystymosi strategiją bei akumuliatorių antrinio panaudojimo ir perdirbimo kryptis praėjusią savaitę „Ignitis ON“ partneriams skirtame renginyje „Future Drive Forum 2024: City Transformations“ pristatė Mindaugas Plukys, „Renault“ ir „Dacia“ komunikacijos koordinatorius Baltijos šalyse.

I.Gelūno nuotr./M.Plukys, renginys „Future Drive Forum 2024: City Transformations“
I.Gelūno nuotr./M.Plukys, renginys „Future Drive Forum 2024: City Transformations“

Elektromobilis – gerokai „žalesnis“

40 mlrd. tonų – maždaug tiek klimato šiltėjimą lemiančio CO 2 2023-aisiais visame pasaulyje buvo išskirta į aplinką. Tarptautinės energetikos agentūros duomenimis, už beveik ketvirtadalį (23 proc.)
visos emisijos atsakomybę turėtų prisiimti transporto sektorius.
Ilgą laiką virš automobilių industrijos kybojęs juodas debesis dėl didžiulio poveikio planetai gamintojus paskatino imtis pokyčių. Tai buvo viena esminių priežasčių, paskatinusių transporto sektoriaus elektrifikaciją.

I.Gelūno nuotr./M.Plukys, renginys „Future Drive Forum 2024: City Transformations“
I.Gelūno nuotr./M.Plukys, renginys „Future Drive Forum 2024: City Transformations“

Tačiau klaida buvo manyti, kad pakaks elektromobiliams palaipsniui išstumti įprastus automobilius su vidaus degimo varikliais ir problema bus išspręsta. Ypač atsižvelgiant į tai, kad bent jau gamybos
procese elektromobilio poveikis aplinkai vis tiek yra didesnis.

„Renault Group“ skaičiavimais, gaminant „Megane E-Tech electric“ elektromobilį, į aplinką išskiriama iki 6,9 tonos CO 2 , tuo metu įprastą benzininį „Megane“ – apie 3,8, o dyzelinį – 4,2 tonos. Tiesa, per
visą savo gyvavimo ciklą, remiantis gamintojo duomenimis, benzinu varomas modelis į aplinką išmeta 44, o dyzelinis – 38 tonas CO 2.

Savo ruožtu elektra varomas „Megane E-Tech electric“ – vos 22
tonas. Taigi, emisijų skirtumas elektromobilio naudai gali siekti net 50 proc.

Ėmėsi kardinalių permainų

Nors mažesnis elektromobilių poveikis aplinkai – akivaizdus, didieji automobilių gamintojai dar prieš kurį laiką suvokė, kad, siekiant išsaugoti planetą, progresas turi būti gerokai spartesnis. Tai paskatino
dar įdėmiau pažvelgti į savo veiklą ir ieškoti papildomų galimybių sumažinti CO 2 emisijas kitose srityse.

Štai Prancūzijos automobilių pramonės gigantas „Renault Group“ dar 2022 m. paskelbė apie naujos įmonės, skirtos žiedinei ekonomikai plėtoti, sukūrimą. „The Future is Neutral“ pavadintas subjektas
sujungė esamą pramonės ir technologijų patirtį bei grupės ir jos partnerių turtą į bendrą darinį, veikiantį visoje automobilių žiedinės ekonomikos vertės grandinėje.

„Tuo pačiu mes, kaip dekarbonizuoto mobilumo pradininkai, pradėjome įgyvendinti ambicingą veiksmų planą, siekdami sumažinti savo transporto priemonių išmetamą anglies pėdsaką. Mūsų
strategija apima visą transporto priemonės gyvavimo ciklą: jos projektavimą, reikalingų medžiagų parinkimą, gamybos procesą, automobilio naudojimą ir eksploatacijos pabaigą.

Jau dabar matome, kad ši strategija veiksminga ir duoda apčiuopiamų rezultatų. Todėl neabejojame ir savo galimybėmis pasiekti du pagrindinius visos grupės tikslus: nulinė CO 2 emisija Europoje iki
2040-ųjų, visame pasaulyje – iki 2050 metų“, – pasakoja „Renault“ viešųjų ryšių ir komunikacijos koordinatorius Baltijos šalyse Mindaugas Plukys.

Aplinką tausojantis dizainas ir tvari gamyba

Pakreipdama savo veiklos trajektoriją tvarumo keliu, nuo pat transporto priemonės projektavimo etapo „Renault Group“ jau keletą metų pirmenybę teikia medžiagoms, kurios išskiria mažiau
šiltnamio efektą sukeliančių dujų, įskaitant perdirbtas medžiagas, kurių anglies pėdsakas yra mažesnis nei pirminių medžiagų.

„Mes taip pat bendradarbiaujame su savo tiekėjais, kad skatintume perdirbtų ir biologinių medžiagų naudojimą, energijos taupymą ir atsinaujinančios energijos naudojimą jų gamybai. Pavyzdžiui,
naujasis „Scenic E-Tech Electric“ pagamintas iš 24 proc. žiedinės ekonomikos pagalba perdirbtų medžiagų. Be to, esame užsibrėžė tikslą iki 2030 m. šį kiekį naujuose automobiliuose padidinti iki 33
proc.“, – dėsto M. Plukys.

Jis priduria, kad nors pats automobilių gamybos procesas sudaro vos 1 proc. „Renault Group“ anglies pėdsako, šis etapas yra dar vienas reikšmingas veiksmų svertas. Siekdama apriboti CO₂ emisiją,
grupė, visų pirma, remiasi žaliąja energija ir energijos vartojimo efektyvumu savo gamyklose.

„Siekdami dekarbonizuoti savo veiklą, sumažinome dirbtuvių dydį ir įdiegėme stebėjimo programinę įrangą, kad optimizuotume elektros, dujų ir vandens suvartojimą. Taip pat vystome žaliosios
energijos projektus. Pavyzdžiui, mūsų gamykloje Douai mieste, Prancūzijoje, įrengta geoterminė ir aplinką tausojanti šildymo sistema gali patenkinti 70 proc. viso poreikio“, – kalba M. Plukys.

Tęsia savo atsakingą misiją

Visgi vienas didžiausių „Renault Group“ prioritetų yra sumažinti CO 2 pėdsaką automobilių naudojimo stadijoje. Čia galima priminti, kad 2010-aisiais „Renault“ prekės ženklas buvo elektrinio mobilumo
pradininkas, o šiandien jis atsakingai tęsia šią rolę.

„Renault Group“ asortimente šiuo metu yra net 13 elektrifikuotų modelių. Bendrovė tai padarė pagrindiniu strateginiu akcentu, įkurdama elektriniam mobilumui skirtą įmonę „Ampere“, kuri vienija
grupės elektros variklių ir automobilių gamybos vietas. „Renault Group“ taip pat remia mobilumo rinką, diegdama įkrovimo stoteles ir teikdama įkrovimo paslaugas savo atstovybėse, taip pat namuose ir darbo vietose.

Bendrovė nuolat ieško kitų alternatyvių energijos šaltinių, ypač vandenilio srityje, didelėms komercinėms transporto priemonėms, tokioms kaip „Renault Master“. Tam buvo įsteigta dukterinė
įmonė „Hyvia“. Galiausiai, automobilių dalijimosi plėtra – segmentas, kuriame „Renault Group“ pozicionuoja savo prekės ženklą „Mobilize“, taip pat padeda sumažinti mobilumo anglies dioksido
poveikį.

Gyvavimo ciklo pabaiga

Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių perdirbimas yra dar vienas itin atsakingas momentas visoje „Renault Group“ grandinėje. Anot M. Plukio, kruopščiai apgalvota ir įgyvendinama strategija
šiandien jau leidžia gaminti naujas, tvaresnes transporto priemones, sumažinant jų poveikį aplinkai.

„Mūsų sukurtas ir išvystytas įvairių medžiagų, tokių kaip varis, plastikas, plienas ir aliuminis, perdirbimo ciklas leidžia jas ir vėl įtraukti į naujų automobilių gamybą. Nepaisant to, ketiname dar
labiau paspartinti savo pastangas šioje srityje, ypač kalbant apie elektromobilių baterijas.

Esame užsibrėžę tikslą iki 2030 m. naujų baterijų gamyboje pakartotinai panaudoti apie 80 proc. nikelio, kobalto, ličio iš jau perdirbtų baterijų“, – ambicingus tikslus pristato „Renault“ viešųjų ryšių ir komunikacijos koordinatorius Baltijos šalyse.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų