Nuo ko prasidėjo istorinių „Unimog“ istorija

Daugelis puikiai žino išskirtinius karinio tipo „Mercedes-Benz Unimog“ automobilius. Gaminami jie ne vienerius metus, pačių įvairiausių sąrangų ir savybių. Tik mažai kas prisimena, kad „Unimog“ buvo sukurtas iškart po Antrojo pasaulinio karo ir jokių ryšių su „Mercedes“ („Daimler Benz“) tada neturėjo.
Pirmieji sunkvežimiai „Unimog“
Pirmieji sunkvežimiai „Unimog“ / Wikimedia Commons iliustr.

1945 m. vokiečių inžinierius Albertas Fridrichas pradėjo kurti universalų, plataus panaudojimo, automobilį. Jo kūrinys turėjo būti ir sunkvežimis, ir „laistytuvas“, ir greitoji pagalba ir t.t. Per labai trumpą laiką jis sukūrė platformą, dizainą ir savo kūrinį užpatentavo kaip „universalų žemės ūkio automobilį“, rašo trucker.lt.

Kadangi pats pinigų inžinierius neturėjo, jis sudarė sutartį su nedidele „Erhard & Söhne“ įmone. 1946 m. sausio 1 d. pirmasis „Allzwecktraktor“ išriedėjo per gamyklos vartus. Jis buvo tikrai unikalus – traktoriaus ir sunkvežimio hibridas, su 1 270 mm pločio tarpuvėžiu. Toks plotis buvo pasirinktas ne atsitiktinai – būtent tiek yra tarp dviejų bulvių vagų, tad automobilis galėjo judėti laukais nelaužydamas augalų. Visi keturi varomi ratai, nepriklausoma pakaba, diferencialas. Pravažumu šis keistas modelis pasižymėjo.

Tų pačių metų pabaigoje jį perkrikštijo į „Unimog“ (Universal-Motor-Gerät). Variklius „Erhard & Söhne“ pirko iš „Daimler Benz AG“. Iki 1951 m. buvo surinkta 600 tokių sunkvežimių, žinomų, kaip 70200 serija.

1951 m., matydamas, kaip puikiai sekasi mažajai įmonei, gigantas „Daimler Benz AG“ ją ir visas teises į „Unimog“ nusipirko.

Įdomu tai, kad, jeigu pradinis A Fridricho kūrinys ir kiek pakeitė išvaizdą, tai platforma liko ta pati. Akivaizdu, kad prieš daugiau negu pusšimtį metų gyvenęs inžinierius puikiai išmanė savo darbą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis