Visos šios miesto viešojo transporto permainos bent iš dalies vyksta kiekvieną rudenį. Šiemet autobusų vasarą Vilniaus gatvėmis važinėjo 277, rudenį jų bus 323, troleibusų vasarą – 145, rudenį – 185. Dėl to kinta ir tvarkaraščiai, viešasis transportas važiuos dažniau. Naujieji tvarkaraščiai jau yra savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ interneto svetainėje vilniustransport.lt, kabinami ir viešojo transporto stotelėse.
Keisis keli maršrutai
Kaip pasakojo „Susisiekimo paslaugų“ Viešojo transporto departamento vadovė Modesta Gusarovienė, miesto transporto maršrutai keisis nežymiai, kadangi visi pokyčiai buvo įgyvendinti nuo liepos 1 dienos, o pataisymai pagal keleivių prašymus – nuo rugpjūčio 1-osios.
Į vieną autobusą netilpę keleiviai neturėtų labai piktintis, nes po 4-5 minučių atvažiuos kitas. Žinoma, nesmagu, kai reikia laukti, ypač žiemą nesinori stovėti lauke, bet greitieji autobusai važiuoja tikrai dažnai, – tikino M.Gusarovienė.
Nuo rugsėjo tradiciškai iki Saulėtekio pailgės 14 troleibuso maršrutas, nes vasarą šis troleibusas važiuodavo tik iki Antakalnio žiedo. Truputį keisis ir 3 troleibuso trasa – atsižvelgus į tėvų prašymus, kad jų atžaloms būtų patogiau pasiekti M.K.Čiurlionio menų mokyklą.
Naujasis 2 autobuso maršrutas, besidriekęs nuo Stoties į Oro uostą S.Dariaus ir S.Girėno gatve pro naująjį prekybos centrą IKEA, taip pat bus kiek pakeistas – dabar autobusai važiuos per Liepkalnį, Žirnių gatve ir stos šalia Liepynės kapinių. „Po viešojo transporto optimizavimo šioje stotelėje autobusai nestojo, nes mes galvojome, kad atsidarius IKEA, naujasis maršrutas bus pakankamai patogus. Bet patys nuvažiavę į vietą pamatėme, kad kapinės yra arti, tačiau labai nepatogu iki jų nueiti, reikia lipti į kalną, o kapų lankyti einantiems žmonėms tai būtų tikrai nepatogu“, – teigė M.Gusarovienė.
76 maršruto autobusas taip pat važiuos truputį kitaip – tuo laiku, kai važiuoja daugiausia mokinių, užsuks į Balsių mokyklą.
Reforma įsivažiavo?
Anot M.Gusarovienės, viešojo transporto reforma, startavusi liepos 1-ąją, įsivažiavo – atliktose mini apklausose sulaukta daugiau teigiamų nei neigiamų nuomonių, greitieji autobusai pateisino savo kaip tinklo stuburo funkciją.
„Liepą ir rugpjūtį jau didinome greitaisiais maršrutais važinėjančių transporto priemonių skaičių. Ir dabar matome, kad yra problema, žmonės skundžiasi, jog autobusai perpildyti. Vadinasi, jie yra užpildyti, nuo rugsėjo dar labiau didiname šiais maršrutais važiuojančių transporto priemonių skaičių. Intervalas tarp autobusų piko metu bus 4–5 minutės. Todėl į vieną autobusą netilpę keleiviai neturėtų labai piktintis, nes po 4–5 minučių atvažiuos kitas. Žinoma, nesmagu, kai reikia laukti, ypač žiemą nesinori stovėti lauke, bet greitieji autobusai važiuoja tikrai dažnai“, – tikino M.Gusarovienė.
Vilniečio kortelė |
„Susisiekimo paslaugos“ rugsėjo–spalio mėnesiais ketina vykdyti išsamius keleivių srautų tyrimus, analizuoti keleivių skaičių kiekvienoje stotelėje, kiekvieno maršruto populiarumą. Šie duomenys lems, kaip galėtų ateityje keistis maršrutai, tvarkaraščiai, kur autobusų daugės, kur – mažės.
M.Gusarovienės teigimu, po reformos jie nėra sulaukę jokių skundų dėl to, kad mieste nebeliko maršrutinių taksi. Esą autobusai važinėja visais tais maršrutais, kuriuos anksčiau aptarnavo privatūs mikriukai, be to, nebereikia pirkti atskiro bilieto lipant iš vienos transporto priemonės į kitą. Taip pat viešojo transporto trasų tinklas išsiplėtė – dabar autobusai važiuoja ir į tokius rajonus, kaip Rokantiškės, Kalnėnai, kur anksčiau nevažiuodavo niekas.
Populiariausi – 30 minučių bilietai
Paklausta, ar išaugo viešojo transporto bilietų pardavimai, M.Gusarovienė teigė, kad net labai – esą jau liepą buvo parduota daugiau bilietų negu birželį, pernai liepą ar šių metų balandį ir gegužę. Populiariausių – 30 minučių bilietai, jie sudaro net 95 proc. visų parduodamų trumpą laiką galiojančių bilietų.
Su 30 minučių bilietu galiu važiuoti 40 minučių, o per 40 minučių net ir su persėdimu ar keliais galima pervažiuoti didžiąją Vilniaus miesto dalį, – įsitikinusi M.Gusarovienė.
„Labai pagelbėjo tas dalykas, kad 30 ir 60 minučių bilietai turi 10 minučių tolerancijos laiką. Vadinasi, su 30 minučių bilietu galiu važiuoti 40 minučių, o per 40 minučių net ir su persėdimu ar keliais galima pervažiuoti didžiąją Vilniaus miesto dalį“, – įsitikinusi M.Gusarovienė.
Anot M.Gusarovienės, viešojo transporto patrauklumą neva didina ir A juostos, kuriomis gali važiuoti tik miesto autobusai, troleibusai ir taksi. Iki liepos 1-osios tokių specialių eismo juostų Vilniuje buvo apie 22-25 km, dabar – apie 35 km.
Kai kurių vairuotojų pasipiktinimą sukėlė tai, kad A juostos dalyje gatvių atsirado tose vietose, kur anksčiau važiavo automobiliai. M.Gusarovienė tikina, kad problemiškiausios buvo atkarpos Olandų, Buivydiškių, Ozo ir Kalvarijų gatvėse, tačiau čia gatvės praplatintos, tad ir automobiliams lieka dvi eismo juostos, ir A juosta.
A juostų mieste turėjo atsirasti dar daugiau, tačiau Vilniaus savivaldybė tam neturėjo lėšų, jų tikimasi sulaukti iš kitų metų biudžeto.