Jos bus įrengiamos tose vietose, kur negalima įrengti dviračių takų ar dviračių juostų, dviračiai galės važiuoti nebūtinai viena eile ir nebūtinai arčiau eismo juostos dešiniojo krašto. Šiose gatvėse dviračių taip pat nebus galima lenkti.
Susisiekimo ministerijos vyresnysis patarėjas Vidmantas Pumputis mano, kad toks sprendimas padidins važiavimo dviračiais saugumą, taip pat paskatins žmones rinktis sveikesnes transporto alternatyvas – vietoj kelionės automobiliu ar autobusu rinktis dviratį.
„Daugiausia tokių kelių yra Nyderlanduose, Belgijoje“
V.Pumputis taip pat pasakoja, kad „daugiausia tokių kelių yra Nyderlanduose, Belgijoje“, ten juos galima itin lengvai surasti. Šiose šalyse dviračių gatvės yra dengtos specialia danga, kuri išsiskiria savo rausva spalva.
Dviračių žygių organizatorė „Minam kartu“ Solveiga Dambrauskaitė tokį eismo taisyklių pakeitimą laiko pozityviu, tačiau mano, kad šiame sprendime vis dar yra spragų.
„Savivaldybių darbuotojai dar nelabai supranta, kas per tvarka ir kur tas gatves bus galima įrengti. Kol kas yra žinoma, kad bus ženklas ir kokios Kelių eismo taisyklės galios vairuotojams, bet kur tokios gatvės galėtų atsirasti – sudėtinga pasakyti.“
Ji mano, kad jeigu savivaldybės šiuos ženklus pritaikys netinkamose gatvėse – efektas bus priešingas ir dviračių kelionės taps dar pavojingesnės, nei yra dabar.
„Aš nemažai važinėju ir susiduriu su vairuotojų kultūros trūkumu. Deja, kai kurie automobilių vairuotojai į dviratininkus vis dar žiūri nepagarbiai, kaip į kliūtį.“
Ar taikyti šias naujoves, spręs pačios miestų savivaldybės, o kol kas jas pamatysime tik Vilniuje – M.K.Čiurlionio gatvėje nuo Vingio parko iki Santuokų rūmų, taip pat aplink ją esančiose šalutinėse gatvėse: K.Donelaičio, Raseinių, P.Klimo, Jovaro, Z.Sierakausko, Krokuvos.