Siekdama skatinti vairuotojų budrumą, automobilių istorijos ataskaitas teikianti įmonė „carVertical“ atliko tyrimą ir nustatė modelius, kurių rida klastojama dažniausiai.
Aukštesnės klasės automobilių rida klastojama dažniau
Dažniausiai Lietuvoje klastojama „Lexus IS“ rida – 16,21 proc. visų platformoje tikrintų „IS“ modelių odometro rodmenys buvo pakoreguoti. Toliau sąraše rikiuojasi „Audi A8“ (14,59 proc.), „Subaru Outback“ (13,65 proc.), „Toyota Prius“ (13,28 proc.) ir „Audi A7“ (12,47 proc.).
Pirmajame dvidešimtuke randami net 5 „Audi“ modeliai. Šio gamintojo automobiliai Lietuvoje itin paklausūs, todėl juos dažnai renkasi ridos klastojimu užsiimantys asmenys.
„Net 8,3 proc. visų Lietuvoje tikrintų automobilių turėjo suklastotą ridą, o nuo odometro vidutiniškai buvo nubraukiama daugiau nei 96 tūkst. kilometrų. Automobilis su suklastota rida ne tik greičiau nuvertėja, bet dažnu atveju reikalauja ir papildomų išlaidų remontui“, – sako automobilių rinkos ekspertas ir „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Apynaujų automobilių rida irgi klastojama
Tarp vairuotojų vyrauja mitas, kad šiuolaikinių automobilių ridos suklastoti neįmanoma ir nuo šio sukčiavimo būdo kenčia tik senesnės transporto priemonės. Visgi sukčiai randa būdų pakoreguoti net ir apynaujų automobilių ridą.
Net 14 iš 20 automobilių su dažniausiai klastojama rida priskiriami „premium“ segmentui. Lietuvoje vyrauja didelė naudotų aukštesnės klasės automobilių paklausa, todėl nesąžiningi pardavėjai naudojasi šia situacija ir teikia pirmenybę tam tikriems modeliams. Sukčiai puikiai žino, kad klastojant „BMW“, „Mercedes-Benz“, „Volvo“ ar „Audi“ automobilių ridą jie gali uždirbti daug daugiau nei koreguodami ekonominės klasės automobilių odometrus.
Rečiausiai klastojama „Mercedes-Benz GL-Class“ rida
Rečiausiai iš tyrimo sąraše esančių automobilių klastojama „Mercedes-Benz GL-Class“ rida – 8,4 proc. visų „carVertical“ tikrintų modelių turėjo suklastotą ridą. Tikimybė įsigyti „GL-Class“ su suklastota rida dvigubai mažesnė nei perkant „Lexus IS“. Toliau rikiuojasi kitos šalyje mėgstamos transporto priemonės: „Opel Insignia“ (8,77 proc.), „Audi A4“ (8,98 proc.), „Mercedes-Benz E-Class“ (9,23 proc.) ir „Citroen C5“ (9,27 proc.).
Ieškant naudoto automobilio, pirmiausia, reikėtų patikrinti dominančio modelio istorinę ridą ir žalos įrašus. Vairuotojams taip pat rekomenduojama atlikti bandomąjį važiavimą ir nuvežti transporto priemonę apžiūrai į autorizuotą servisą. Kitu atveju, kyla rizika įsigyti netvarkingą automobilį, kuris dažnai ges ir bus nesaugus vairuoti.
Tyrimo metu išanalizuotos „carVertical“ vartotojų įsigytos automobilių ataskaitos nuo 2022 m. lapkričio iki 2023 m. lapkričio. Duomenų analitikai suskaičiavo automobilius su fiksuota suklastota rida ir sudarė sąrašą automobilių modelių, kurių rida Lietuvoje klastojama dažniausiai. Kasmet apdorodama milijonus automobilių istorijos ataskaitų, įmonė gali pateikti naudotų automobilių rinkos tendencijas, įžvalgas ir prognozes.
20 automobilių, kurių rida Lietuvoje klastojama dažniausiai:
1. „Lexus IS“ – 16,21%,
2. „Audi A8“ – 14,59%,
3. „Subaru Outback“ – 13,65%,
4. „Toyota Prius“ – 13,28%,
5. „Audi A7“ – 12,47%,
6. „Lexus GS“ – 11,95%,
7. „Porsche Cayenne“ – 11,59%,
8. „Audi TT“ – 11,20%,
9. „Mercedes-Benz CLS-Class“ – 10,92%,
10. „Volvo XC70“ – 10,35%,
11. „Volvo S80“ – 10,33%,
12. „Opel Vectra“ – 10,28%,
13. „Mercedes-Benz B-Class“ – 9,61%,
14. „Audi A6“ – 9,51%,
15. „Volkswagen Touareg“ – 9,30%,
16. „Citroën C5“ – 9,27%,
17. „Mercedes-Benz E-Class“ – 9,23%,
18. „Audi A4“ – 8,98%,
19. „Opel Insignia“ – 8,77%,
20. „Mercedes-Benz GL-Class“ – 8,40% .