JUDU komentaras dėl nutekintos informacijos
JUDU atstovės ryšiams su visuomene Eglės Krušinskaitės teigimu, nutekėję žemėlapiai yra konfidencialūs – tai vidinis JUDU modeliavimo įrankis, naudojamas maršrutams planuoti. Nutekėję duomenys atspindi tik vidinius nustatymus tuo metu, kuriuos galėjo modeliuoti patys įsilaužėliai.
Taip pat pridėjo Arno Misiūno, JUDU Viešojo transporto organizavimo vadovo, komentarą.
Jame akcentuojama, kad „Made in Vilnius“ pateikti planai nėra oficialiai patvirtinti JUDU planai.
„Viešojo transporto maršrutų planavimas ir tvarkaraščių sudarymas – mūsų kasdienis ir nuolatinis darbas. Maršrutus ir tvarkaraščius peržiūrime atsižvelgdami į strateginius miesto plėtros planus, keleivių poreikius, gyventojų prašymus bei skundus. Taip pat planuojame sezoninius maršrutų ir tvarkaraščių pokyčius, vertiname mieste vykstančius gatvių remonto darbus ir, esant būtinybei, koreguojame maršrutus įvykus incidentams, avarijoms ar kitiems nenumatytiems įvykiams.
Turime parengę alternatyvius maršrutų planus, kuriuos pritaikome susidarius tam tikroms situacijoms ar poreikiams. Apie visus viešojo transporto maršrutų ir tvarkaraščių pokyčius iš anksto informuojame visuomenę.
Didžiausi viešojo transporto maršrutų pokyčiai numatomi nuo 2026 m. pabaigos, įvykus viešojo transporto keleivių vežimo paslaugų konkursui. Gyventojus ir keliaujančius Vilniuje dar ne kartą informuosime apie būsimas permainas. Artimiausiu metu pasidalinsime ir planuojamais maršrutų bei tvarkaraščių pokyčiais nuo balandžio“, – komentavo JUDU ekspertas.
Kokia darbinė informacija buvo nutekinta
Kaip rašo internautai, planai buvo patalpinti portale „arcGIS“, bet, pasirodo, tai vidiniai įmonės dokumentai ir informacija buvo užblokuota išoriniams vartotojams. Taigi nebebuvo viešai prieinama. Tiesa, viešojo transporto entuziastams pavyko padaryti planų nuotraukas iki kol jie buvo išimti iš svetainės.
Kaip pristatoma planuose, kai kurie pokyčiai turėtų įsigalioti dar šių metų IV ketvirtį.
Vienas įdomesnių pokyčių – bus keičiama 3G maršruto trasa. Autobusas nebevažiuos iki Fabijoniškių žiedo. Vietoj to, jis savo maršrutą tęs Ukmergės gatve, vėliau suks Perkūnkiemio link ir savo trasą baigs Skalvių stotelėje. Vietoj 3G, į Fabijoniškių žiedą dar šiemet keleivius turėtų vežti 5 autobusas. Jis irgi pakeis maršrutą ir nebevažiuos iki Skalvių stotelės.
Taip pat numatoma, kad 52 autobusas nebevažiuos iki miesto centro, jis savo trasą baigs Šeškinėje. Tiesa, bus pristatytas naujas 52A maršrutas, kuris žmones veš iki „Akropolio“. Vis dėlto jo paleidimo data numatyta 2028-aisiais metais.
„Didžiausi viešojo transporto maršrutų pokyčiai numatomi nuo 2026 m. pabaigos, įvykus viešojo transporto keleivių vežimo paslaugų konkursui. Gyventojus ir keliaujančius Vilniuje dar ne kartą informuosime apie būsimas permainas. Artimiausiu metu pasidalinsime maršrutų bei tvarkaraščių pokyčiais, kurie planuojami sostinėje balandį“, – komentuoja Arnas Misiūnas, JUDU Viešojo transporto organizavimo vadovas.
Didieji pokyčiai – 2026-2028 metų laikotarpiu
Daugiau pokyčių šiems metams nėra numatyta. Dauguma jų įsigalios nuo 2026 iki 2028 metų. Tad kas numatoma tuo laikotarpiu?
Planuojama panaikinti 2 autobusą, vietoj jo į Vikingų slėnį pradės važiuoti 88 maršrutas.
Taip pat keisis 1 autobuso maršrutas – jis kursuos Kapsų gatve.
56 autobusas pakeis savo galutinę stotelę. Vietoj Fabijoniškių žiedo, važiuos iki Kaimelio žiedo. Maršrutas centro link bus pakeistas – autobusas pagal planuojamus pokyčius važiuos iki Karoliniškių.
Dideli pokyčiai lauks ir Pilaitės gyventojų: planuojama sukeisti 4G ir 30 autobusų trasas. Naujovė – pagaliau šį miesto rajoną pasieks pirmasis troleibusas. 1 autonominis troleibusas savo trasą pratęs iki pat Pilaitės.
Tiesa, dėl šios priežasties nebevažiuos Karoliniškių link. Kaip nurodoma planuose, šis pokytis turėtų įsigalioti jau 2026 m. IV ketvirtį.
12 maršruto troleibusas bus panaikintas.
Kiti greitieji maršrutai irgi susilauks pokyčių. 1G ir 2G maršrutai bus pratęsti iki Liepkalnio. Tokiu būdu šie maršrutai baigs savo trasas ne Stotyje, o Liepkalnyje.
Tai tik keli esminiai pokyčiai, kuriuos per pastaruosius kelis metus numatoma įgyvendinti Vilniuje. Taip pat planuojami 7 nauji maršrutai, iš kurių 2 bus greitieji. Pirmasis važiuos iš Grigiškių per Gariūnus, Oslo gatve iki Vilkpėdės. Kitas greitasis maršrutas savo trasą pradės Stotyje per Drujos gatvę ir Žalgirio g. ir grįš atgal į Stotį.
JUDU planai viešai jau nebepasiekiami
„JUDU skelbia tik oficialiai patvirtintus maršrutų planus ir informuoja visuomenę apie planuojamus pokyčius“, – sako JUDU Viešojo transporto organizavimo vadovas.
Šie pokyčiai kol kas nėra viešai prieinami gyventojams. Vis dėlto nutekintuose planuose jau yra pažymėtos visos stotelės, pro kurias važiuos autobusai ir troleibusai, pažymėtos naujos ir naikinamos trasos.
Kadangi bendrovė jau nė kartą minėjo, kad planuoja koreguoti, tankinti maršrutus, o planuose taip pat buvo ir naujų maršrutų įvedimas, šie planai, atrodo, dar labiau realūs. Be to, neseniai savivaldybė dalinosi planais pirkti 145 naujus elektrinius autobusus, o konkurso būdu bus pasirenkami nauji vežėjai.
„Turime parengę alternatyvius maršrutų planus, kuriuos pritaikome susidarius tam tikroms situacijoms ar poreikiams. Apie visus viešojo transporto maršrutų ir tvarkaraščių pokyčius iš anksto informuojame visuomenę“, – tvirtina Arnas Misiūnas.
Planuojama, kad iki 2030 m. bus pakoreguotos 46 esamų maršrutų trasos, taip pat bus dažninamas 44 maršrutų kursavimas, kad keleiviams stotelėse tektų laukti kuo trumpiau.