Pirmąsias dvi grėsmingai urzgiančias „kates“ vienija priežastis, dėl kurios jau greitai jos bus įrašytos į Europos raudonąją knygą – galingi V8 konstrukcijos vidaus degimo varikliai. Senajam žemynui judant ekologijos link, konservatyvesnių pažiūrų vairuotojams progų mėgautis naujais modeliais su tokiomis jėgainėmis netrukus dramatiškai mažės.
Tvarumo kryptimi juda ir „Jaguar“, sparčiai elektrifikuojanti prabangių automobilių pasiūlą. Dar daugiau – naujausioje įmonės strategijoje „ReImagine“ numatyta, kad jau nuo 2025-ųjų visi naujai rinkoje pristatomi modeliai, kaip ir „I-Pace“, bus varomi elektros jėgainėmis, o iki 2030 m. bus pasiektas 100 proc. aplinkos visiškai neteršiančių „Jaguar“ pardavimo rodiklis.
Tačiau, kol dar yra laiko, galima pasimėgauti ir geriausiais tradicinės automobilių inžinerijos pasiekimais, kuriuos demonstruoja specialusis britų bendrovės „Special Vehicle Operations“ (SVO) padalinys. Būtent šių dirbtuvių patobulintą „F-Pace SVR“ („Special Vehicle Racing“) bei tradicinį sportinį kupė „F-Type“ Lietuvos lenktynių Mekoje antradienį ir išbandė specialistai, tarp kurių buvo galima išvysti ir gerai žinomus automobilių sporto veidus: Karolį Raišį, Roką Baciušką bei Vytą Bilinską.
Specialiųjų dirbtuvių palikimas
Tiek „F-Type“, tiek „F-Pace SVR“ automobiliuose sumontuotas 5 litrų darbinio tūrio V8 variklis su mechaniniu kompresoriumi, kuris visureigyje sukuria 550 AG galią ir 700 Nm sukimo momentą, visiems ratams perduodamą per patobulintą 8 laipsnių automatinę pavarų dėžę. Dinaminės starto kontrolės programa suteikia galimybę nuo 0 iki 100 km/val. visureigiu įsibėgėti vos per 4 sekundes, o maksimalus jo išvystomas greitis siekia 286 km/val.
Išmanioji pavaros dinamikos sistema sureguliuota taip, kad, esant nedidelėms apkrovoms, galia perduodama į galinius ratus, tačiau, pasikeitus važiavimo sąlygoms, vos per sekundės dalį gali būti koreguojamas kiekvienai ašiai bei kiekvienam ratui tenkantis sukimo momentas.
SVO padalinio specialistų palikimas – didesnės nei standartiniame modelyje oro įsiurbimo ir vėdinimo angos priekiniuose „F-Pace SVR“ sparnuose, variklio dangtyje bei galiniame oro aptake. Dėl šių sprendimų automobilį lengviau valdyti – sukuriama didesnė prispaudžiamoji jėga ir sumažinamas aerodinaminis pasipriešinimas.
Kad važiavimas teiktų aštresnius pojūčius, specialiųjų dirbtuvių inžinieriai sumontavo standesnio veikimo amortizatorius, patobulintos konstrukcijos stabilizatorius ir perprogramavo pakabos veikimo elektronikos algoritmus.
Visus automobilius antradienį trasoje išbandęs lenktynininkas V.Bilinskas pripažino, kad SVR meistrams pavyko kokybiškai subalansuoti iš pirmo žvilgsnio sunkiai suderinamus dalykus – aukštą šeimos visureigį ir sportiško važiavimo galimybes.
„Labai universalus automobilis, kuriuo gali važinėti kasdien – net ir su 22 colių ratlankiais rieda pakankamai komfortiškai. Ir tuo pačiu Nemuno žiede į Ąžuolo posūkį sugebėjau juo atvažiuoti 170 km/val. greičiu. Tad ten, kur reikėtų greitų manevrų ir standartiniai visureigiai iškristų iš kelio, šiuo galima pravažiuoti be streso. Greitas, sportiškas, šeimyninis SUV“, – apibendrino lenktynininkas.
„F-Pace SVR“ salonas iš kitų versijų išsiskiria minkšta „Windsor“ stiliaus oda ir dirbtine zomša arba pusiau anilino oda aptrauktomis „Performance“ stilistikos priekinėmis bei galinėmis šildomomis sėdynėmis, taip pat paženklintomis specifiniu perforuotu raštu bei SVR logotipu. Automobilyje pritaikyta rafinuota nuolat veikianti kelio triukšmo slopinimo technologija. Jos įranga fiksuoja kelio dangos sukeltas vibracijas ir apskaičiuoja priešingos fazės garso bangą, reikiamą keleivių girdimam triukšmui pašalinti.
Tinka tiek patyrusiems, tiek naujokams
Pernai atnaujintame dvejų durelių kupė „F-Type“ alsuojanti 5 litrų V8 „širdis“, priklausomai nuo pasirinktos versijos, gali išvystyti nuo 450 iki 575 AG ir pasiekti iki 700 Nm sukimo momentą. Galingiausiasis modelis „F-Type SVR“ nuo 0 iki 100 km/val. gali įsibėgėti tik per 3,5 sekundės, o maksimalus greitis elektronikos ribojamas ties 300 km/val. atžyma.
„Komfortiškas, greitas, kuriuo gali be problemų nuvažiuoti nuo Vilniaus iki Berlyno ir nepavargsi“, – apibūdino V. Bilinskas.
Šioje automobilio versijoje SVO technikai taip pat perprogramavo 8 laipsnių automatinę pavarų dėžę ir pakoregavo visų varomųjų ratų pavarą taip, kad šiek tiek daugiau sukimo momento atitektų galinei ašiai. Be papildomų pakabos reguliavimų, „F-Type SVR“ versijose montuojami kiek platesni, tačiau lengvesni 20 colių skersmens ratai. Visuose modeliuose galią ratams perduoda atnaujinta 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė.
„F-Type“ sukonstruotas ant visiškai aliumininės platformos, leidžiančios sukurti našiam sportiniam modeliui itin svarbias sąlygas, t. y. mažą kėbulo svorį, tačiau kartu išsaugoti itin tvirtą konstrukciją ir puikias valdymo savybes. Abiem ašimis varomose versijose, kaip antai „F-Pace“, sklandų sukimo momento paskirstymą kiekvienam ratui užtikrina itin sparti elektronika, o mažiau patyrusiems vairuotojams kelyje padeda dviejų lygių stabilumo kontrolės sistema.
V.Bilinsko teigimu, gaila, kad tokie automobiliai netrukus keliaus užmarštin, nes būtent juos ryte užvedus veidą papuošia šypsena, o ne mintys apie eilinę pilką dieną. „Reikia džiaugtis, kol galime. Kol yra tokių – naujų, greitų, galingų, emocingų – automobilių“, – reziumavo lenktynininkas.
O tiems, kam šio modelio galios parametrai atrodo žadantys per dideles adrenalino dozes, gamintoja siūlo rinktis 2 litrų 300 AG galios turbobenzininį variklį.
Be dramos
Jeigu V8 varikliais apginkluoti modeliai atspindi geriausias savo kartos galimybes, tai elektrinis visureigis „I-Pace“ gali būti tituluojamas ateities automobiliu. Žurnalisto Justo Lengvino teigimu, nepaisant tektoninių lūžių automobilių pasaulyje, tradicijas puoselėjančių vairuotojų nebūtinai laukia dramatiški pasikeitimai. Tokios koncepcijos pavyzdžiu jis vadina būtent „Jaguar“ markę.
„Įlipus į jų automobilius sudėtinga atskirti, ar tai yra elektromobilis, ar vidaus degimo varikliu varomas modelis, kadangi salono prabanga ar kokybės lygis išlaikomas vienodai. Daugeliui vairuotojų gali būti labiau priimtina ši koncepcija ir „Jaguar“ elektromobilyje „I-Pace“ nemodeliavo kažkokio futuristinio, labai išsiskiriančio varianto, o laikosi gal net kiek konservatyvios tradicijos gaminti tokius pat prabangius automobilius nepaisant to, kas slypi po variklio dangčiu“, – pažymėjo J.Lengvinas.
Susipažinti su šiais automobiliais ir juos išbandyti galima „Jaguar“ atstovybėje Vilniuje.