„Opel Cascada“ debiutavo prieš mėnesį Ženevos automobilių parodoje. Neilgai trukus gavau pakvietimą jį ir išbandyti. Kur geriausia tai padaryti? Žinoma, prancūzų Rivjeroje.
Atgal link tradicinių vertybių
„Opel Cascada“ – didžiausias iš kada nors gamintų šios kompanijos kabrioletų. Taip, „Opel“ neturi didelės ar ilgametės tokio žanro automobilių kūrimo patirties. Pastaruosius kelerius metus „Opel“ eksperimentavo su madingais kabrioletais kietu stogu, vadinę juos „Twin Top“. Deja, nesėkmingai – jie nesulaukė didelio pirkėjų dėmesio. Eksperimentų laikai baigėsi ir štai, rinkoje vėl pasirodė klasikinis kabrioletas medžiaginiu stogu.
Vokiečiai sako, kad stilistiškai jis turėtų pratęsti legendinio praėjusio amžius penktojo dešimtmečio pirmtaką „Kapitan“. Kaip teigia konstruktoriai, tai pirmasis per beveik pusę amžiaus tikrai keturvietis, turintis normalaus dydžio antrą sėdynių eilę, „Opel“ kabrioletas.
Aišku, su nuleistu stogu keturiese nepakeliausi, gale sėdintiems teks kentėti uraganą, tačiau tilpti dvi personos ten gali gan komfortiškai. Su kompanija važinėtis nuleistu stogu įmanoma tik mieste leidžiamais greičiais.
Gamintojo nuotr./„Opel Cascada“ |
Tarp žemės ir dangaus
Pristatydami naują modelį vokiečiai teigė, kad tai didžiausias kabrioletas tarp visų savo klasės konkurentų. Jis savo dydžiu ir vidine erdve netgi „lipa“ į aukštesnę klasę, nors kainuoja mažiau.
Jis didesnis už visus kompaktinės klasės kabrioletus, didesnis net už „Audi A5“ ar „BMW 3” kabrioletą ir tik šiek tiek nusileidžia visai kitos, vidutinės klasės atstovui – „Mercedes-Benz E“.
Nors pagal kainą atitinka kompaktinę klasę. Pigiausias variantas Lietuvoje kainuos mažiau nei 80 000 litų. Už kompaktinės klasės „premium“ konkurentus jis pigesnis maždaug šeštadaliu, tačiau kur kas erdvesnis, o už tokius pagal dydį jam prilygstančius konkurentus kaip „Audi A5“, naujoji „Cascada“ kainuoja net trečdaliu mažiau... Kodėl? Ogi todėl, kad jis neturi keturių žiedų ant variklio dangčio. Arba trikampės žvaigždės... Įdomu tai, kad vokiečiai už Cascada modelį mokės net dešimčia tūkstančių litų daugiu nei lietuviai.
Deja, kabrioletas yra didelė įvaizdžio dalis, todėl tokie pirkėjai verčiau renkasi permokėti, bet turėti automobilį su žiedais, propeleriu ar žvaigždėmis ant variklio dangčio – kaina šiuo atveju neturi lemiamos reikšmės.
„Cascada“ neatrodo pigus modelis. Pamirškite ženkliuką ir pastebėsite, kad automobilis turi gausybę prabangesniems automobiliams būdingų smulkmenų.
Gamintojo nuotr./„Opel Cascada“ |
Taip, viduje tai vis dar „Astra“, nors ir su prabangiu storu oda apsiūtu vairu bei oda aptraukta centrine konsole. Bet yra ir malonių smulkmenų. Pavyzdžiui, pakėlus bagažinės dangtį, pasikelia ir galiniai žibintai. Tačiau po jais sumontuoti kiti – kad naktį atidarius bagažinę iš galo automobilis vis tiek liktų apšviestas.
Nulenkus priekines sėdynes, kad į galą patektų keleiviai, ir jas atlenkus atgal, sėdynės užsifiksuoja toje pat vietoje kurioje buvo anksčiau – ne kiekvienas automobilis „moka“ įsiminti sėdynių padėtį.
Galinės sėdynės taip pat atsilenkia – jeigu norite gabenti, tarkim banglentę ar slides. Krovinio ilgis gali būti beveik du metrai. Tačiau anga labai jau siaura, tad į bagažinę be banglentės ar slidžių vargu ar tilps kas nors daugiau. Beje, atlenkti galines sėdynes galima ir iš bagažinės mygtuko paspaudimu – tai dar vienas brangaus automobilio bruožas – galinių sėdynių atlenkimo užraktai elektriniai. Bagažinės talpa – nuo 280 l kai stogas nuleistas iki 380 l kai jis pakeltas.
Salone prabangesnėse versijose montuojamos sėdynės su specialia karščiui atsparia oda. Jose numatyta ir ventiliacijos galimybė, tik ji galėtų būti galingesnė – ventiliatoriaus darbas vos jaučiamas.
Stogas – priežastis didžiuotis
Karimas Giordimaina, „Cascada“ interjero vyriausiasis dizaineris, ypač didžiuojasi stogo konstrukcija – ji kompaktiška ir palyginus lengva, o stogas pakilti arba nusileisti gali ir važiuojant iki 50 km/h greičiu. Tai užtrunka 17 sekundžių. Tiek pat pakelti stogą užtrunka ir BMW 1 kabrioletas – Audi A5 tą patį veiksmą atlieka dviem sekundėmis greičiau. Stogo konstrukciją „Opel“ koncernui tiekia Austrijos įmonė „Magna-Steyr“. Stogai atvažiuoja į Lenkijoje esančią gamyklą ir ten sumontuojami ant konvejerio – mat „Cascada“ gaminama Lenkijoje, ant to paties konvejerio, nuo kurio nurieda ir visi „Astra“ modeliai.
Nuleisti ar pakelti stogą galima ir pultelio pagalba per atstumą – tai itin patogi funkcija, kurią taip pat siūlo ne visi tokių automobilių gamintojai.
Gamintojo nuotr./„Opel Cascada“ |
„Cascada“ stogas palyginus lengvas – sveria vos 50 kg, nes jo konstrukcijoje panaudota daug magnio ir aliuminio. Stogo medžiaga taip pat speciali – keli sluoksniai, tarp kurių specialus užpildas. Jis padeda ne tik apsaugoti saloną nuo triukšmo, tai ir papildoma šilumos izoliacija – vokiečiai tikina, kad šiuos automobilius galima kasdien eksploatuoti kad ir gūdžioje šiaurės Suomijoje.
Dar vienas svarbus kabrioletų su minkštu stogu bruožas – taip vadinamas atsparumas baliono efektui. Važiuojant dideliu greičiu neretai kabrioletų stogai nuo vėjo pasipriešinimo išsipučia ir tampa panašūs į balionus. Vokiečiai tikina, kad „Cacada“ buvo bandoma išpūsti visais įmanomais būdais, važiuojant iki 240 km/h greičiu. Nepavyko.
Nepaisant to, kad kabrioletas gaminamas kartu su „Astra“ modeliais, iš tikrųjų „Cascada“ yra gerokai ilgesnė nei „Astra“. Jos bazė gerokai prailginta. Mat automobilis turi sutalpinti ne tik keturis keleivius bei turėti padorią bagažinę – tarp jų dar turi tilpti ir stogo konstrukcija. Tiesa, ta bagažinė kaip ir dera kabrioletams, yra labiau simbolinė – nuleidus stogą joje tilps vos vienas kitas nedidelis lagaminas.
Nors, pakėlus stogą atsiveria pakenčiama erdvė. Ir tai tas retas atvejis, kai kabrioletas pakeltu stogu atrodo beveik geriau nei nuleistu – labai siaura šoninių langų linija, iš šono „Cascada“ atrodo lyg „hot rodas“.
„Cascada“ visos kėbulo detalės naujos ir su „Astra“ nesutampa net variklio dangtis. Galiniai žibintai taip pat nauji, o prabangos galui suteikia chromo juosta, jungianti abu galinius žibintus. Jie, kaip ir dera šiuolaikiniam automobiliui, turi LED technologiją, tačiau vokiečiai itin didžiuojasi tuo, kad „Cascada“ LED žibintuose yra matinė dalis – ji šviečia ramiau ir nėra tokia aštri, o šviesos diodų visai nesimato. Tai, atseit, prideda nemažai prabangos. Galbūt, nesiginčysiu.
Gamintojo nuotr./„Opel Cascada“ |
Prabangos turinti priduoti chromo juostelė driekiasi ir aplink visą kėbulo langų liniją – nuo vieno priekinio statramsčio iki kito.
Klausas Rudolfas Reuteris, vyriausias „Cascada“ modelio inžinierius pabrėžė, kad „Opel“ itin didelį dėmesį skyrė kėbulo tvirtumui. Dugne sumontuoti trys X formos skersiniai, kurie gerokai sutvirtina kėbulą. Kaip žinia, kabrioletai turi vieną didelį trukumą – nepakankamai tvirtą kėbulą. Jeigu įprastų automobilių stogas yra svarbus tvirtumo pagrindas, tai kabrioletai jo netenka, todėl inžinieriams tenka gerokai pasukti galvą kaip tai kompensuoti. Tie, kas turėjo senus kabrioletus prisimins, kaip visas automobilis dreba ir purtosi važiuojant per nelygumus – į galinio vaizdo veidrodėlį galima net nežiūrėti – jis tirta kaip senas Alzheimerio ligos nukankintas diedukas.
Tuo tarpu „Cascada“ – jau visai kitos kartos atstovė: veidrodėlis net per didžiausias duobes važiuojant visiškai nevibruoja, ir tik kartais per kėbulą nusirita nedidelis drebuliukas – pajusti, kad tai kabrioletas važiuojant nėra lengva. Tam padeda ir masyvus skersinis, įtaisytas bagažinėje – iš dalies ir dėl jo dar labiau sumažėjo bagažinės anga. Priekinių statramsčių apatinės dalys taip pat sujungtos viena su kita papildomai, slenksčiai daug storesni ir tvirtesni – tai irgi priduoda papildomo standumo.
Pagal tvirtumą, anot vokiečių, „Cascada“ gerokai lenkia savo tiesioginius konkurentus, netgi tuos, kurie turi metalinį stogą. Automobilis kai kuriais parametrais netgi tvirtesnis, arba toks pat tvirtas kaip prabangesnieji „Audi A5“ ar „Mercedes-Benz E“ klasės kabrioletai.
Naujas ir modernus variklis
Gamintojo nuotr./„Opel Cascada“ |
Į „Cascada“ modelius bus montuojami skirtingi tiek dyzeliniai, tiek ir benzininiai varikliai, tačiau man teko išbandyti tik vieną jų. Tai visiškai naujas 1,6 l benzininis agregatas su turbina. Monake bandytas išvysto 170 AG, tačiau bus ir galingesnių versijų. Netrukus turėtų debiutuoti ir 200 AG modifikacija. Vokiečiai sako, kad šis benzininis variklis turi didžiausią sukimo momentą tarp konkurentų.
Naujasis variklis yra 13 procentų ekonomiškesnis už savo pirmtaką, be to dirba gerokai tyliau ir beveik nesijaučia jokios variklio vibracijos. Jis pasižymi tiesioginiu degalų įpurškimu ir pačiomis naujausiomis technologijomis, tad yra ekologiškas ir ekonomiškas.
Pakaba komfortiška, bet neužsupanti
Automobilio pakaba sureguliuota daugiau komforto, o ne sportiškumo pusėn. Važiuoti greitai tokiu automobiliu norisi neypatingai, nors „Cascada“ tai gali.
„Kabrioletiškumo“ beveik nesijaučia, kėbulas subjektyviai vertinant tikrai gan tvirtas. Tik posūkyje pataikius į didesnę duobę per „Cascada“ nubėga virpuliukas – tai visgi nėra kupė ir tvirtumo važiuojant agresyviau jam trūksta.
Keista, bet organizatoriai parinko tokį maršrutą, kad norėjosi po variklio dangčiu turėti ne 170, bet bent dvigubai daugiau arklio galių. Mat teko važiuoti „Col de la Madona“. Siauru keliuku, kuriuo driekiasi vienas legendinių dviračių lenktynių „Tour de France“ ruožas. Kelias itin pavojingas siauras ir akmenuotas – du automobiliai čia vos išsitenka ir prasilenkiant tenka net sustoti.
Gamintojo nuotr./„Opel Cascada“ |
Iš vienos pusės – uolos, iš kitos – bedugnė. Tačiau kelio konfigūracija sužavėjo – įvairiausio statumo posūkiai beveik be jokių tiesiųjų. Mūsų grupė buvo viena paskutinių – žurnalistai iš daugumos Europos šalių jau bandė šiuos automobilius tokioje pat trasoje, tad po važiavimo iš karto pasiteiravau, kiek naujųjų „Cascada“ buvo „nurašyta“. Teko ne vieną kartą patirti kaip kolegos, ypač iš labiau į rytus išsidėsčiusių šalių dažnai apgadina vieną kitą automobilį.
Šįkart per stebuklą, anot „Opel“ atstovų, nei viena „Cascada“ nenukentėjo – tik vieno automobilio ratas buvo pradurtas. Turbūt, kuo pavojingesnis kelias, tuo atsargiau juo važiuojama.
Techniniai „Opel Cascada“ 1.6 SIDI Turbo duomenys
Variklis: benzininis 4 cilindrų su turbina ir tiesiogine degalų įpurškimo sistema
Išmatavimai (ilgis/plotis/aukštis): 4696/1839/1443 mm
Ratų bazė: 2695 mm
Darbinis tūris: 1598 kub. cm
Gamintojo nuotr./„Opel Cascada“ |
Pavarų dėžė: 6 pav. mechaninė
Varomi ratai: priekiniai
Maksimali galia: 170 AG esant 6000 aps/min
Maksimalus sukimo momentas: 260 Nm esant 1650-3200 aps/min
Makimalus greitis: 222 km/h
Įsibėgėjimas (nuo 0 iki 100 km/h): 9,6 sek.
Degalų sąnaudos (mieste/užmiestyje/vidutiniškai): 8,0/5,3/6,3 l/100 km
Degalų bako talpa: 56 l
Bagažnės tūris: 280-650 l (kai stogas nuleistas), 380-750 l (kai stogas pakeltas)
Masė: 1733 kg
Kaina: 84 880 Lt. (bazinė versija – nuo 76 640 Lt.)
Gamintojo nuotr./„Opel Cascada“ |