Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Opel GT“ koncepto dizaineris Borisas Jacobas: „Šis modelis – tarsi skulptūra“

Ženevos automobilių parodoje „Opel“ stendas žiūrovus viliojo ne tik įprastais modeliais. Gamintojo pažiba čia tapo koncepcinis GT automobilis, apie kurio atsiradimą GAZAS.LT skaitytojams sutiko papasakoti „Opel“ dizainerių komanda.
Borisas Jacobas
Borisas Jacobas / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Vos pamačius koncepcinį automobilį, į akis krito raudonos priekinės padangos ir kėbulo bruožai. Sportiškas ateities modelis demonstruoja ne tik „Opel“ dizaino kryptį, bet ir leidžia sugrįžti į praeitį. Būtent praeities motyvas ir yra raudonos padangos.

„Opel“ dizaino vadovas Jacobas Borisas neslėpė, kad koncepcinio modelio dizainas buvo kuriamas siekiant sujungti praeities bruožus ir ateities technologijas.

Algirdo Venskaus / waska.lt nuotr./„Opel GT“
Algirdo Venskaus / waska.lt nuotr./„Opel GT“

„Visi klausia, ką mes norėjome pasakyti raudonomis padangomis. Tai tarsi retrospektyva. 1928-aisiais „Opel“ gamino motociklus su raudonomis padangomis. Tai išskirtinumo ženklas, atkeliavęs iš praeities.

Jokių veidrodėlių, rankenėlių ar kitų nereikalingų detalių.

Matote tą raudoną liniją, kuri driekiasi nuo priekinių ratų per visą kėbulą? Tai sprendimas, kuris tarsi dalija automobilį į dvi dalis. Tai suteikia vizualinį efektą, kad automobilis yra žemesnis. Šis automobilis – mažas, kompaktiškas ir sportiškas. Dydis – labai svarbus rodiklis.

Automobilio išorė – glotni. Čia nėra jokių bereikalingų dizaino elementų. Atrodo, kad tai vientisas darinys. Jokių veidrodėlių, rankenėlių ar kitų nereikalingų detalių. Šis modelis – tarsi skulptūra“, – teigė „Opel“ dizaino vadovas Jacobas Borisas.

Algirdo Venskaus / waska.lt nuotr./„Opel GT“
Algirdo Venskaus / waska.lt nuotr./„Opel GT“

Prie „Opel GT“ išvaizdos plušėjo ir dar vienas dizaineris – Karimas Giordimaina. Jis tvirtina, kad kurdamas GT koncepciją įkvėpimo sėmėsi iš 1965 m. laidos „Opel Experimental GT“ koncepcijos.

Ateitis yra čia pat ir mes norime parodyti, kaip ją matome.

„Manau, kad daugumai žmonių tai buvo staigmena. Mes kūrėme GT dizainą siekdami pabrėžti ateities automobilių viziją. Ateitis yra čia pat ir mes norime parodyti, kaip ją matome.

Kai kam GT formos primena senovinių automobilių linijas. Taip, tam tikra retrospektyva yra, tačiau tai vizija, kokius automobilius mes matome ateityje“, – antrino „Opel GT“ išvaizdą kūręs eksterjero dizaineris Karimas Giordimaina.

Algirdo Venskaus / waska.lt nuotr./„Opel GT“
Algirdo Venskaus / waska.lt nuotr./„Opel GT“

Ranka palietęs raudoną liniją ir šitaip atidaręs dureles, apie salone esančią įrangą ir vidaus dizainą pasakoti ėmė interjerą kūręs Malcolmas Wardas.

Salonas yra minimalistinio dizaino, tačiau turi visas naujausias technologijas.

Pašnekovas teigė, kad subtili automobilio išorė įpareigojo paprastumo standartų laikytis ir kuriant vidų. GT salonas – modernus, tačiau neperkrautas. Jame taip pat galima rasti ir nestandartinių sprendimų, tokių kaip raudona sėdynė.

„Kurdami interjerą siekėme, kad jis būtų panašus į eksterjerą. Siekėme išlaikyti paprastumą neperkraunant salono papildomomis detalėmis. Raudonos spalvos vairuotojo sėdynė taip pat siejasi su raudonomis padangomis ir per kėbulą nusidriekusia linija. Salonas yra minimalistinio dizaino, tačiau turi visas naujausias technologijas. Kadangi išorėje nėra veidrodėlių, vaizdą aplink automobilį vairuotojas galės stebėti per specialius monitorius“, – tvirtino interjero dizaineris Malcolmas Wardas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Borisas Jacobas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Borisas Jacobas

Kol kas GT modelis – tik koncepcinis, tad nežinoma, ar raudonos padangos ir kiti kėbulo dizaino sprendimai bus perkelti į serijinei gamybai skirtą versiją. Tačiau jau dabar aišku, kokia bus techninė automobilio pusė.

Po variklio gaubtu sumontuotas vieno litro darbo tūrio variklis su turbina. Trijų cilindrų agregatas išvystys maksimalų 145 arklio galių pajėgumą ir pasieks 205 niutonmetrų sukimo momentą.

Konceptas varomas galine ašimi. Jėga į ratus perduodama per šešių laipsnių sekvencinę pavarų dėžę. Vos 1000 kilogramų svorio GT 100 km/val. greitį pasieks per 8 sekundes ir įsibėgės iki 215 km/val.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai
Reklama
Namuose drėgna, kaupiasi kondensatas ant langų. Kaip apsaugoti savo namus nuo pelėsio?
Reklama
Advento kalendoriai – nuo paprastos tradicijos iki prabangos segmento