„Opel GT“: stilingas, nebrangus ir labai smagus automobilis savaitgaliams

Šiandien „Opel“ vardas asocijuojasi su šeimos automobiliais arba nedideliais kasdieniais darbininkais, galinčiais atlikti visas užduotis, tačiau septintajame dešimtmetyje „Opel“ inžinieriai mėgo žaisti, ir vieno žaidimo rezultatas buvo „Opel GT“.
„Opel GT“
„Opel GT“

Septintajame dešimtmetyje ir bene per visą savo egzistavimo laiką „Opel“ kompanija niekada nepasižymėjo sportinių automobilių gamyboje, tačiau 1965 metais, kai Frankfurto ir Paryžiaus automobilių parodose buvo pristatytas naujas, nedidelis, itališką automobilio dizainą primenantis „Opel GT“ modelis, visa tai pasikeitė.

Tai buvo inžinierių žaidimo su dizainu vaisius, kuris pasitvirtino. Pirmasis modelis gatvėse pradėjo važinėti 1968 metais, ir nors „Opel“ dizaineriai siekė atkartoti itališkas linijas, daugelis GT modelį lygino su 1967 metais pasirodžiusia trečiosios kartos „Chevrolet Corvette“.

„Opel GT“
„Opel GT“

Visa automobilio formulė labai paprasta. Tai buvo nedidelė sportinis kupė. Pradinis variklis buvo 1,1 litro darbinio tūrio ir pasiekė 67 AG, o vėliau buvo pristatytas ir didesnis 1,9 litro motoras, kurio galia siekė 88 AG. Galiniams ratams variklio generuojamą galią perduodavo arba 4 laipsnių mechaninė, arba 3 laipsnių automatinė pavarų dėžė.

Tačiau nedidelė galia šio modelio nevaržė, nes pirminis modelis svėrė 840 kilogramų, o galingesnio svoris padidėjo iki 970 kilogramų. Tai reiškė, kad net turėdamas nedidelę galią „Opel GT“ iki 100 kilometrų per valandą įsibėgėdavo per 11 sekundžių ir galėdavo pasiekti 187 kilometrų per valandą greitį. Tai nėra greičiausias sportinis septintojo dešimtmečio automobilis, bet jis atsiperka keliais aspektais.

Pirma, tai klasikinis automobilis, pasižymintis nesenstančiu dizainu. Toliau: variklio ertmė yra ganėtinai didelė, tad norint susikurti sau tinkantį klasikinį automobilį su modernesniu varikliu galima nesunkiai sumontuoti naują 2 litrų variklį. Aišku, teks surasti jūsų nusipirktam modeliui tinkamą. Be to, GT modelis labai daug dalių dalijasi su tuo metu gamintu „Kadett B“ modeliu, o atsarginės detalės nėra brangios.

„Opel GT“
„Opel GT“

Bet pats didžiausias šio modelio pliusas yra tai, kad jį pagamino būtent „Opel“. Jei tai būtų „Lamborghini“, „Ferrari“ ar „Porsche“ modelis, jo kaina galėtų prasidėti nuo 30 tūkst. eurų, jei ne dar daugiau. Ir nors iš viso GT modelių per penkerius gamybos metus buvo pagaminta apie 14 tūkst. vienetų, jų kaina išlieka stebėtinai maža – Vokietijos rinkoje solidų modelį galima rasti už 10 tūkst. eurų. Vadinasi, už šią sumą įmanoma įsigyti tikrai nuostabią klasiką, nebent jus kankins jo markė. To nepaisant, tai gali būti jūsų geriausias pirkinys savaitgaliniams pasivažinėjimams.

„Opel GT“ duomenys

Kaina

Apie 10 000 Eur

Maks. greitis

187 km/val.

0–100 km/val.

11 sek.

Svoris

970 kg

Variklis

4 cil. benzininis, 1 897 cm3

Sukimo mom.

149 Nm esant 2 500 aps./min.

Galia

88 AG esant 5 100 aps./min.

Degalų sąnaudos

Vidutiniškai 8,4 l

Pavarų dėžė

Mechaninė, 5 laipsnių

Varantieji ratai

Galiniai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis