Dabar „Mokka“ vairuoti bus dar maloniau: nuo 2015 m. jį bus galima rinktis su nauju „Opel“ 1,6 l, 100 kW/136 AG turbodyzeliu. Su naujos kartos varikliu „Mokka“ debiutuos „Mondial de l’Automobile 2014” parodoje Paryžiuje (spalio 4 – 19 d.).
Pramintas „šnabždančiu”, kompaktiškas keturių cilindrų agregatas „Mokka“ modelyje pakeis dabartinį 1,7 l dyzelį. Naujas variklis yra galingesnis 6 AG ir išvysto 20 Nm didesnį sukimo momentą, nors yra mažesnio darbinio tūrio, be to sunaudoja mažiau degalų. Aukštos kokybės variklis papildys su „Mokka“ siūlomų variklių gamą, kurią sudaro benzininiai, dyzeliniai ir suskystintomis dujomis varomi variantai.
Energingas 1,6 l CDTI agregatas yra „Opel“ naujų dyzelinių variklių iš aliuminio šeimos narys. 100 kW/136 AG versijoje vienam darbiniam variklio tūriui tenka 85 AG– tai puikus rezultatas šioje klasėje, o sukimo momentas – 320 Nm.
Įsibėgėjimas ir elastingumas žada daug važiavimo malonumo: 1,6 l CDTI „Mokka“ nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 9,9 s. Važiuojant penkta pavara nuo 80 iki 120 km/h greitis pasiekiamas taip pat per 9,9 s.
Maksimalus greitis yra 191 km/h. Tyliai dirbantis variklis yra ekonomiškas bei draugiškas gamtai: su tiksliai veikiančia šešių laipsnių mechanine „Opel“ pavarų dėže ir bazinėje versijoje montuojama „Start/Stop“ įranga, 1,6 l CDTI „Mokka” sunaudoja vos 4,1 l/100 km važiuojant mišriu ciklu, o anglies dvideginio tarša neviršija 109 g/km. Palyginti su 1,7 l versija, tai yra 0,5l/100 km mažiau degalų ir 11 g/km mažiau CO2. Naujas dyzelinis variklis atitinka „Euro 6” taršos standartus, tad jis toks pat „švarus” kaip ir benzininis.
Nauji tobulinimo standartai
Inžinieriams pavyko sumažinti triukšmo ir vibracijos lygį, nes visuose variklio koncepcijos vystymo ir kūrimo procesuose, tyliam ir tolygiam variklio darbui buvo skiriamas didžiausias dėmesys. Modernaus CAE (kompiuterinio projektavimo ir inžinerijos) modeliavimo bei daugybė optimizavimo procesų buvo naudojama garso mažinimui, kuriant kiekvieną komponentą, dar prieš pasirodant variklio prototipui.
Kiti inžinieriai sprendimai leido sumažinti svorį – vietoj ketaus naudojamas aliuminis. Cilindrų blokas (aliumininis cilindrų blokas pirmą kartą „Opel“ naudojamas dyzelinių variklių gamyboje), cilindro galvutės, alkūninio veleno atraminė plokštė, viskas išlieta iš aliuminio ir tai leido sumažinti iki 20 kg svorio.
Aukščiausios kokybės komponentai geriausiam veikimui ir mažu poveikiu aplinkai
Prie švaraus veikimo prisideda ir kintamos geometrijos turbina (VTG, angl. „variable turbine geometry”) bei aukšto slėgio „common rail“ įpurškimo sistema. Purkštukų pasiekiamas 2000 bar slėgis leidžia net 10 įpurškimo impulsų per cilindrų darbo ciklą, o tai užtikrina galingą, geresnį degalų įpurškimą ir efektyvų susimaišymą su paduodamu oru. Kad atitikti „Euro 6“ taršos standartus, 1,6 l „Mokka“ naudojama „Lean NOx Trap” (LNT) technologija, o teršalai apdorojami LNT sistemoje, kietųjų dalelių filtras mažina azoto oksidų kiekį išmetimo dujose.
Nauji 1,6 l CDTI varikliai „Mokka” modelyje standartiškai montuojami su „Start/Stop” įranga ir mažos trinties šešių laipsnių mechanine pavarų dėže, kuri užtikrina sklandų ir tikslų pavarų perjungimą. Pavarų dėžės komponentų ir perjungimo mechanizmo pakeitimai bei pačios transmisijos integravimo į automobilį patobulinimas, užtikrina didesnį važiavimo komfortą.
Naujo turbodyzelinio variklio ir mechaninės pavarų dėžės derinys siūlomas su priekiniais ratais ir visais ratais varomais variantais, o šešių laipsnių automatinė transmisija siūloma su priekiniais ratais varomomis versijomis. „Mokka“ su naujais varikliais bus galima užsisakyti jau metų pabaigoje, o prekybos salonuose pasirodys 2015 m. pradžioje.