Ne veltui sakoma, kad jei praėjusio amžiaus devintajame dešimtmetyje tarp gamintojų vyko maksimalios galios ir didžiausio išvystomo greičio varžybos, tai dabar tikslas yra pagaminti variklį, kuris sunaudotų kuo mažiau degalų ir į aplinką išmestų kuo mažiau anglies dvideginio.
Mažesnė inercija ir šilumos nuostoliai
Iš esmės tai reiškia darbinio tūrio traukimąsi ir kartu su išmetamųjų dujų energiją panaudojančiais turbokompresoriais leidžia gamintojams mažais žingsneliais didinti efektyvumą. Tendencijas bene geriausiai atspindi prestižiškiausiuose „Tarptautinio metų variklio“ rinkimuose šiais metais triumfavęs 999 kubinių centimetrų benzininis variklis su turbokompresoriumi.
„Opel“ taip pat seka šiuo keliu. Vienas iš naujausių sprendimų yra pakeisti dabartinį 1,7 l darbinio tūrio CDTI dyzelinį variklį ir mažesnės galios 2,0 l motoro versijas nauju 1,6 l darbinio tūrio CDTI agregatu. Šią vasarą klientams buvo pasiūlyti pirmieji varikliai, montuojami į „Zafira Tourer“ vienatūrį.
Vienatūris gali būti stilingas
Pradėti permainas nuo didžiausio gamoje asmeninės paskirties yra kiek netikėtas, tačiau tai yra labai geras būdas keičiant klientų įpročius. Pagalvokite patys – ar galima dar efektyviau pademonstruoti potencialiems pirkėjams, kad nepaisant sumažėjusio darbinio tūrio variklis tapo dar patrauklesniu pasirinkimu nei montuojant jį į didžiulį šeimyninį automobilį?
„Zafira Tourer“ yra gigantiškas automobilis, jo kėbulo ilgis siekia 4656 mm, plotis apima 1928 mm, o aukštis stiebiasi iki 1685 mm. Ir visgi jis atrodo itin šiuolaikiškai ir stilingai. Raudonos spalvos bandomasis modelis su „OPC Line“ apdaila ir 18 colių skersmens lengvojo lydinio ratlankiais taip pat turi rimtas pretenzijas į sportišką įvaizdį, nors žvelgiant iš šalies gali pasirodyti, kad tai tik kokio nors vyriškio desperatiškas bandymas paneigti akivaizdžią tiesą, kad nerūpestingos jo dienos jau liko toli praeityje.
Su minėta apdaila ir gausia įranga, kurios sąraše yra daug gėrio automobilio kaina siekia 137,284 Lt. Už šią sumą pirkėjai gaus tokius privalumusautomatinį dviejų zonų oro kondicionierių, galinio vaizdo kamerą, įspėjimo apie susidūrimą su priešais važiuojančia transporto priemone, aklosios zonos pagalvos sistemas, taip pat navigaciją, laisvų rankų įrangą su „bluetooth“ sąsaja, USB jungtį, lietaus daviklius ir automatiškai junginėjamas ilgąsias šviesas.
Už naujas technologijas reikia mokėti
Jei galite gyventi paprasčiau, bazinės komplektacijos modelis su naujuoju CDTI variklius jums kainuos 85,239 Lt. Kaip ir kitose srityse, naujas technologijas norintiems išbandyti pionieriams tenka už tai susimokėti. Modernusis motoras yra visapusiškai nei iki šiol siūlyti agregatai, tačiau jis net 5 tūkst. Lt brangesnis už senąjį 130 AG, 2,0 l analogą ir maždaug 4 tūkst. Lt už 160 AG versiją.
Modernusis motoras yra visapusiškai pranašesnis nei iki šiol siūlyti agregatai, tačiau jis net 5 tūkst. Lt brangesnis už senąjį 130 AG, 2,0 l analogą.
Kalbant apie pranašumus, pirmas iš jų yra šiek tiek mažesnis motoro svoris. Modelio su septyniomis sėdimomis vietomis masės siekia 1728 kg, o tai tik 37 kg daugiau už analogišką versiją su benzininiu varikliu.
Dar vienas malonus siurprizas yra mažesnis variklio keliamas triukšmas. Giminystės ryšiai su žemės ūkio technika vis dar juntami, tačiau decibelų lygis dar šiek tiek sumažėjo ir net su prastoka „Opel“ garso izoliacija 1,6 l dyzelio garsas neerzina.
Skatina keisti vairavimo įpročius
Variklis sukasi smagiai ir noriai reaguoja į komandas akceleratoriumi. 136 AG maksimalia galia ir 320 Nm didžiausias sukimo momentas yra įspūdingi rodikliai tokiam motorui, tačiau problema ta, kad pastarasis rodiklis pasiekiamas dyzeliniam motorui neįprastai aukštuose sūkiuose – ties 2000 aps./min.
Tai reiškia, kad pajudėjimas iš vietos, taip pat ir pagreitėjimas esant mažam greičiui arba įkalnėje reikalauja susikaupimo ir atidaus darbo minant sankabos pedalą. Taip pat ir mažesnės nei šiaip jau įprasta galingesniems dyzeliniams motorams pavaros parinkimo.
Pagreitėjimas iš eigos, tai jau visai kitas reikalas. Gamintojas skelbia, kad spurtas nuo 80 iki 120 km/val. trunka 11,3 s. Tai solidus, tačiau neįspūdingas rodiklis. Aktualesnis kasdieninėse situacijoje greičio diapazonas – nuo 60 iki 80 km/val. yra gerokai lengvesnė užduotis naujajam varikliui. Čia didžiulio vienatūrio dinamika gali daug ką nustebinti.
Visgi maloniausias siurprizas mums buvo degalų sąnaudos. Derindami prietaisų skydelio apšvietimą prie kėbulo spalvos didžiąją dalį laiko praleidome įsijungę „Sport“ režimą, mat tik jis nušviečia prietaisų skales raudonai. 1,6 l CDTI motoras toleruoja ir tokį elgesį, o vidutinės sąnaudos trečios bandomojo važiavimo dienos pabaigoje siekė 6,4 l/100 km.
Išvada:
Pagyrimų ne itin dažnai sulaukiantys, tačiau dėl to ne mažiau talentingi „Opel“ inžinieriai neatsilieka nuo progreso. Varikliai evoliucionuoja efektyvumo didinimo kryptimi, o tai reiškia, kad iš kiekvieno kubinio centimetro reikia išspausti viską, kas tik įmanoma.
„Zafira Tourer“ su naujuoju 1,6 l CDTI dyzeliniu varikliu yra puikus pavyzdys, kad tūrio mažinimas nebūtinai reiškia prarandamą vairavimo malonumą.
Sūkių diapazone aukštyn pasilypėjęs didžiausias sukimo momentas verčia keisti vairavimo įpročius, tačiau kai šis motoras įsisuka traukos jis turi daugiau nei galima išnaudoti neviršijant leistino greičio. Degalų sąnaudos taip pat maloniai stebina.
Vienintelė kol kas nepatikrinta informacija yra šio motoro ilgaamžiškumas ir potencialūs gedimai.
Už
Mažesnis triukšmas
Padorios degalų sąnaudos
Įspūdinga dinamika pagreitėjant iš eigos
Prieš
Aukščiau sūkių diapazone išvystomas maksimalus sukimo momentas
Laiko nepatikrintos eksploatacinės savybės
Didelė variklio kaina