15min pasiekė ir daugiau informacijos – šios robotinės kameros taip sukalibruotos, kad galėtų identifikuoti automobilio markę. Kam to reikia? Sostinės transporto skyriaus vadovybė kol kas šią naujovę komentuoja labai glaustai. Tačiau Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vadovas Ramūnas Matonis, prasidedant balandžiui, mielai pasidalijo savo įžvalgomis.
Pareigūno, kuriam nuoširdžiai rūpi eismo saugumas, nuomone, jau seniai praėjo tie laikai, kai pažeidėjai galėdavo išsisukti nuo bausmės už grubius KET pažeidimus. Tad naujoji transporto stebėjimo sistema suteiks daugiau galimybių užkardyti pažeidimus ir nustatyti pažeidėjus.
Tie patys automobilių modeliai dominuoja ir persirikiuojant be posūkio signalo, kertant ištisinę liniją, ratais „užlipant“ ant šaligatvių.
„Naujosios kameros veiks pagal specialų algoritmą. Pagal statistiką, dažniausiai A juostomis, neturėdami tam teisės, važiuoja galingų, prabangių automobilių vairuotojai. Ir dažniausiai – tamsintais stiklais. Iš esmės tokie patys automobilių modeliai dominuoja ir kitų pažeidimų statistikoje: persirikiuojant be posūkio signalo, kertant ištisinę liniją, ratais „užlipant“ ant šaligatvių ir, be abejo, viršijant leistiną greitį“, – aiškina pareigūnas.
Kelių ereliai neturės galimybių pasislėpti
Todėl naujosios kameros iš viso transporto srauto pirmiausia išskirs būtent rizikingiausius vairuotojus, važiuojančius šiais galingais automobiliais, kad jų vairuotojai neturėtų jokių šansų išvengti atsakomybės, jei pažeistų KET reikalavimus.
Įvedamas naujas koeficientas – APK
„Esame parengę ministerijai ir dar griežtesnį pasiūlymą – baudas už KET pažeidimus skirti įvertinus automobilio pavojingumo koeficientą (APK). Galbūt tai padėtų ateityje išvengti tokių atvejų, kad kelių erelis nugriauna viešojo transporto stotelę miesto centre“, – svarsto R.Matonis.
Panašios praktikos pareigūnas siūlo laikytis ir apmokestinant stovėjimą miesto centre:
„Jei ant žolės ar šaligatvių dažniau „užlipa“ vienos ar kitos markės automobilių ratai (tų, kurių APK didesnis), tai reikia sukurti mechanizmą, apsaugantį miesto centrą nuo tokių automobilių savininkų. Tad būtų visai logiška, kad naujo galingo džipo savininkas už stovėjimą sostinės širdyje mokėtų dvigubai daugiau.
Tai būtų ne tik prevencija, bet ir savotiškas ekologinis mokestis. Už surinktus pinigus savivaldybė galėtų įsigyti daugiau gėlių bei žaliosios vejos. Nuo to būtų tik geriau ir eismo dalyviams, ir miesto svečiams, norintiems kvėpuoti grynu oru ir grožėtis žaliuojančiu miesto centru. Taip pat ir dviratininkams liktų daugiau erdvės, nes jie nuolat skundžiasi siaurais dviračių takais“, – siūlomą projektą argumentavo R.Matonis.
Brangtų ir draudimas?
Kitų specialistų nuomone, jei įsigaliotų nauja automobilių skirstymo pagal APK praktika, ko gero, reikėtų pertvarkyti ir draudimo kainodarą. Tiesa, draudikai jau ir dabar už labiau vagiamus automobilius prašo didesnių draudimo įmokų.
Tačiau, pagal naują tvarką, įmokos dar labiau padidėtų tų modelių, kuriais važinėja vadinamieji „kelių ereliai“, savininkams.