Paaiškino, kam automobilių gamintojams reikalingos nuosavos „smegenys“

Tikriausiai teko girdėti posakį, kad šiuolaikinis automobilis yra tarsi išmanusis telefonas, tik ant ratų? Tą kartoja daugelis pasaulio technologijų ir transporto rinkos ekspertų, tačiau jų klientams, įpratusiems prie turimų mobilių išmaniųjų įrenginių, kyla pagrįstas klausimas: jei automobiliai – lyg telefonai, kam jų gamintojai vargsta kurdami nuosavas operacines sistemas, užuot pasinaudoję tuo, ką siūlo tokios technologijų milžinės kaip „Google“ ir „Apple“? Pasirodo, sudėlioti visus taškus ant „i“ nėra taip paprasta.
Operacinė sistema (Shutterstock nuotr.)
Operacinė sistema (Shutterstock nuotr.)

Kaip pastebi vairuotojai, kategoriškai teigti, kad automobilių gamintojai nenaudoja nei „Google Android“, nei „Apple iOS“ operacinių sistemų, negalima. Juk kone kiekvienas, įsėdęs į mašiną, jos informacijos ir pramogų sistemą susieja su išmaniuoju telefonu.

Tačiau tai nereiškia, jog automobilio informacijos ir pramogų sistemos veikimas tampa pagrįstas „Android Auto“ arba „Apple CarPlay“ operacinėmis sistemomis. Anaiptol: didžioji dauguma gamintojų turi savo padalinius, diena iš dienos plušančius, kad sukurtų atskiras, tik jų gaminiams skirtas sistemas. Nemaža dalis pasitelkia ne tik savo darbuotojų talentus, bet ir nuo seno automobilių pramonėje žinomų elektronikos gamintojų pagalbą.

Kuria savo identitetą

Pirmasis motyvas, kodėl automobilių gamintojai verčiau renkasi sukurti nuosavas automobilio „smegenis“, yra identiteto klausimas. Viską, ko tik širdis geidžia, galintys kurti gamintojai turi laisvę pasiūlyti savo klientams unikalų vaizdą ir sprendimus. Tai kur kas paprasčiau, nei bandyti savo norus įsprausti į trečiųjų šalių bendrovės sukurto produkto rėmus.

Dirbdami savuose padaliniuose, automobilių gamintojai turi laisvę nagrinėti, kokių fizinių ir virtualiųjų mygtukų jų modeliuose vairuotojai ir keleiviai pageidautų, kokios parinktys turėtų būti paliktos ekrane ir pasiekiamos greičiausiai, o ką galima paslėpti net po keliais meniu punktais, kokio dydžio ikonos reikalingos ir kaip suteikti nepamirštamą patirtį vartotojui, kad šis, išlipęs iš vieno gamintojo automobilio ir persėdęs į kitą, galėtų įvertinti sąsajų patogumą, o rinkdamasis naują transporto priemonę, pasąmonėje turėtų susikūręs įvaizdį, kas jam labiausiai patinka.

Tą pabrėžia ir informacinių technologijų ekspertas Jeffas MacDuffas, daugybę metų praleidęs kurdamas mobiliąsias programėles ir programinę įrangą „Inrix“ bei „Amazon“ įmonėms. Pasak jo, jei vartotojas, įsėdęs į automobilį, matys „Apple iOS“ ar „Android“, būtent su šiais produktais, o ne automobilių gamybos ženklu, jis susies ir save.

Tai suvokdami tokie automobilių gamintojai kaip, tarkime, Prancūzijos „Peugeot“, galybę laiko ir jėgų skiria savo transporto priemonių išskirtinumui pabrėžti, kad net nematydamas gamintojo logotipo ant vairo vartotojas galėtų atpažinti, kad sėdi būtent jo modelyje. Tarp šį pojūtį užtikrinančių sprendimų privalo būti patogus, intuityvus ir greitas automobilio informacijos bei pramogų sistemos naudojimas.

Gamintojo nuotr./Hibridinio automobilio prietaisų skydelis
Gamintojo nuotr./Hibridinio automobilio prietaisų skydelis

Vienas tokių savitumo ženklų – trimatis prietaisų skydelis naujuosiuose 208 ar 2008 modeliuose, taip pat pagrindinių funkcijų valdymas pianiną primenančiais fiziniais mygtukais. Toks išskirtinumas ir vientisumas visoje gamoje leidžia vairuotojui labai greitai pereiti prie bet kurio naujo „Peugeot“ automobilio valdymo bei užtikrina unikalius pojūčius.

Informacijos ir pramogų sistemos kuriamos taip, kad jų centre būtų žmogaus poreikiai, o reikiamas funkcijas vairuotojas ir keleiviai galėtų valdyti ant automobilio vairo įtaisytais mygtukais, liesdami jutiklinį ekraną ar balsu. To, daugelio ekspertų nuomone, programinės įrangos kūrėjai, kaip antai „Google“ ar „Apple“, kol kas užtikrinti negali.

J. MacDuffas pastebi ir tai, kad išmaniųjų telefonų programėlės niekada nėra kuriamos taip, kad būtų 100 proc. skirtos tiems, kas vairuoja automobilį. O tai, norint užtikrinti naudotojo saugumą, būtina.

Duomenų saugumas

Matas Buzelis, automobilių istorijos patikros platformos „carVertical“ komunikacijos vadovas ir automobilių ekspertas, pastebi, kad net tuo atveju, jeigu transporto priemonėje prijungiamas išmanusis telefonas ir juo naudojamasi per „Apple CarPlay“ arba „Android Auto“, mobiliojo įrenginio funkcionalumas vis tiek apribojamas.

CarVertical nuotr./Matas Buzelis
CarVertical nuotr./Matas Buzelis

„Didžiausią dėmesį automobilio gamintojai sutelkia į saugumą, nes ši sritis labiausiai juos riboja. Kitaip tariant, jeigu automobilio operacinė sistema būtų sukurta „Apple“ ar „Google“, ko gero, ją nulaužti ir gauti kažkokius duomenis būtų lengviau, nei įveikti kurio nors gamintojo sukurtą operacinę sistemą“, – sako M. Buzelis.

Antras dalykas, į ką atkreipia dėmesį ekspertas, yra Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA nurodymas nesileisti į jokius kompromisus vartotojų duomenų apsaugos srityje.

„Galbūt automobiliuose esantys kompiuteriai, ekranai, sistemos, programėlės bus šiek tiek lėtesni, ne tokie patogūs ar apriboti, tačiau svarbiausia, kad jie būtų saugūs ir niekas negalėtų manipuliuoti duomenimis. Jeigu automobilyje būtų įdiegta „Google“ ar „Apple“ sistema, kiltų klausimas, kam, tarkime, atitektų duomenys, jei būtų važiuojama įsijungus navigacinę sistemą?

Jeigu tai būtų trečioji šalis, jos renkami duomenys keliautų į kažkokį duomenų debesį. Veikiausiai tuos duomenis būtų galima pirkti ir, pavyzdžiui, naudoti tiksliau pozicionuojant reklamas“, – pavyzdį pateikia ekspertas, anot kurio, duomenų apsauga – svarbiausia priežastis, dėl ko automobilių gamintojai kuria savo sistemas.

Pasak jo, galimos ir kitos, smulkesnės, priežastys: pavyzdžiui, jeigu automobilyje įdiegta „Android“ sistema, ar juo važiuosiantys „Apple“ produktų naudotojai galės sėkmingai sinchronizuoti savo išmaniuosius įrenginius su automobiliu? Nesvarbu, kokio gamintojo įrenginius naudoja vairuotojas ir keleiviai, tokie gamintojai kaip „Peugeot“, BMW ar „Mercedes-Benz“ pasirūpina, kad dauguma jų būtų sėkmingai sinchronizuoti su transporto priemone.

„Svarbu suvokti ir tai, kad automobilių gamintojai nenori būti priklausomi nuo trečiųjų šalių programinės įrangos kūrėjų – reikalingi produktai, skirti tik jiems“, – komentuoja M. Buzelis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos