Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Paaiškino, kokius pažeidimus fiksuoja naujos kartos hibridinis greičio matuoklis

Praėjusią savaitę Vilniuje išmanios infrastruktūros sprendimų bendrovė FIMA išbandė naujos kartos hibridinį greičio matuoklį. Tai buvo pirmasis šio naujausio eismo pažeidimų kontrolės įrenginio išbandymas Europoje, rašoma pranešime.
Naujos kartos hibridinis greičio matuoklis fiksuoja ir greitį, ir A juostos pažeidimus
Naujos kartos hibridinis greičio matuoklis fiksuoja ir greitį, ir A juostos pažeidimus / FIMA nuotr.

„Tai yra naujausias hibridinis eismo pažeidimų kontrolės įrenginys, kuris veikia kaip tradicinis momentinio greičio matuoklis, o du tokie įrenginiai gali atlikti ir vidutinio greičio kontrolę kelio ruože. Šis įrenginys taip pat atpažįsta transporto priemonės valstybinius numerius bei gali fiksuoti raudono šviesoforo signalo ir A juostos pažeidimus“, – komentavo bendrovės FIMA Technologijų ir inovacijų departamento direktorius Rokas Šlekys.

Išbandomas įrenginys turi ir kitus standartinius greičio matuoklių funkcionalumus: jis gali atlikti neleistinų manevrų kontrolę, tikrinti, ar transporto priemonė apdrausta, ar nepasibaigęs techninės apžiūros galiojimas ir pan. Šio įrenginio atliekamas nuotraukų fiksavimo faktas vairuotojams nėra matomas, nes naudojama akiai nematoma blykstė.

Anot R. Šlekio, tokie pažeidimų kontrolės įrenginiai galėtų būti ypač naudingi pavojingose vietose, tokiose kaip sankryža, autobusų stotelė, pėsčiųjų perėja ar pan., o, juos apjungiant, būtų galima suformuoti ir vidutinio greičio kontrolės ruožą. Be to, jis gali būti naudojamas ir kaip mobilus, lengvai iš vienos vietos į kitą perkeliamas greičio matuoklis.

Naujasis įrenginys unikalus „deep learning“ (giluminio mokymosi) varikliu, kuris dėl sistemos gebėjimo mokytis iš realių pavyzdžių leidžia daug geriau atpažinti deformuotus, apgadintus numerius ir atlikti išsamesnę eismo srauto analizę. Tai pirmasis šio vaizdo analizės metodo pritaikymas greičio matuoklių įrangos rinkoje. „Deep learning“ variklis analizuoja kiekvieną transporto priemonę ir priskiria ją vienai iš 5-ių transporto klasių. Iki šiol greičio matuokliai gebėdavo atpažinti tik 2 transporto priemonių klases ir skirstymas į klases buvo atliekamas radaro jutiklio, o ne vaizdo analizės pagalba.

„Bendrovė FIMA nuolat ieško naujų technologijų, kurios gali būti aktualios viešai infrastruktūrai. Šį konkretų eismo pažeidimų kontrolės įrenginį sumontavome norėdami išbandyti naujausią mūsų partnerio vokiečių gamintojo „Jenoptik“ technologiją, o gamintojo siekis – gauti grįžtamąjį ryšį, kad galėtų geriau rinkos poreikiams pritaikyti kuriamas naujas technologijas“, – teigė R. Šlekys.

Įrangos bandymų metu pažeidimai nebuvo fiksuojami.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos