Griežti reikalavimai protektoriaus gyliui
Norint eksploatuoti automobilį keliuose, vairuotojai įsipareigoja pasirūpinti ir pastarojo padangomis, šias keičiant pagal sezoniškumą, keliskart per metus, pavasarį ir rudenį. Vasaros sezonu šios turi būti kietesnės, o žiemos – minkštesnės, dygliuotos.
Autoserviso ir padangų parduotuvės „UAB Agrotech” vadovas Rimas Umbrasas pažymi, kad artėjant šalčiams, saugiausias žieminių padangų protektoriaus gylis yra ne mažiau 4 mm.
„Protektoriaus gylis daro didelę įtaką saugumui. Pavyzdžiui, jei jis yra negilus, vanduo yra sunkiau išstumiamas, o susidaręs sluoksnis tarp padangos ir kelio dangos automobilį gali padaryti nevaldomu“, – įspėja ekspertas.
Naujos žieminės padangos gali tarnauti iki penkių sezonų, tačiau prieš kiekvieną padangų keitimo etapą būtina atidžiai apžiūrėti nusidėvėjimo žymes ir pasitelkti profesionalus kokybiškam jų vertinimui.
„Protektoriaus gylį būtina stebėti, kadangi sudėvėtos žieminės padangos gali neatitikti keliamų reikalavimų. Žmonės kartais imasi patys tikrinti padangų gylį, tačiau šiuos darbus verčiau palikti specialistams, kurie su tam skirta įranga išmatuos bei patars kokių veiksmų imtis, kad kelionės automobiliu būtų saugios“, – pataria autoserviso vadovas.
Nusidėvėjusios padangos – ypač nesaugu
Nors daugelis vairuotojų sąžiningai ir laiku keičia vasarines padangas į žiemines, vis dar pasitaiko atvejų, kuomet tai padaryti yra delsiama. Vis dėlto blogiausia, pasak R. Umbraso, kad žiemos metu beveik pusė automobilių kelyje važiuoja su nusidevėjusiomis padangomis. Tai yra ypač nesaugu – automobilį pavojinga stabdyti, bet ir jį valdyti. Pasak eksperto, padangas būtina reguliariai tikrinti, o nusidėvėjimo žymių nepraleisti pro pirštus.
„Padangų nusidėvėjimą išduoda pakitęs protektoriaus gylis, sukietėjusi padangų guma, matomi įtrūkimai, iškilimai, nubrozdinimai.“–nusidėvėjimo požymius vardija serviso vadovas, pridurdamas, kad dauguma padangų turi nusidėvėjimo indikatorių, apie kurio naudojimą aprašyta padangų instrukcijoje.
Padangos įprastai keičiamos naujomis po 5 aktyvių naudojimo sezonų, tačiau kartais jos nusidėvi greičiau. Tam, kad padangos nediltų anksčiau laiko, patariama neviršyti rekomenduojamos padangoms apkrovos, stebėti protektoriaus gylį, kas mėnesį tikrinti oro slėgį.
Saugumo garantijos
Žiemos sezonu automobiliai yra perkami ir parduodami – šiuo atžvilgiu situacija yra stabili kaip ir vasaros sezonu. Tačiau daugiau nestabilumo pasitaiko susiduriant su nesąžiningais naudotų automobilių pardavėjais. Šie, neatsižvelgdami į vyraujantį sezoną, neretai stengiasi parduoti automobilį su netinkamomis arba jau nusidėvėjusiomis padangomis. Pasak UAB „Longo LT“ vadovo Pauliaus Valiukėno, tokiu būdu papildomas išlaidas yra bandoma nuo savęs permesti pirkėjams.
„Nemaža dalis prekeivių net ir žiemą pardavinėja automobilius, ant kurių sumontuotos vasarinės padangos. Kita vertus, jei sumontuotos žieminės padangos yra prastos būklės ir su nusidėvėjusiu protektoriumi – tai irgi nieko gero. Eismo įvykio atveju draudimo kompanija nuostolių dėl šios priežasties gali ir nekompensuoti“, – įspėja automobilių ekspertas.
Perkant automobilį iš sertifikuoto naudotų automobilių pardavėjo minėtų nemalonumų neteks patirti. Vairuotojas visad gaus tinkamas tuo metu vyraujančio sezono padangas ir pilnai paruoštą bei patikrintą automobilį.
„Sertifikuotas automobilių pardavėjas rūpinasi ne tik savo reputacija, bet ir kliento pirkimo patirtimi, užtikrinant, kad ši būtų kuo sklandesnė, prieš parduodant automobilį jį nuodugniai patikrina. Jei reikia – pakeičia kuro filtrą, žvakes, langų skystį, pasirūpina žieminiu dyzelinu, sužiūri, kaip viskas veikia. Kitaip tariant, pasirūpina, kad pirkėjas galėtų važiuoti saugiai, patogiai ir be problemų“, – sako P. Valiukėnas.