„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Pagaliau pajudės: pasirašyta sutartis dėl vienos didžiausių Vilniaus sankryžų rekonstrukcijos

Dar viena didelė Vilniaus sankryža – Liepkalnio ir Žirnių gatvių bei Minsko plento – jau netrukus sulauks pirmųjų rekonstrukcijos darbų. Nors konkursas baigėsi vasaros pabaigoje, tačiau sutartis dėl būsimųjų darbų pasirašyta tik dabar. Laukti teko dėl teisminių reikalų, nes konkurso nelaimėję jo dalyviai bandė konkurso rezultatus ginčyti teismuose.
Vilniaus Žirnių, Liepkalnio g. ir Minsko pl. sankryža
Vilniaus Žirnių, Liepkalnio g. ir Minsko pl. sankryža / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Pasirašė sutartį

Vasaros pabaigoje 15min skelbė, kad Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko pl. sankryžos rekonstrukcijos darbų konkursą laimėjo dvi bendrovės – „Fegda“ ir „Tilsta“. Sutarties suma – 31 mln. eurų.

„Šiandien pasirašiau Žirnių, Liepkalnio g. ir Minsko pl. sankryžos rekonstrukcijos sutartį. Darbai prasidės nedelsiant, t.y. jau kitą savaitę. Bus tvarkoma aplinkinė teritorija, iškeliami tinklai, pasiruošimas laikinojo kelio įrengimui ir t.t. Vilniečių kantrybės prašysime artimiausius 18 mėnesių – iš pradžių bus blogiau, o paskui geriau“, – apie pagaliau pasirašytą sutartį sakė Vilniaus savivaldybė administracijos direktorius Povilas Poderskis.

Kitą savaitę eismo organizavimas šitoje sankryžoje dar nesikeis. P.Poderskio teigimu, kol kas dar tobulinamas projektas, pagal kurį bus organizuojamas eismas, kad judėjimas rekonstrukcijos metu būtų sklandesnis. Apie tai išsamiau informuoti žadama kiek vėliau.

Itin intensyvus eismas

Šią transporto arteriją kasdien kerta apie 60 tūkst. transporto priemonių. Spūstys sankryžą kausto vos ne visą dieną, ypač padidėdamos rytinio ir vakarinio piko metu, tad rekonstrukcija šiaip vietai buvo būtina.

Pabaigus ją keturių eismo juostų, daugiau kaip 800 metrų ilgio Žirnių gatvės ir Minsko plento dalis atsidurs tunelyje, o virš jo bus įrengta reguliuojama Liepkalnio gatvės sankryža. Tai bus daugiau kaip 23 m ilgio ir 78 m pločio viadukas.

Atliekant šių gatvių bei sankryžos rekonstrukcijos darbus ketinama sutvarkyti apie 2,2 kilometro važiuojamosios dangos, rekonstruoti 1,5 kilometro vandentiekio, 918 metrus nuotekų tinklų, pakloti 8,3 kilometro apšvietimo kabelių, įrengti apie 5,3 kilometro lietaus nuotekų tinklų.

Konkurse dalyvavo dauguma didžiųjų Lietuvos kelių tiesimo bendrovių: „Eurovia“, „Kauno tiltai“, „Panevėžio keliai“, „Fegda“, „YIT“.

Atsiradus tiesioginiams pravažiavimui tarp Žirnių g. ir Minsko pl., išnyktų vienas iš dviejų likusių šviesoforų kelyje nuo Klaipėdos iki Baltarusijos pasienio. Antrasis yra ties Gariūnais.

Planuojama projekto vertė – kiek daugiau nei 30 mln. eurų. Daugiau nei 8 mln. eurų projekto įgyvendinimui skirs Vilniaus miesto savivaldybė, likusius 22 mln. – Vyriausybė. Projektą tikimasi įgyvendinti iki 2020 metų pabaigos.

Eismas šia sankryža rekonstrukcijos metu nebus uždarytas, tačiau ribojamas. Todėl vairuotojams, nuolat važiuojantiems Liepkalnio, Žirnių gatvėmis ar Minsko plentu reikės dar daugiau kantrybės – spūstys čia susidaro nuolat ir be jokių remontų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs