Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

Lenktynininkų patarimas žiemą – tobulinti savo vairavimo įgūdžius

Šio straipsnio nuotrauka yra neblogas atsakymas, kaip vairuoti žiemą. „Turėk 4 varomus ir vargo matysi žymiai mažiau“. Tačiau ne visi mėgsta keisti 4 „granatas“ per sezoną, tad pasigilinkim į paprastesnius patarimus, sako „NP Team“ komanda.
„GAZAS.LT taurės“ slalomo ir sprinto varžybų penktas etapas
„GAZAS.LT taurės“ slalomo ir sprinto varžybų penktas etapas / Kiiro nuotr.
  1. Susitvarkyk matomumą prieš važiuojant. Tai reiškia, nusivalyk visus langus, tiek priekinius, tiek galinius žibintus – skudurėliu ar rankove perbraukus priekines lempas  ir nuvalant menkiausią sluoksnį purvo, matomumas akivaizdžiai pagerėja. Pasitikrinkit, ar valytuvai neaplediję ir gerai valo. Jei taip nėra, pirštu pratrupinkite ledą, kol gumytės bus švarios. Pasitikrinkit, ar turite pakankamai langų skysčio ir ar jis nėra tik vanduo – būtinai papildykite jo atsargas. Nustatykite salono šildymą į langus, jei langai linkę labiau rasoti, pagal galimybes, įjunkite oro kondicionierių – freonas pastebimai greičiau „nutraukia“ langus.
  2. Nepamirškite įjungti žibintų. Kaip žinia, Lietuvoje privalu visada įjungti priekines trumpąsias šviesas. Kai kurie automobiliai jas įjungia automatiškai. Pasitikrinkite, ar šviečia visos šviesos, nes tam tikrais atvejais, galiniai žibintai nėra įjungiami. Būkite matomi.
  3. Planuokite į priekį. Vairuoti sningant ar pustant nėra labai sunku. Tiesiog visi jūsų veiksmai turi būti pamatuoti ir apgalvoti. Vos tik išvažiavę į slidų kelią, pasitikrinkite dangą – įsitikinę, jog už jūsų nieko nėra, stipriau spustelėkite per stabdžius, pasukiokite vairą į šonus – išsiaiškinkite ir įvertinkite kokia danga važiuojate, kiek automobilis linkęs slysti ar buksuoti. Savo galimybių neįvertinimas yra dažnos avarijos priežastis ir tai nėra vien tik susiję su „lakstūnais“. Pasilikite kiek didesnį atstumą nuo priekyje važiuojančio. Jei jaučiatės nesaugiai ir renkatės kiek mažesnį greitį, atkreipkite dėmesį ar nesudarote spūsties – jei taip, sustokite ir praleiskite važiuojančius greičiau, taip galbūt „sutaupysite“ keletą „drąsių“ lenkimų.
  4. Įvertinkite ir esant poreikiui pakeiskite savo automobilio padangas. Taip, jos brangios, bet saugumas niekada nebuvo pigus. Esant slidžiai dangai žymiai geresnį sukibimą turi siauros padangos, tad tokias ir rinkitės. Fizika paprasta – mažesnis paviršiaus plotas – didesnis spaudimas – mažiau slydimo. Atkreipkite dėmesį į žiemos ralio dalyvių padangas – 145 pločio, padangos su spygliais, vadinamos „rocketais“ suteikia sukibimą net važiuojant grynu ledu. Tokių gatvėse nepanaudosite, tačiau principus pritaikyti kasdien įmanoma.
  5. Išmokite stabdyti. ABS yra geras dalykas, tačiau pusnis yra geriau. Jei jums prieš nosį staigiai stabdo ir matote, jog sustoti nespėsite, leiskite vieną ratą į šalikelės pusnį. Taip, tai pavojinga, nes nežinia kas pusnyje slepiasi, galima ir kokį buferį aplaužyt, tačiau tai bet kokiu atveju galimai mažesnė žala, nei išmušti dviejų automobilių žibintai ir patempti kaklai. Ši technika dažnai naudojama "NP Team" sprintų dalyvių – ieškant sukibimo, vienas ratas leidžiamas per pievą ar stabdomasi naudojantis pusnimis – efektyvumas patikrintas.
  6. Neįsikaskite per giliai. Jei jau įvažiavote į pusnį ir negalite išvažiuoti, nusiraminkite ir įvertinkite situaciją blaiviai. Patikrinkite, ar automobilio dugnas ar variklis nėra „užlipę“ ant pusnies. Jei taip, ratų buksavimas ir ledo formavimas po automobiliu yra beprasmis ir tik blogins jūsų situaciją. Pabandykite pašalinti sniegą iš po automobilio ir tada įsiūbuoti automobilį – judėti pirmyn atgal ir naudoti automobilio inerciją išjudant iš pusnies. Jei ir tai nepadeda, pabandykite pakišti ką nors po automobilio varomais ratais – pakelėje rastas pagalys ar tempimo diržas gali būti tie dalykai, kurie suteiks automobiliui pakankamai momentinio sukibimo išjudinti automobilį.  Jei ir tai nepadeda – bandykite nuleisti varomųjų ratų padangų sliegį, iki jos gerokai subliukš – tai taip pat suteiks daugiau sukibimo. Jei ir tai nepadės, susiraskite savo gražiausią Kalėdinę šypseną ir prašykite pagalbos. Dažniausiai visi šie patarimai po vieną neveikia ir tenka naudotis jų kompleksu, tad iš principo siūlome nevažinėti po pusnis per daug.
  7. Susiraskite draugą su visureigiu.
  8. Neiškraukite automobilio akumuliatoriaus. Užklimpote, degalų daug neturite, tad pasišildę išjungiate variklį ir laukiate pagalbos. Avarinis signalas mirksi, automobilio pečiukas įjungtas, magnetola groja, šildomos sėdynės šyla. Sulaukus pagalbos ir automobilį ištraukus pamatome, jog vis tik akumuliatorius nebuvo pirmos jaunystės ir tas trumpas laukimas jį pribaigė. Šis principas galioja bendrai – be reikalo nešaldykite automobilio salono, nes kaip žinia bėdos po vieną nevaikšto ir beklimstant galėjote pažeisti automobilio aušinimo ar kitos sistemas, o jums dar gali tekti kiek palūkėti pagalbos, tad pamąstykite ir įvertinkite, ar viskas tvarkoje.
  9. Įvertinkite savo sustojimo vietą. „Šalta, tai aš čia arčiau privažiuosiu, kad Onytei nereiktų toli klampoti“ – tarė Jonukas, stovėdamas ant ledu padengto, siauro kalno, už „aklo“ posūkio, sningant delno dydžio snaigėmis. Būtent su tokia situacija susidūrėme grįždami iš vienų varžybų – automobiliui jau slystant nuo ledu padengto stataus kalno, už aklo posūkio radome „Mercedes-Benz“ su šviesiaplauke už vairo, laukiančią kažko, tikrai ne laiku ir ne vietoje.
  10. Svarbiausia – raskite laiko ir noro tobulinti savo vairavimo įgūdžius. Be jų, nei geriausios padangos, nei naujausios saugumo sistemos negalės užtikrinti jūsų kelionės tikslo pasiekimo. Valanda laiko savaitgalį uždaroje aikštelėje su „mokančiu vairuoti draugu“ (visi tokių turim), gali jums sutaupyti ir finansų ir sveikatos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas