Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pajūryje ties Juodkrante atsiras dviračių gatvė

Kelio tarp Smiltynės ir Nidos keturių kilometrų atkarpa, kuri ribojasi su rekonstruojamu dviračių taku, bus paversta dviračių gatve, kurioje bus apribotas greitis, o pirmenybė suteikiama dviratininkams. Tai bus pirmoji tokia gatvė Neringoje.
Dviračių takas susikerta su gatve
Dviračių takas susikerta su gatve / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Dviračių gatve taps Juodkrantėje esančio Žaliojo kelio atkarpa palei jūrą, kuri šiuo metu skirta ir automobilių, ir dviračių eismui.

„Tai ta dalis, kurioje dviračių takas išplatėja ir susijungia su gatve, iki jos pabaigos. To prireikė projektuojant dviračių taką nuo Smiltynės iki Nidos“, – BNS sakė Neringos meras Darius Jasaitis.

Nuo birželio įsigalioję Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai numato, kad dviračių gatvės bus žymimos specialiu nauju kelio ženklu, jose vyks mišrus eismas, bet dviračiams bus leidžiama važiuoti per visą gatvės plotį, nesilaikant dešiniojo krašto taisyklės.

Šiose gatvėse dviratininkų negalima lenkti išvažiuojant į priešpriešinę eismo juostą, draudžiama važiuoti greičiau nei 30 kilometrų per valandą.

Dėl šių darbų keturių kilometrų ilgio Žaliojo kelio atkarpa laikinai bus perduota Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD), vykdančiai dviračių tako tarp Smiltynės ir Nidos rekonstrukciją.

„Tas perdavimas mums reikalingas tam, kad galėtume įgyvendinti sprendinius ir užtikrinti saugų dviratininkų ir vairuotojų judėjimą. Mes matome galimybę tai padaryti Žaliajame kelyje ir, norint tai padaryti, ta atkarpa perduodama į mūsų balansą, kad galėtume ją sutvarkyti, kad derėtų prie mūsų projektuojamo dviračių tako. Kai tai padarysime, grąžinsime atgal (savivaldybei – BNS)“, – BNS sakė LAKD vadovas Remigijus Lipkevičius.

Pasak jo, KET pakeitimai, įteisinantys dviračių gatves, atvėrė galimybę gatvės atkarpą sutvarkyti taip, kad joje pirmenybė būtų skiriama dviratininkams, tačiau kartu pritaikoma ir kitiems eismo dalyviams.

„Atsirado vadinamosios dviračių gatvės, kur dviratininkai turi pirmenybę, kartu atsirado ir įrankis, kuris gali tą klausimą išspręsti. Ten bus ribotas greitis, dviratininkai turės pirmenybę. Visi turi jaustis saugiai ir patogiai. Norint tai padaryti, turime sutvarkyti taip, kad ji būtų pritaikyta ne tik automobilių statymui ir pravažiavimui, bet ir dviratininkų bei pėsčiųjų eismui“, – pasakojo R.Lipkevičius.

LAKD šiuo metu ruošiasi dviračių tako nuo Smiltynės iki Nidos rekonstrukcijai. Jau suprojektuota 13,5 km ilgio jo dalis nuo Smiltynės iki Juodkrantės, rangos darbų konkursai konkursai čia dar nepaskelbti. Kita tako atkarpa nuo Juodkrantės iki Preilos šiuo metu projektuojama, projektai taip pat turėtų būti baigti šiais metais.

Anksčiau skelbta, kad rekonstrukcija prasidės šių metų antrojoje pusėje, galėtų kainuoti 8 mln. eurų, o darbus baigti planuojama 2023 metais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?