Palangos centre keičiasi eismo tvarka, mažinamas greitis, renkami mokesčiai

Viena iš pagrindinių Palangos gatvių – Vytauto g. atkarpa nuo S.Dariaus ir S.Girėno g. iki Druskininkų g. – tampa vienos krypties eismo gatve. Rekonstrukcijos darbai bus baigti šios savaitės pradžioje.
Rekonstruota Palangos Vytauto gatvė
Rekonstruota Palangos Vytauto gatvė / Vidos Kusienės nuotr.

Poilsiautojai iš visos Lietuvos, kurie savaitgalį skubės į Palangą, turėtų atidžiai stebėti kelio ženklus ir paisyti naujųjų nurodymų. Nuo šiol eismas centrine Palangos eismo arterija organizuojamas naujoviškai.

Pietų kryptimi

Eismo schemos pokyčiai jau įsigaliojo Vytauto gatvės atkarpoje nuo S.Dariaus ir S.Girėno gatvės iki Jūratės gatvės, o nuo gegužės 22 d. eismas bus keičiamas ir likusioje Vytauto g. atkarpoje.

Vienpusis eismas Vytauto gatve vyks pietų kryptimi – nuo Šventosios link Klaipėdos, priešinga kryptimi automobiliai galės važiuoti Ganyklų bei Plytų gatvėmis, kur eismas išliks dviejų krypčių. Vienos krypties, kaip buvo iki šiol, išliks Bangų ir Žvejų gatvės.

Eismo juostos dviratininkams

Dešiniojoje Vytauto gatvės pusėje (nuo Kretingos pusės) įrengta dviejų krypčių dviratininkų eismui skirta juosta. Dviračių tako plotis – 3–5,4 metro. Siekiant atkreipti šalutiniu keliu važiuojančių vairuotojų dėmesį į dviratininkų pirmenybę, sankryžos papildomai pažymėtos horizontaliuoju ženklinimu.

Beje, dviratininkai itin atidžiai kelio ženklus turėtų stebėti atkarpoje nuo Jūratės g. iki Kretingos g., kadangi šioje gatvės dalyje eismo juosta jiems teks dalytis su visuomeniniu transportu, o dviračiais važiuojantieji link Klaipėdos turės persirikiuoti į kitą (kairę) Vytauto g. pusę. Į dešinę Vytauto g. pusę jie turės grįžti pravažiavę sankryžą su Kretingos gatve.

Automobilių stovėjimo vietos

Kairėje Vytauto gatvės pusėje (jūros pusėje) išilgai važiuojamosios dalies krašto planuojamos automobilių stovėjimo vietos. Tam skirta 2 metrai gatvės pločio. Stovėjimo vietos bus paženklintos taip, kad kiekvienam automobiliui būtų atskira individuali vieta. Taip pat numatytos stovėjimo vietos neįgaliesiems.

Automobilių stovėjimas Vytauto gatvės atkarpoje nuo J.Basanavičiaus iki S.Dariaus ir S.Girėno gatvių išliks nepakitęs, o atkarpoje nuo Kretingos iki Jūratės gatvių automobilių statyti šalikelėje apskritai nebus galima. Dėl eismo pokyčių miesto centrinėje dalyje bus įrengta papildomai parkomatų. Jie atsiras Vytauto gatvės dalyje nuo Gintaro iki Druskininkų gatvių.

Vytauto g. mažinamas greitis

Dėl pokyčių Vytauto gatvėje keisis eismo tvarka ir Plytų gatvėje (nuo S.Dariaus ir S.Girėno iki Ronžės gatvių). Čia važiuojamosios dalies plotis – per mažas, jog būtų galima leisti dvipusį eismą ir automobilių stovėjimą šalikelėse, todėl nuo šios vasaros minėtoje Plytų gatvės atkarpoje statyti automobilių nebebus galima.

Eismo pokyčiai apims 2,1 kilometro ilgio Vytauto gatvės atkarpą. Šiame ruože bus keičiami visi kelio ženklai, atsiras naujovių. Atvažiuojantieji iš rytų pusės (nuo Kretingos jūros link) ties Vytauto gatve privalės sustoti. Be to, pasikeitus eismo tvarkai, Vytauto gatve jau bus galima važiuoti ne 40, o tik 30 kilometrų per valandą greičiu.

Kaip teigiama Palangos savivaldybės pranešime, įsigaliojus naujajai eismo tvarkai miesto centrinėje gatvėje, kurortas taps ekologiškesnis, o eismas vienoje iš pagrindinių Palangos gatvių – saugesnis ir patogesnis.

Mokesčiai už automobilių stovėjimą

Palangoje rinkliava už automobilių statymą renkama nuo gegužės 15-osios. Sezonas tęsis iki pat rugsėjo 15-osios.

Erdvės automobiliams statyti suskirstytos į tris zonas, valandos įkainis jose siekia nuo 0,6 iki 1,7 euro. Brangiausiai statyti mašiną kainuoja vadinamojoje VIP zonoje – Vytauto, S.Dariaus ir S.Girėno gatvėse, J.Basanavičiaus gatvės prieigose.

TAIP PAT SKAITYKITE: Nemokamas parkavimas Palangoje? Misija įmanoma, bet reikia paieškoti

Praėjusiais metais rinkliava Palangos biudžetą papildė 366 194 eurais, tai yra beveik 18 tūkst. eurų daugiau nei užpernai.

Praėjusiais metais pranešimus apie pamirštą susimokėti rinkliavą gavo 3049 kurorto svečiai. Dauguma jų – 1927 – pasirinko vadinamąjį užmaršumo mokestį ir susimokėjo 12 eurų. Likusieji gavo nuobaudas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų