Automobilių garso aparatūros gerbėjų automobilių išskirtinumas – unikaliais techniniais sprendimais bei automobilyje sumontuotos galingos garso aparatūros pagalba išgaunamas galingas garsas. Jis vadinamas SPL („Sound pressure level“) ir matuojamas decibelais.
Savaitgalį vykęs „Garso dragas“ buvo didžiausias iki šiol organizuotas Lietuvoje dB Drag renginys, į kurį susirinko ne tik garsiausi (tiesiogine prasme) Lietuvos automobiliai, bet taip pat svečiai iš Lenkijos, Latvijos ir net Suomijos.
dB Drag yra išskirtinių automobilių garso varžybų formatas, kuriame konkurentai varžosi tarpusavyje, norėdami išsiaiškinti, kuris turi garsiausią automobilio garso sistemą. Tai yra „DB Drag Racing“ renginio pagrindas.
Tačiau, siekiant modifikuoti automobilį taip, kad jis išlaikytų kuo didesnį garso slėgį automobilio viduje, savininkas turi įgyvendinti labai sudėtingus elektronikos, mechanikos inžinierinius sprendimus. Be to, toks automobilis išskirtinis tampa ir savo išvaizda. Taigi varžomasi ir dėl įspūdingiausių techninių sprendimų ir dėl automobilio modifikacijų interjero bei eksterjero.
Garso slėgio (SPL) rekordas automobilyje
Taip organizatoriai įvardijo pasiektą rekordą ir pateiks visą filmuotą medžiagą bei nepriklausomų ekspertų liudijimus Lietuvos rekordų knygos autoriams.
Pasak „Beast Of Sound“ projekto įkvėpėjų Vitold Romanovski ir Lino Raugevičiaus, asociacijos automobilis šiemet pagerino net ir Baltijos šalių rekordą. Ankstesnis neoficialus Lietuvos rekordas buvo fiksuotas 2010 metais ir siekė 166dB. Šiais metais pasiektas rekordas – 172.84dB.
Rekordą užfiksavusiame automobilyje suvirinta apie 2 tonos plieno, įdėti 40 mm storio stiklai. Taip pat sumontuoti šeši žemadažniai garsiakalbiai Pride UFO. 15. Kiekvieno galia – 10000 W. Taip pat šeši stiprintuvai žemadažniams garsiakalbiams Pride 25k, kurių galia 25000 W. Dar – vidurinių ir aukštų dažnių garsiakalbiai Pride Diamond 10 ir Pride Hypertone Plus. Bendra teorinė galia – virš 160000 W (arba 160 kW).
Naudoti maitinimo elementai – LTO (Lithium Titanate Oxide) baterijos, kurių svoris su laikikliais yra apie 500 kg. Bendras laidų ilgis yra apie 200 metrų.
Kaip vyksta varžybos
Vitoldas Romanovskis paaiškino, kaip vyksta varžybos. Dalyviai iš pradžių atvyksta savo automobiliais prie matavimo vietos. SPL matuoklė kabinama ant priekinio lango keleivio pusėje.
Dalyviui skiriama minutė, kad jis parodytų, koks garso slėgis sukuriamas jo mašinoje.
Įtakos kiekvienam decibelui turi daug faktorių: tai įrangos galia, dažnis (Hz), tinkamas automobilio paruošimas (kėbulo sutvirtinimas, vibroizoliacijos panaudojimas, žemadažnių garsiakalbių išdėstymas).
Dalyviai varžosi savo klasėse (varžybų taisyklės).
Street Stock – praktiškai nemodifikuotas automobilis. Yra stiprintuvų galios apribojimas ir negalima naudoti nestandartinių akumuliatorių. Dažniausiai šioje klasėje varžosi naujokai.
Street A – yra apribojimų žemadažnių garsiakalbių kiekiui ir dydžiui. Taip pat įranga turi būti sumontuota už galinės sėdynės.
Street B – yra apribojimų žemadažnių garsiakalbių kiekiui ir dydžiui. Taip pat įranga turi būti sumontuota už galinės sėdynės.
Street C – yra apribojimų žemadažnių garsiakalbių kiekiui ir dydžiui. Taip pat įranga turi būti sumontuota už galinės sėdynės.
Extreme – yra apribojimų žemadažnių garsiakalbių kiekiui ir dydžiui. Įranga turi būti sumontuota už priekinių sėdynių.
Extreme +/extreme NL (No Limits) – jokių apribojimų. Galimos akustinės pertvaros, arba liaudiškai vadinamos „sienos“. T. y. kai dėžė žemadažniams prasideda už vairuotojo sėdynės.