D.Šimo servise verda darbas. Remontuojami kasdieniai klientų automobiliai, angaro kampe ardomas lenktynininko Sauliaus Trapuilos BMW, kurį jis nepataisomai supylė į medžius „Halls Winter Rally“ varžybose.
Tačiau angaro centre dėmesį atkreipia automobilio griaučiai. Jie neprimena šiuolaikinės transporto priemonės. Netrukus paaiškėja, kad šiam automobiliui jau beveik 35 metai.
Šis automobilis man primena mano vaikystę.
„Šis automobilis man primena mano vaikystę. Prisimenu savo jaunas dienas, kai būdamas dar mažas vaikas, gal dešimties ar dvylikos metų berniukas, kartu su tėvuku šitą automobilį surinkinėjau, tvarkiau, kartu važinėjome. Čia yra „Ford Taunus Coupe L“. Automobilis 1981-ųjų metų. Tėvukas jį nusipirko daužtą, tad abu jį remontavome“, – nostalgiškai kalba D.Šimas.
Likimas susiklostė taip, jog vėliau šis „Ford Taunus“ net penkiolika metų praleido po atviru dangumi, tiesiog paliktas lauke. D.Šimo sąžinė neleido šiam automobiliui tapti tiesiog metalo laužo krūva, tad vyras nutarė automobilį dar kartą prikelti iš numirusiųjų.
Noriu šį automobilį vėl sugrąžinti į gatves, jį prikelti ir palikti savo vaikams.
„Noriu šį automobilį vėl sugrąžinti į gatves, jį prikelti ir palikti savo vaikams. Tai automobilis, kuris turi eiti iš kartos į kartą. Negaliu leisti jam taip imti ir supūti. Tai tarsi šeimos istorija, kuri kiekvienais metais tampa vis svarbesnė ir turi vis didesnę vertę“, – kalba D.Šimas.
Po penkiolikos metų, kuriuos automobilis praleido merkiamas lietaus, gairinamas vėjo, katinamas saulės ir stingdomas šalčio, jo būklė buvo išties bloga. Visą automobilį D.Šimas išardė. Dabar laukia automobilio paruošimo dažymui darbai, padengimas antikorozine medžiaga.
Taip pat nemažai darbo teks įdėti atkuriant automobilio saloną. Panevėžyje nėra įmonių, kurios profesionaliai užsiimtų automobilio salonų persiuvimu, tad „Ford Taunus“ sėdynes ir kitus interjero elementus teks gabenti į Šiaulius pas šio amato specialistus. Vėliau laukia ir techninės dalies atnaujinimas. Čia irgi bus ką veikti.
„Teks ieškoti ir kai kurių detalių. Gerai, kad jų yra Jungtinėse Amerikos Valstijose, Didžiojoje Britanijoje. Internete jau dairiausi – detalių ten yra ir gauti įmanoma. Kainos, žinoma, nemažos, bet kai bandai prikelti šeimai brangų automobilį – kartais užsimerki ir prieš didesnes išlaidas“, – pasakoja D.Šimas.
Anot pašnekovo, konkrečiai tokį „Ford Taunus Coupe L“ modelį Lietuvoje sutikti jau tampa retenybe. Prieš pusmetį vienas toks modelis buvo atsiradęs automobilių skelbimų portale, tačiau rūdžių paveiktas „senolis“ buvo greitai nupirktas. Apie kitus tokius automobilius D.Šimui daugiau girdėti neteko.
D.Šimas nesiima drąsiai prognozuoti, kada jo rankomis atkurtas šeimos automobilis vėl išriedės į gatves. Šiemet Panevėžyje važinėjančio šio „Ford Taunus“ veikiausiai dar neišvysime, tačiau 2016-ųjų metų šiltąjį sezoną D.Šimas jau tikisi pradėti prie savo tėvo automobilio vairo.
„Norint automobilį restauruoti ir juo išvažiuoti dar šią vasarą, reikėtų darbuotis kasdien ir tam skirti labai daug laiko. Tokių galimybių tikriausiai nebus, tad neskubėdamas ruošiu „forduką“ kitiems metams. Šitas kūrinys bus ne tik mano, bet ir visos šeimos pasididžiavimas, relikvija“, – baigė pokalbį D.Šimas.
Jei mėgstate kurti ir konstruoti, turite ar ketinate restauruoti išskirtinį automobilį, pasidalinkite savo istorija su 15min.lt skaitytojais adresu gazas@15min.lt