Apmokestintas motociklų statymas, jau dalijamos baudos
Žinomas automobilių ir motociklų naujienų apžvalgininkas Jurgis Paplaitis neseniai socialinėje paskyroje pasidalijo naujiena – gavo 7 Eur baudą už geltonoje zonoje pastatytą motociklą.
„Viena ausimi buvau girdėjęs, kad už motociklo statymą mieste jau reikia mokėti, dabar ir pamačiau. Palengvėjo? Aha, piniginė palengvėjo 7 eurais. Ne pirmas kartas – prieš 15 metų net krabą ant motociklo rato buvo užmovę. Žodžiu, ačiū JUDU – Susisiekimo paslaugos už rūpestį, kad motociklas jiems tas pats kas mašina (mėlynoje zonoje metinių leidimų nėra), kitą kartą statysiu po balkonu“, – rašė motociklų entuziastas. Jis motociklą buvo pastatęs vietoje, kuri anksčiau Vilniuje motociklams buvo nemokama ir išskirta horizontaliuoju žymėjimu.
Dėmesį į naujovę (parkavimas apmokestintas nuo liepos 1 d.) atkreipė ir „Vespa“ klubas. Nemokamos motociklų stovėjimo vietos Vilniuje panaikintos, o už trumpalaikį stovėjimą motociklų vairuotojai turi mokėti tiek pat, kiek ir automobilių savininkai. Tiesa, motociklininkai gali įsigyti metinį leidimą parkuoti plieninį žirgą raudonoje, geltonoje ir žalioje zonose už 30 Eur. Mėlynoje (brangiausioje) zonoje, kuri šiais metais Vilniaus centre labai išplėsta, tokios galimybės įsigyti leidimą nėra.
Vilniaus miesto Taryba pokyčius patvirtino š. m. gegužės mėnesį, o jie įsigaliojo nuo š. m. liepos 1 d. kartu su nauja kainodara automobiliams.
„Jau antra kadencija Vilniaus miesto savivaldybė su Remigijumi Šimašiumi priešakyje tvarkosi Vilniuje.(...) Kam patinka aukšta žolė ir medžiai, o kam – trumpai skusta pievutė ir kuo daugiau asfalto ir trinkelių.
Miesto privalumas prieš kaimą – infrastruktūra ir kompaktiškumas. Savivaldybė kelintus metus skatina darnų judėjimą, siekia mažinti automobilių skaičių mieste. Aš asmeniškai labai džiaugiuosi jau trečią vasaros sezoną važinėdamas motoroleriu: neužimu parkavimo vietų, nesudarau kamščių, deginu mažiau degalų. Šiemet aplėkiau motociklu 5000 kilometrų po Vakarų Europą. Ir žinot ką – niekur nemačiau, kad motociklų parkavimas būtų mokamas...“, – rašo vienas iš motorolerių klubo Vespa Riders Lithuania steigėjų Jonas Udris.
Jo teigimu, didžiausia blogybė, kad, iš pradžių išskyrusi motociklams specialias stovėjimo vietas, vėliau savivaldybė jas apmokestino. Daugelis motociklininkų nesuprato tokios logikos.
Iš pradžių išskyrusi motociklams specialias stovėjimo vietas, vėliau savivaldybė jas apmokestino.
Kiti motociklininkai jam antrina: nebuvo jokio pereinamojo laikotarpio, tad daugelis net dorai neužfiksavo datos, nuo kada motociklų parkavimas tampa mokamas.
Europa apmokestina ir motociklus
Tiesą sakant, kai kurie Vakarų Europos miestai jau imasi ir motociklų apmokestinimo. Na, bet Vilnius dar negali lygintis su Paryžiumi. O kaip elgiasi mūsų Baltijos jūros regiono kaimynai? Išsamiausią informaciją pateikė Latvijos kolegos. Pavyzdžiui, Rygos centre dauguma vietų motociklams yra mokamos. Bet ne visos.
Parkavimą administruojanti įmonė „Mobilly“ informavo, kad yra nedaug nemokamų vietų, kuriose galima palikti motociklą, jei jis neužima automobilio parkavimo vietos, – sako Marcis Gaigalniekas, portalo TVNET automobilių rubrikos redaktorius. O „EuroPark“ administruojamose vietose automobiliai ir motociklai apmokestinami vienodai.
Taline, Estijos sostinėje, motociklus viešose aikštelėse galima parkuoti nemokamai. Tačiau privačiose parkavimo aikštelėse motociklininkai turi susimokėti, kaip Vilniuje ir Rygoje. Pavyzdžiui, „Europark“ administruojamose aikštelėse.
Tiesa, kiekvienas miestas gali nusistatyti savo taisykles, 15min paaiškino žurnalistė Esta Tatrik. Tarkime, ten, kur automobiliai gali nemokamai stovėti valandą (pažymėję stovėjimo pradžią specialiu laikrodžio simboliu ant priekinio stiklo), tokias pačias teises turi ir motociklininkai.
„Tačiau vis dar neturiu supratimo, kur ant motociklo dėti tą laikroduką“, – pripažįsta E.Tatrik.
Kur motociklininkams dėti bilietą už parkavimą?
Šį klausimą pateikėme Vilniaus savivaldybės komunikacijos specialistei Mortai Bičkauskaitei.
„Kadangi parkomate apmokant reikia suvesti valstybinį transporto priemonės numerį – lapelio dėti nereikia. Reikia tik du kartus patvirtinti mokėjimą ir viskas įkrenta į sistemą, o mūsų kontrolieriai, tikrindami rinkliavos apmokėjimo faktą, mato valstybinius numerius. Tokia tvarka galioja visoms transporto priemonėms“, – paaiškino specialistė.
Ji patvirtino, kad buvusios nemokamos šešios motociklų parkavimui skirtos vietos panaikintos, o apie tai savivaldybė pranešė dar vasarą. Iki liepos 1 d. motociklininkai nemokamai galėjo palikti savo žirgus specialiai pažymėtose parkavimo zonose Barboros Radvilaitės g. 6; M. Daukšos g. (šalia aikštelės); M. K. Čiurlionio g; Subačiaus g. (apžvalgos aikštelė); Pylimo g. 33; Subačiaus–Strazdelio g. sankryžoje.
Tokiu būdu nuo šiol suvienodintos galimybės visiems eismo dalyviams – komentavo savivaldybės atstovė, nes, įsigijus leidimą, motociklą galima statyti bet kurioje parkavimo ženklu reglamentuotoje vietoje trijose rinkliavos zonose (žalioji, geltonoji, raudonoji).
Siekia pagerinti rinkliavos mokėjimo sąlygas?
Tačiau motociklininkai čia pat kelia retorinį klausimą: ar galima automobilį lyginti su motociklu? Ir dėl skirtingų CO2 emisijų, ir dėl to, kad motociklu žiemą važinėja retas. Taigi motociklo naudojimo laikas gerokai trumpesnis. Tai kodėl apmokestinimo principai vienodi?
„Siekiant pagerinti motociklų vairuotojų rinkliavos mokėjimo sąlygas, buvo nuspręsta įvesti bendrą lengvatą visiems motociklų vairuotojams ir nustatyti 30 eurų metinį stovėjimo leidimą, kuris leidžia statyti bet kurioje parkavimui skirtoje vietoje, įskaitant ir specialias motociklų stovėjimo vietas“, – komentavo Tomas Nickus, JUDU judumo ekspertas.