Šiais metais Paryžiaus paroda duris žurnalistams atveria rugsėjo 29-ą, o visiems žiūrovams – spalio 1, ir vyksta iki spalio 16-os. Bilietas su „Ryanair“ ar „Wizzair“ iš Vilniaus į Paryžių ir atgal kainuoja kelias dešimtis eurų, tad aplankyti parodą nėra brangu.
Tiesa, pigių skrydžių avialinijos naudojasi ne pagrindiniu Paryžiaus Charles'io de Gaulle'io oro uostu, o mažuoju Bovė oro uostu, nuo kurio kelionė iki miesto gali kainuoti daugiau nei pats skrydžio bilietas. Tačiau vietoje veikia daug automobilių nuomos bendrovių, kursuoja viešasis transportas, tad taksi naudotis nebūtina.
2014-ųjų „Mondial de l'automobile“ aplankė apie 1,25 mln. automobilių gerbėjų ir tikimasi, kad 2016-aisiais šis skaičius bus dar didesnis.
Pritrūko pinigų
Paryžiaus automobilių paroda šiais metais greičiausiai bus nykesnė nei praėjusios, naujienos iš kurių sklido visame pasaulyje. Visiškai naujų automobilių premjerų nėra net dvidešimties, o įspūdingus koncepcinius modelius parodyti ketina tik visad jų prikuriantys prancūzai.
Kai kurie gamintojai pasirinko kiek neįprastą sprendimą – visiškai ignoruoti Paryžiaus automobilių parodą. Čia neišvysime „Aston Martin“, „Bentley“, „Ford“, „Lamborghini“, „Mazda“, „Rolls-Royce“ ir „Volvo“.
Prestižinių automobilių gamintojus kaip „Aston Martin“, „Bentley“ ar „Lamborghini“ galima pateisinti – naujus modelius kurdami ne dažniau nei kas porą metų, po parodas jie tampo tik senus modelius ir kaskart demonstruoja atnaujintus lipdukus ant buferių, kuriuos vadina naujomis modifikacijomis. Be to, „Bentley“ ir „Lamborghini“ priklauso „Volkswagen“ koncernui – po dyzelgeito skandalo gautos milijardinės baudos, tikėtina, apkarpė rinkodaros biudžetą.
„Volvo“ dvejus metus po visas parodas tampė vienintelį XC90 ir jau spėjo visiems atsibosti, tačiau šių metų kovo mėnesio Ženevos automobilių parodoje parodė ne vieną naujieną, kuri šiltuoju metų laiku pasirodė ir Lietuvoje – S90 ir V90 serijos. O „Ford“ turi tokią didelę modelių gamą, kad kiekvienais metais pristato po kelis visiškai naujus automobilius. Didžiausia naujovė šiuo metu – populiariausias automobilis Europoje „Fiesta“, tačiau biudžeto eilutės jo pristatymui Paryžiaus parodoje neatsirado.
Premjerų – dešimtys
Nepaisant parodos nuostolių, premjerų čia netrūksta. Viena svarbiausių vadinamas „Audi Q5“ visureigio debiutas. Tai – visiškai naujas ir niekur nerodytas „Audi“ modelis. Kitos vokiečių gamintojo naujovės – A5 bei S5 modeliai, tačiau jų pristatymas Lietuvoje jau buvo, organizuoti net ir bandomieji važiavimai.
BMW pristatys keletą atnaujintų modelių: 3 serijos laukia vadinamasis feisliftas, taip pat bus parodytas „750d xDrive“, M240i ir dar keli modeliai.
„Citroen“ parodys du visiškai naujus modelius: C3 bei „C3 Picasso“.
„Dacia“ parodys atnaujintus „Logan“ bei „Sandero“ modelius.
Konkurencijos netekę „Ferrari“ taip pat nepristatys jokių naujų modelių, tik patobulintus esamus: „GTC4 Lusso T V8“ keturvietį kupė, „LaFerrari Aperta“ kabrioletą bei 70-ajam įmonės gimtadieniui skirtus modelius.
„Honda“ stensis laimėti parodos lankytojų simpatijas pristatydama Europai skirtą naujojo hečbeko „Civic“ versiją. Tai – jau dešimtoji modelio laida. Europos automobilių salonuose šio automobilio turėtume sulaukti 2017 m. pradžioje. Europoje pirmą kartą pamatysime ir keturių durų sedano versiją, gaminamą gamykloje Turkijoje, Gebzé.
Taip pat regėsime naują mažylį „Jazz Spotlight Edition“.
Didelė ir Lietuvai aktuali naujiena laukia „Hyundai“ stende – čia bus pristatytas naujasis i30.
Kitos korėjiečių įmonės KIA stende žiūrovai išvys visiškai naują „Rio“ hečbeką bei atnaujintus „Carens“ ir „Soul“ krosoverius.
„Land Rover“ sieks suvirpinti prabangių visureigių gerbėjų širdis su naujuoju „Discovery“.
„Mercedes-Benz“ stende bus galima išvysti keletą patobulintų esamų modelių kaip GLC džipas-kupė, kelias AMG GT versijas bei E klasės padidinto pravažumo modelį, kuris konkuruos su „Audi Allroad“ bei „Volvo V90 Cross Country“. Vokiečių stende turėtų būti parodytas ir atnaujintas S klasės modelis.
Paryžiaus automobilių parodoje MINI parodys antros kartos „Countryman“ modelį, kuris už senesnį turėtų būti ilgesnis net 15 cm.
„Nissan“ stende didžiausia naujovė – „Micra“. Tiesa, apie ją informacijos kol kas itin mažai, bet spėjama, kad naujasis modelis bus panašus į prieš pusantrų metų parodytą „Sway“ koncepcinį modelį.
„Opel Ampera-E“ – europietiška „Chevrolet Bolt“ versija. Šis elektromobilis JAV kainuos nedaug ir galės nuvažiuoti daugiau nei 300 kilometrų. Jeigu jo kaina bus ne didesnė nei „Nissan LEAF“, jo laukia didelis pasisekimas Senajame žemyne. „Opel“ taip pat parodys visiškai naują „Insignia“ sedaną, atnaujintą „Zafira“ ir dar kelis modelius.
„Peugeot“ stende taip pat netruks naujovių: čia bus pristatyti visiškai nauji didžiausi įmonės lengvieji automobiliai 3008 ir 5008.
„Porsche“ didžiausia naujiena – naujos kartos „Panamera“. Be to, vokiečiai pristatys kelių savo modelių naujas modifikacijas, kaip kad greičiausią „Macan Turbo Performance“.
„Renault“ stende – naujovė vardu „Alaskan“. Tai – pirmas „Renault“ sukurtas pikapas. Be to, bus pristatyti nauji „Scenic“, „Megane“ sedanas bei atšviežinto dizaino „Clio“ ir „Zoe“.
SEAT pristatys naują „Ibiza“ bei kelias naujas kitų modelių versijas.
Bene didžiausia Paryžiaus automobilių parodos naujovė lietuviams – „Škoda Kodiaq“ visureigis. Šiandien galima spėti, kad šalyje tai bus populiarus modelis, tačiau ketvirtadienį apie jį papasakosime daugiau.
„SsangYong“ stende didžiausia naujovė – „Rexton“ visureigis, apie kurį žinomos informacijos kiekis kol kas – nulis.
„Toyota“ stende laukiamiausia naujovė – mažas CH-R visureigis, konkuruosiantis su „Honda HR-V“.
„Volkswagen“ neskelbia apie dideles naujoves. Didesnis atnaujinimas – septynias vietas turinčio „Tiguan“ modifikacija.