Paryžiaus automobilių paroda „Revolution is on“ vyks 2022 m. spalio 17–23 d. „Porte de Versailles“ parodų rūmuose. Ši automobilių paroda kiekvienam gamintojui (tiksliau – prekės ženklui) suteiks galimybę pristatyti bent vieną išskirtinę pasaulinę premjerą.
Naujas prekės ženklas „Mobilize“
Iki šiol „Renault“ grupei atstovavo „Renault“, „Dacia“ ir sportiškas „Alpine“. Tačiau 2021 m. įsteigtas „Mobilize“ jau šį mėnesį pateikė net dvi naujoves.
Turbūt daugelis prisimena keistokos išvaizdos mažytį elektromobilį „Renault Twizy“.
Taigi „Renault“ daugiau tokių nykštukinių „darnaus judumo“ produktų negamins. Tam sukurtas atskiras prekės ženklas „Mobilize“, Paryžiuje pristatantis naujos kartos elektrinius miesto mikromobilius, surenkamus Maroke.
Priklausomai nuo vairuotojo amžiaus, jais galima važinėti maksimaliu 45 arba 80 km/val. greičiu. Su AM arba su B1 kategorija. Skirtingose šalyse vairuotojų minimalus amžius, leidžiantis vairuoti mikromobilį, svyruoja nuo 14 iki 18 metų. Lietuvoje – 16. Plačiau apie šią transporto rūšį ir jos saugumo reikalus skaitykite kolegos Tomo Markelevičiaus straipsnyje.
Nusipirkti neįmanoma – tik nuomotis
O dabar apie „Mobilize“. Gamintojas šių elektromobilių nepardavinės. Siūlys juos išskirtinai automobilių dalijimosi įmonėms (angl. car sharing). Apie šį verslo modelį nesiplėsiu, tačiau panašu, kad jau nuo 2023 m. didelius miesto automobilius (dalijimosi įmonėse) ims keisti tokie mažyliai DUO ir SOLO. Maži, ekonomiški, lengvai įkraunami. Jie užima maždaug 1/3 parkavimo vietos. Na gerai, kartais 1/2.
Nuotraukose ir filmuotoje medžiagoje matomi „Mobilize“ elektromobiliai yra prototipai. Sunku patikėti, kad jie išpopuliarės, nes atrodo žaisliniai. Na, bet kas galėjo tikėti, kad iš „Audi 100“ kažkada persėsime į „VW Up!“. O dabar važinėjame po miestą (ar net greitkeliu), ir džiaugiamės.
Didesniojo modelio DUO ilgis – 2,43 m. Panašūs ir krovininės BENTO versijos išmatavimai. Tik prie galo prilipdyta krovinių dėžė, kurios talpa 700 l.
Tiesa, galiu nuraminti, kad (kol kas skirto tik Kinijai) „Mobilize Limo“ ilgis – 4,67 m. Na, bet mums jo reikės palaukti.
Viena įkrova „Mobilize Duo“ gali nuvažiuoti iki 140 km. Gamintojai tvirtina (o mano bandymai patvirtina), kad priekinėje sėdynėje gali įsitaisyti 190 cm ir net aukštesnis žmogus. Galinėje – iki 180 cm ūgio.
O saugumas? Didelė naujovė tokiuose automobiliuose – vairuotojo saugos pagalvė. Be to, jo sėdynės – per vidurį. Taigi atstumas iki durelių – didesnis, nei tradiciniame automobilyje. Beje, durelės atsidaro į viršų, lyg sportiniame automobilyje. Tačiau sportas čia niekuo dėtas – taip apsaugomi pėstieji ir dviratininkai.
Ir dar. Automobilio „lašo“ forma taip pat yra saugumo elementas, darantis kėbulą (pagamintą, didžia dalimi, kaip suprantate, ir perdirbtų žaliavų), saugesnį, tvirtesnį.
Plėtos tarptautinį elektromobilių įkrovimo tinklą
Svarbu ir tai, kad „Mobilize“ siūlys ir bekontakčio įkrovimo paslaugą – kad naudotis elektromobiliais būtų patogiau. Bet tai – tik pirmas žingsnis. Kitas – jau 2024 m. Europos greitkeliuose veiks 200 „Mobilize“ greito įkrovimo stočių. Jomis galės naudotis visų gamintojų elektromobilių vairuotojai – tereikės atsisiųsti mobiliąją programėlę ir susieti su mokėjimo kortele.
Vien Prancūzijoje 2024 m. viduryje veiks 90 tokių taškų, primenančių šiuolaikines degalines. Atstumai tarp jų neviršys 150 km. Įkrovos galia – iki 400 kW. Vienu metu galės krautis keletas elektromobilių. Panašiai kaip „Tesla Supercharger“ stotelėse, veiks kavinės ar restoranai, poilsio zonos.