Anot „Porsche“ atstovų, antrosios kartos „Macan“ išsiskirs progresyviu, nesenstančiu dizainu, dideliu įveikiamu atstumu viena įkrova, sportiškumo dvasia bei kasdieniniu praktiškumu.
„Naujasis „Macan“ modelis apjungia „Porsche“ prekės ženklo tapatybę su technologine pažanga ir laužo visą eilę ne tik visureigių segmente nusistovėjusių, bet ir elektromobilių rinkos standartų. Patobulintais dizaino elementais, pritaikytais elektromobilio iššūkiams, tampa geriausia savo versija ir kartu visiškai naujos kartos sportiniu SUV elektromobiliu“, – sako Vilniaus „Porsche“ centro vadovė Rasa Klimavičiūtė.
Aerodinamiškiausias automobilis savo segmente
Keturiais ratais varomo „Porsche“ visureigio „Macan Turbo“ versija išvysto 407 kW (639 AG) galią ir 1130 Nm sukimosi momentą. Tuo tarpu „Macan 4“ – 300 kW (408 AG) galią bei pasiekia 650 Nm sukimo momentą, o su „Launch Control“ sistema, 100 km/h gali pasiekti vos per 5,1 sek., tuo tarpu su „Macan Turbo” – vos per 3,3 sek.
Naujausio „Porsche“ gamintojų kūrinio oro pasipriešinimo koeficientas užtikrina nedideles energijos sąnaudas bei ilgą nuvažiuojamą atstumą ir siekia vos 0,25 Cd. Tad naujasis „Macan“ gali būti laikomasi vienu aerodinamiškiausiu automobiliu savo segmente.
Pilnai įkrauta baterija „Macan Turbo“, pagal WLTP standartą, gali įveikti 591 km atstumą ir pasiekti 260 km/h. didžiausią greitį. Tuo tarpu pasirinkę „Macan 4“ – viena įkrova galės nuvažiuoti net 613 kilometrų bei išvystyti didžiausią – 220 km/h greitį.
Naujo „Macan“ bendra ličio jonų baterijos talpa siekia 100 kW. Pakrauti ją nuo 10 iki 80 proc. greitojo įkrovimo stotelėje trunka mažiau nei 22 minutes, o didžiausia priėmimo įkrovimo galia – 270 kW.
Penkis kartus greitesnė ratų sistema
Tiek „Macan Turbo“, tiek „Macan 4“ modeliai turi visų keturių varančiųjų ratų sistemą su pirmą kartą iki 5 laipsnių pasisukančių galinės ašies vairuojamų ratų sistema. Tai užtikrina išskirtinį važiavimo stabilumą esan dideliam greičiui, taip pat leidžia pasiekti kompaktišką 11,1 metro apsisukimą.
Stabilumą naujajame gamintojo kūrinyje užtikrina elektroniniu būdu valdoma „Porsche Traction Management“ (PTM) sistema, kuri veikia penkis kartus greičiau nei įprasta visų varančiųjų ratų sistema ir gali reaguoti į slydimą per 10 milisekundžių. Be to, visų ratų pavaros paskirstymas reguliuojamas pagal pasirinktą vairavimo programą. Išmani sukimosi momento paskirstymo „Porsche Torque Vectoring Plius“ sistema prisideda prie dar geresnio „Macan Turbo“ modelio sukibimo, važiavimo stabilumo bei šoninės dinamikos.
Standartinė „Macan“ modelių versija debiutuoja su montuojama dviejų vožtuvų technologijos pneumatine pakaba, turinčia „Porsche Active Suspension Management“ (PASM) funkciją. Tai leidžia dar labiau pagerinti vairavimo tikslumą bei našumą dinamiškose situacijose.
Sportiškumas ir dar didesnė erdvė
Gerokai aštresnės išorės proporcijos naujuosius „Macan“ elektromobilius padaro dar dinamiškesniais bei išlaiko sportinių automobilių charakterio bruožus. Modelio plotį išryškina galinė dalis, keturių taškų žibintai, o berėmės durys pabrėžia sportišką dizainą. Naujas SUV yra 4784 mm ilgio, 1938 mm pločio, 1622 mm aukščio su 86 mm ratų baze, kuri suteikia dar daugiau stabilumo bei geresnį svorio paskirstymą. Automobilis komplektuojamas su 22 colių ratais.
Naujasis „Macan“ išsiskiria ne tik praktiškumu, bet ir itin aukštos kokybės įranga bei didesne salono erdve. Automobilyje yra du bagažo skyriai, kurių erdvė 127 litrais didesnė nei ankstesnio modelio, salono bagažinės talpa siekia 540 litrų, o po priekiniu dangčiu esantis antrasis bagažo skyrius – 84 litrus.
Tikrą sportinio automobilio pojūtį suteikia ypač sportinė sėdynių padėtis, žemo svorio centras bei įspūdinga vairavimo dinamika, o erdvumą bei lengvumą pabrėžia ir „Macan“ modelyje esantys dideli langai. Priklausomai nuo modelio ir įrangos, antros kartos „Macan“ vairuotojas ir keleivis sėdi 28 mm žemiau nei ankstesniame modelyje, atitinkamai sėdintys gale – 15 mm žemiau.
Pažangiausios technologijos
Salono apdailoje integruota LED šviesos juosta, kuri veikia kaip ir komunikacijos platforma, vairuotojui perduoda informaciją arba įspėjimus, kaip pavyzdžiui, apie automobilio baterijos krovimo procesą.
Naująjame „Macan“ modelyje vairuotojui montuojamas naujos kartos 12,6 colių lenktas prietaisų valdymo skydelis bei 10,9 colio centrinis ekranas su integruota „Porsche Communication Management“ (PCM) sistema. Tai leidžia ne tik valdyti daugybe važiavimo bei komforto funkcijų, tačiau naudotis ir pagalbinių sistemų asortimentu. Vienas iš jų – balso asistentas „Hey Porsche“, kuris vairuotojui gali greitai pasiūlyti reikiamus maršrutus ar įkrovimo stotelių vietas.
Taip pat elektromobilyje įmontuotas 10,9 colio keleivio ekranas bei pirmą kartą – papildytos realybės projekcija, rodanti svarbiausią informaciją tiesiai ant priekinio stiklo vairuotojo regėjimo zonoje. 10 metrų atstumu pasirodantis vaizdas atitinka 87 colių ekrano dydį.
Modelių kaina prasideda nuo 85 900 tūkst. eurų
Naujuosius „Macan“ automobilius galima užsisakyti jau dabar, o pirmieji modeliai klientams bus pristatyti šių metų antrą pusmetį. Lietuvoje „Macan 4“ elektromobilio kaina prasideda nuo 85 900 eurų, o „Macan Turbo“ – nuo 117 490 eurų.
Nuo 2014 metų „Porsche“ pardavė daugiau nei 800 tūkst. „Macan“ modelių. Pasauliui pristatytas elektra varomas visureigis yra antrasis „Porsche“ elektromobilis. Pirmasis – „Taycan“ modelis, kurio pasaulinė premjera įvyko 2019 metais.