Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pasaulinėse vilkikų vairuotojų varžybose lietuviui prireikė ir šokinėjimo iš kabinos įgūdžių

Penktadienį Švedijoje toliau tęsiasi geriausius viso pasaulio vilkikų vairuotojus subūręs renginys „Volvo Trucks Driver Challenge 2018“. Po dviejų varžybų dienų paaiškės, kuris iš 34 šalių atstovų galės vadintis šio konkurso nugalėtoju. Čia dalyvauja ir lietuvis Vygintas Vitkauskas, dirbantis „Girteka Logistics“ kompanijoje.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr.

Ketvirtadienį Vyginto Vitkausko laukė ekonomiško vairavimo užduotis, kurioje reikėjo per duotą laiko normą įveikti trasą ir sunaudoti kuo mažiau degalų.

Šios rungties rezultatų organizatoriai neatskleidė, tačiau Vygintas Vitkauskas teigė, kad nebuvo visiškai patenkintas savo pasirinkta taktika.

Penktadienį lietuvio laukė jau kita rungtis. „Volvo“ sunkvežimiu dalyviai turėjo įveikti kalnuotą, beveik dviejų kilometrų ilgio trasą, atlikti keletą manevrų, sustojimų įkalnėje bei nusileidimų žemyn. Čia, priešingai nei pirmoje rungtyje, degalų taupyti nebereikėjo.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Vairuotojai turėjo taupyti laiką, kadangi rezultatai skaičiuojami pagal tai, kiek dalyvis sugaišo trasoje. Organizatoriai dalyviams užduotį apsunkino priversdami juos vežti ant platformos sumontuotą nedidelę dėžę su kroviniu.

Jai nukritus vairuotojas turėdavo sustoti, išlipti, iš naujo uždėti krovinį ant platformos ir tęsti važiavimą.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Panašu, kad išlaikyti krovinį visą kelią nepavyko nė vienam iš finalininkų. Lietuvis Vygintas Vitkauskas dėžę numetė tris kartus.

Paskutinis dėžės kritimas įvyko gana apmaudžiai, prie pat finišo linijos, tačiau bendrai savo pasirodymu šiandien lietuvis patenkintas kur kas labiau nei vakar.

Lauryno Bričkaus nuotr./Varžybų akimirka
Lauryno Bričkaus nuotr./Varžybų akimirka

„Bandėme naudoti greičio taktiką, kad visą trasą ir užduotis atlikti kuo greičiau. Vakar praloštą laiką šiandien reikėjo kažkaip kompensuoti. Taktika pasiteisino, galėjo būti dar šiek tiek geriau, bet rezultatas tikrai neblogas. Kažkokių sudėtingų užduočių ar vietų nebuvo, nors kalnai buvo sunkūs.

Tačiau sunkiausia buvo vienu metu skubėti ir žiūrėti, kad nepamesčiau krovinio. Reikėjo išlaikyti koncentraciją. Krovinį numečiau tris kartus. Paskutinis kritimas buvo iki finišo likus penkiems metrams. Teko sustoti, vėl užsidėti krovinį ir pabaigti tuos penkis metrus važiuoti“, – kalbėjo „Girteka Logistics“ kompanijai ir mūsų šaliai finale atstovaujantis Vygintas Vitkauskas.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Vygintas Vitkauskas manevravimo ir vairavimo įgūdžių trasą įveikė per 10 min. 26 sek. ir, panašu, parodė geriausią dienos rezultatą tarp visų penktadienį įgūdžių rungtyje startavusių dalyvių.

Tiesa, kol kas šie rezultatai nėra oficialūs, o pagrįsti Vyginto Vitkausko palaikymo komandos narių skaičiavimais ir varžovų stebėjimu.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Mūsų šalies atstovui šiose varžybose asistuojantis „Volvo Trucks Lietuva“ instruktorių grupės vadovas Eivitas Žarys tvirtino, kad Vygintui Vitkauskui laiko padėjo sutaupyti ir kai kurie tiesiogiai su vairavimu nesusiję dalykai.

„Pravertė treniruotės prieš startą. Prieš rungties pradžią Vygintas šešis ar septynis kartus pasitreniravo greitai iššokti iš kabinos ir į ją įlipti. Prieš startą išnaudojome tas porą minučių, skirtų pasiruošimui. Vygintas pamėgino, kaip galima greitai prisisegti diržą, kad būtų galima šauti į priekį. Net neabejojome, kad krovinys tikrai nukris, todėl buvo svarbu kuo mažiau sugaišti grąžinant krovinį į vietą“, – sakė Eivitas Žarys.

Lauryno Bričkaus nuotr./Varžybų akimirka
Lauryno Bričkaus nuotr./Varžybų akimirka

Vygintas Vitkauskas šioje rungtyje išvengė klaidų, už kurias būtų baudžiama baudos balais, o abi užduotis, kuriose reikėjo pajudinti reikiamą kuoliuką, įvykdė pakankamai sparčiai.

Bendri abiejų dienų „Volvo Trucks Driver Challenge“ rezultatai bus paskelbti jau šį vakarą oficialios apdovanojimų ceremonijos metu. Tuomet ir paaiškės, kurios šalies atstovas turės teisę vadintis geriausiu planetos vairuotoju 2018-aisiais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais