Reglamentas numato laipsnišką transporto priemonių skleidžiamo triukšmo mažinimą, privalomą akustinių sistemų montavimą naujose elektrinėse ir hibridinėse transporto priemonėse.
Pasak Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus, derybų dėl variklinių transporto priemonių garso lygio užbaigimas buvo svarbus Lietuvos prioritetas vidaus rinkos stiprinimo srityje pirmininkavimo ES tarybai metu.
„Šis svarbus ES teisės aktas reglamentuoja, kad per artimiausius metus turi būti žymiai sumažintas transporto priemonių skleidžiamas triukšmas. Tai labai svarbu žmonių, ypač miestų gyventojų, sveikatai. Judame teisinga linkme mažindami neigiamą poveikį aplinkai,“ – sakė Lietuvos ministras.
Šis svarbus ES teisės aktas reglamentuoja, kad per artimiausius metus turi būti žymiai sumažintas transporto priemonių skleidžiamas triukšmas.
Šiuo reglamentu nustatomi naujų transporto priemonių administraciniai ir techniniai reikalavimai, susiję su jų garso lygiu. Reglamento nustatomos garso lygio ribinės vertės yra sumažintos visiems variklinių transporto priemonių triukšmo šaltiniams ir apima visas transporto priemonių klases.
Derybininkai sutarė dėl atitinkamo transporto priemonių žymėjimo atsižvelgiant į keliamą triukšmą ir informacijos vartotojams pateikimo; akustinės įspėjimo apie transporto priemonę sistemos privalomo įrengimo naujose elektrinėse ir hibridinėse transporto priemonėse; privalomos rinkos priežiūros nuostatų; galimybės atlikti tiriamuosius darbus nustatant ir kategorizuojant kelių paviršius atsižvelgiant į sukeliamą triukšmą.
Reglamento dėl variklinių transporto priemonių garso lygio pasiūlymą Europos Komisija pateikė 2011 metų gruodžio 9 dieną, o baigiamasis trišalis dialogas tarp ES teisės leidėjų įvyko lapkričio 5 d.