Išvysite (išgirsite) kaip riaumoja dyzelis V12 variklis, kurio litražas siekia įspūdingus skaičius, net 38,8 l. Įvertinus variklio išvystomą galią, jos atrodo nedaug, masyvus monstras sukuria tik apie 580 AG.
Neįspūdingas skaičius, ypač šiomis dienomis, kada neretas tankas viršija tūkstančio arklių ribą, o panašią galią galima rasti ne viename sportiniame automobilyje. O tie varikliai kur kas mažesni ir ne tokie rajūs degalams.
Prisiminkime, kad šiam motorui teko judinti daugiau nei 40 tonų sveriančią karo mašiną visomis įmanomomis bekelėmis. Turėjo būti pritaikytas išverti kuo ilgiau neperkaistant. Važiuoti, kai jam buvo įpilami ne tokie kokybiški degalai ar nesugesti nuo to, kad juo kaskart tinkamai nepasirūpindavo. Tai karo mėsmalei kurta technika.
Vaizdo įraše matomo variklio, taip ir tanko, remontu užsiėmė olandai. Pas juos apleistas tankas pateko iš Jungtinės Karalystės, dešimtmečius stovėjęs lauko ekspozicijoje. O pas britus pateko po 1991 metų Irako karo.
„Type 69-II“ tankas buvo pradėtas gamintas Kinijoje 1982 metais. Pigiai gamintas tankas buvo masiškai eksportuotas į trečiąsias šalis kurioms skubiai reikėjo modernesnių tankų. Tarp tokių buvo ir Irakas, kuris tuo metu kariavo su Iranu. Taip šie tankai atsidūrė Persijos regione.
Tanko sukūrimo priešistorė prasidėjo 1969 metais. Tuomečiai santykiai tarp Kinijos ir Sovietų Sąjungos buvo labai blogi. Ginčas dėl Zhenbao salos kontrolės Usūrio upėje išaugo net į karinį komunistinių šalių susidūrimą pareikalavusį dešimčių aukų. Nors Kinija tuomet prarado išties daug karių, jie gavo vieną trofėjų – „T-62“ tanką.
Tuomet tai buvo vienas naujausių tankų sovietų arsenale, bet jis nebuvo visai naujas tankas, tik tolesnė „T-55“ modernizacija. Tarp likusių senų sprendimų buvo „V-55“ vandeniu aušinamas variklis.
Būtent tokį išvysime (išgirsime) vėl prikeltą šiame video įraše. Nesuprantantiems olandiškai patariame žiūrėti įsijungus angliškus arba rusiškus titrus.
Norintiems pamatyti kaip vyko tolesnė tanko restauracija, vaizdo įrašus galite rasti šioje nuorodoje.