Vilniaus savivaldybės teigimu, tarptautinio konkurso rezultatai bus vertinami pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo kriterijus: lizingo kainą, autobusų degalų sąnaudas, papildomą garantinį aptarnavimą ir autobusų pristatymo terminus. Tikimasi, kad pirmieji nauji autobusai Vilniaus gatvėmis riedės jau kitąmet.
„Mano tikslas, kad sostinėje viešuoju transportu naudotųsi kuo daugiau vilniečių ir miesto svečių. Tad jo atnaujinimas yra vienas iš prioritetinių uždavinių. Netrukus bus pasirašyta pirmoji sutartis su privačiu vežėju, kuris keleivius veš privežamųjų maršrutų grupėje nurodytais maršrutais, o pirmieji autobusai sostinės gatvėmis pradės važiuoti jau rugsėjį. Kitų metų pradžioje miesto gatvėse riedės ir pirmieji pagrindinių keturių maršrutų didelės talpos sudvejinti autobusai“, – sakė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Savivaldybė yra suplanavusi atnaujinti ne tik autobusų, bet ir troleibusų parką. Per ateinančius dvejus metus iš ES struktūrinių fondų lėšų ketinama įsigyti ir apie 40 troleibusų. VVT rengia ir pateiks savivaldybės tarybai patvirtintą priemonių planą, kaip užtikrins elektrinių transporto priemonių parko ir jo infrastruktūros atnaujinimą iki 2020 metų.
Lizingo būdu bus įsigyta 150 naujų autobusų – 100 dviašių ir 50 triašių žemagrindžių už ne didesnę nei 40,5 mln. eurų (be PVM) kainą.
Skaičiuojama, kad apie 40 troleibusų kainuos per 15,829 mln. eurų, iš kurių 13,455 mln. eurų bus ES investicijų lėšos, o 2,374 mln. eurų – savivaldybės biudžeto lėšos, sudarančios 15 proc. projekto biudžeto. Kaip teigia sostinės savivaldybė, mero R.Šimašiaus siūlymu, taryba įpareigojo bendrovę „Vilniaus viešasis transportas“ vykdant reformą per 2018-2020 metus sukaupti ne mažiau kaip 2 mln. eurų lėšų papildomai įsigyti troleibusų.
„Įsigijusi naujus autobusus ir troleibusus bendrovė galės gerokai sumažinti eksploatacijos sąnaudas, teikti inovatyvias, greitas ir kokybiškas paslaugas miestiečiams. Esame paskaičiavę, kad įsigiję naujus autobusus per metus keleivių skaičius galėtų išaugti daugiau nei 3 -3,5 proc.“, – sakė VVT vadovas Gintaras Maželis.
Sprendimas įsigyti naujų autobusų Vilniaus miesto taryboje sulaukė itin audringų diskusijų, net buvo grasinama sugriauti valdančiąją daugumą. Opozicija tvirtino, kad šis projektas parengtas netinkamai, kadangi tokiu būdu miestas įsigis 150 naujų, bet dyzelinių autobusų, kai moderniose Vakarų valstybėse siekama pereiti prie elektrinių viešojo transporto priemonių.
„Vilniaus viešasis transportas” yra didžiausia Vilniaus miesto savivaldybės bendrovė, kasdien pervežanti apie pusę milijono keleivių. Šiuo metu sostinės gatvėmis keleivius veža 352 autobusai ir 188 troleibusai. Įmonėje dirba 2096 darbuotojų.