Sunku būtų ginčytis, tačiau aš ant pjedestalo kelčiau kitą modelį – 718. Nes tai – „tikrasis“ klasikinis sportinis automobilis su varikliu viduryje, o ne priekyje ar gale. Angliškai tai skamba „middle engined“. Tačiau mūsų šį kartą bandytame modelyje „718 Cayman GTS“ svarbi ne tik variklio padėtis, bet ir jo tipas.
Porsche 718 cayman gts
- Bandomo modelio kaina – 95 tūkst. Eur. Minimali kaina – 83,4 tūkst. Eur.
- Variklis 4l – atmosferinis. 400 AG, max. sukimo momentas 420 Nm. Iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,5 sek. Max. greitis – 293 km/val.
Atmosferinio variklio sugrįžimas: tik ar ilgam?
Prieš penkerius metus turėjau garbės Štutgarte dalyvauti naujojo „Porsche 718“ pristatyme. Plačiau apie tai galite perskaityti čia. Bet esmę keliais sakiniais surašysiu.
Gamintojas, įsigalint naujiems ekologijos standartams, tą kartą vietoje šešių cilindrų atmosferinių variklių pasiūlė keturių cilindrų 2 l ir 2,5 l versijas. „Cayman“ ir „Boxster“ buvo žvitrūs ir litrais gamino adrenaliną. Tačiau patys aršiausi klasikinių „Porsche“ gerbėjai vis tiek buvo nepatenkinti. Neva, „turbo duobės“ labai juntamos.
Na, man patiko ir turbininis 718-ojo variantas, o versijoje su 2,5 varikliu tas „turbo lagas“ buvo visai minimalus. Tačiau gamintojas ėmė ir pagamino versiją su 4 l atmosferiniu varikliu. GTS versiją, su visais būtinais aksesuarais. Beje, šis variklis (tik kiek kitokios modifikacijos) keliauja ir į „Cayman GT4“, kuris jau labiau lenktyninė, nei gatvei skirta raketa.
GTS juokais galima būtų iššifruoti – sportinis gatvės automobilis. Jis puikiai jaučiasi miesto gatvėse, tačiau yra be galo smagus Nemuno žiede. Tiesa, aš šįkart gazavau Plytinės kartodrome Vilniuje (ištaikęs progą, kai nesnigo). Čia šiek tiek ankšta, jei nori smagiai įsibėgėti. Tačiau patirti, kad yra „middle engined“ Porsche 718 pasukamumas – labai gera vieta. Mažiausiai dviejuose kartodromo posūkiuose žvitrusis „Cayman“ lyg voverė ar žebenkštis be vargo apsukdavo kliūtis. Toks jausmas, kad, važiuojant sportiniu režimu, jis sukasi aplink savo ašį.
Žinoma, 911 čia taip pat jaustųsi puikiai. Tačiau 718-ojo stichija – posūkiai. Ten, kur reikia darbo vairu. Be to, jis aštresnis, kietesnis. 911-asis ko gero daugiau pranašumų turėtų greitkelyje, važiuojant daugiau tiesiai. Arba platesnėje trasoje, nei Plytinės kartodromas. Pasakysiu dar kitaip: 718-asis skirtas vairuotojui, kuris nori pats labiau įsitraukti į procesą. O 911 klaidas atleidžia lengviau ir dovanoja daugiau komforto.
GTS komplektacija
GTS modeliai jau standartinėje įrangoje turi tokias sistemas kaip „Sport Chrono Package“, „Porsche Torque Vectoring“ (PTV) su mechaniniu galinio diferencialo blokavimu bei 10 milimetrų automobilio kėbulą pažeminančia „Porsche Active Suspension Management“ (PASM).
GTS modeliai iš 718 modelių linijos išsiskiria ne tik dėl juose naudojamų technologijų, bet ir dėl dizaino. „Sport Design“ priekinio buferio apdailos juostelė pabrėžia sportinį automobilio charakterį, o priekiniai „Bi-Xenon“ žibintai ir kiti šviesą skleidžiantys elementai, kaip ir įprasta GTS modeliuose, yra tamsinti juoda spalva.
Juodi GTS logotipai ant durelių bei 20 colių skersmens juodi lengvojo lydinio ratlankiai užbaigia sportišką eksterjerą.
GTS genai juntami ir automobilių interjere. Pavyzdžiui, sportinių sėdynių centrinė dalis, kaip ir kitų „Porsche“ GTS modelių, padengta „Alcantara“. Kaip ir vairas. Tai leidžia tvirčiau laikyti vairą, mažiau slidinėti. O, jei juokais, ir vairuotojo prakaitą geriau sugeria, išsiskiriantį su adrenalinu.
Automobilis tikriems entuziastams
Bet kuriuo atveju, „Porsche 718 Cayman GTS 4.0“ yra paskutinė galimybė įšokti į nuvažiuojantį traukinį tiems klasikinių, atmosferinių sportinių automobilių gerbėjams. Nes, nuo 2025 m. įsigaliojus EURO 7 ekologijos standartui, Štutgarto gamykla vargu ar begamins 4 litrų jėgaines. Ateina laikai, kai net ir turbininis sportinis variklis skambės kaip nuodėmė – netrukus dominuos hibridai ir elektra.
Vienintelė viltis – kad „Porsche“ tikrai sukurs sintetinį benziną, kuris bus švaresnis. Tik jis galėtų pratęsti atmosferinių jėgainių erą. Ir ne tik „turbo duobės“ skiria juos nuo turbininių. Daugelis „Porche“ gurmanų turi labai išlavintą klausą. Todėl jiems nėra nieko geriau už atmosferinių variklių skleidžiamą garsą.
Nedidelis lyrinis nukrypimas. Šiuo metu Lietuva išgyvena sportinių automobilių bumą. Bent jau sportinių „Porsche“ pardavimai viršija net rekordinį 2019 m. vidurkį. Ko gero, negalėdami mėgautis kelionėmis po pasaulį, žmonės savo pinigus investuoja į charizmatiškus modelius. Turint omeny, kad Pasaulio banko pinigų spausdinimo mašina veikia intensyviai, šio segmento automobilių, bent iki 2025 m. laukia graži ateitis.