Paspirtukų testas: „Razor E Prime“ prieš „Ninebot Segway“

15min rubrikoje „Gazas“ jau esame ne kartą rašę apie taisykles, kurių turi laikytis paspirtukų vairuotojai. Tačiau šį kartą – apie važiavimo specifiką ir malonumą, apie džiaugsmą, kurį teikia vėjas, švilpiantis plaukuose.
Paspirtukų testas: „Razor E Prime“ prieš „Ninebot Segway“
Paspirtukų testas: „Razor E Prime“ prieš „Ninebot Segway“ / Žilvino Pekarsko / 15min nuotr.
Temos: 2 Gatvė Paspirtukas

Nevyniosiu žodžių į vatą – „Ninebot Segway Kickscooter ES2“ yra vienas geriausių mano vairuotų paspirtukų, kurių kaina sukasi apie 400-450 Eur. Be abejo, didžiausias jo konkurentas yra „Xiaomi Mi“, kuris yra šiek tiek pigesnis, bet turi ir mažiau funkcionalumų. Bet apie „konkurentus“ – kituose straipsniuose. Šįkart lyginkime „Kickscooter“ (jo minimali rinkos kaina – 420 Eur) ir ramesniems važinėtojams skirtą 350 Eur. kainuojantį „Razor“ flagmaną.

Tarp šių dviejų elektrinių paspirtukų galima justi akivaizdų skirtumą. jei „Segway Ninebot“ būtų komfortabilus ir puikiai veikiantis „Mercedes“, prifarširuotas technologijų, tai „Razor“ – tiesiog paprastas praktiškas „Opel“, atliekantis būtiniausias funkcijas.

Renkantis paspirtukus vienas svarbesnių niuansų – leistinas maksimalus svoris. Man, suaugusiam vyrui iš stuomens ir iš liemens „Razor“ jau per mažas, juo rekomenduojama važiuoti ne sunkesniam nei 80 kg žmogui. Tiesa, važiavau ir aš, nieko nenutiko. Tačiau tikėtina, kad lekiant per miesto šaligatvių duobes, gali visko nutikti. Ką jau čia tie šaligatviai – netgi Gedimino pr. dviračių takai Vilniuje primena tarką.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Paspirtukų testas: „Razor E Prime“ prieš „Ninebot Segway“
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Paspirtukų testas: „Razor E Prime“ prieš „Ninebot Segway“

Todėl su „Ninebot“, apskaičiuotu ir 100 kg svoriui, lėkiau drąsiau ir užtikrinčiau, netgi per šaligatvių plyšius. Tačiau, reikia pripažinti, kad dar didesni ratai Lietuvos sąlygomis būtų saugesni, nes šaligatvių ir dviračių takų kokybė tik kur ne kur neverčia kalenti dantimis.

Todėl nenorom peršasi mintis, kad „Razor“ galėtų būti visai pradedančiojo paspirtukininko „žaislas“. O prakutusiam reikėtų peršokti ant „Ninebot“ ir mėgautis vėju plaukuose.

Gamintojas nurodo, kad „Razor“ galima nepertraukiamai naudoti 30 min., o „Ninebot“ važiuoti iki 25 km (priklauso nuo reljefo ir oro sąlygų). Nevienodas vardiklis? Praktiškai išbandęs galiu sakyti, kad mane, 100 kg dramblį, „Razor“ vežė perpus trumpiau, nei „Ninebot“. Žinoma, dėl šios priežasties pigesnis modelis ir įsikrauna šiek tiek greičiau: „Razor“ per 2,5-3 val., o galingesnis „Ninebot“ – per 3,5-4 val.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Paspirtukų testas: „Razor E Prime“ prieš „Ninebot Segway“
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Paspirtukų testas: „Razor E Prime“ prieš „Ninebot Segway“

Iš esmės, lyginant abiejų paspirtukų patogumą vartotojui, galima justi, kad „Razor“ yra ekonominis variantas – nuo vairo, jautresnio vibracijoms (nes yra teleskopinis) iki atlenkiamos kojelės. „Razor“ savo konstrukcija panašesnis į tradicinį paspirtuką, kuriam pridėta elektros baterija. O „Ninebot“ iš karto gimė elektriniu. Beje, jis turi galimybę prijungti ir papildomą bateriją, tokiu būdu nuvažiuojamą atstumą padidinant iki 45 km. Sutikite, mieste tai nemažai. Tiesa, už papildomą elektros kaupyklą jūs sumokėsite apie 179 Eur.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Paspirtukų testas: „Razor E Prime“ prieš „Ninebot Segway“
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Paspirtukų testas: „Razor E Prime“ prieš „Ninebot Segway“

Sulankstymo mechanizmą turi abu paspirtukai, tačiau „Ninebot“ vartotojui pakanka koja lengvai spustelėti nedidelį liežuvėlį, ir paspirtukas susilanksto. „Razor“ konstruktoriai – šiek tiek paprastesni. Vartotojas turi pasilenti ir sukti specialų ratuką, kuris atpalaiduoja mechanizmą.

Tas pats pasakytina apie valdymo rankenėles ant vairo. „Ninebot“ akceleratorių ir stabdį valdyti patogiau, nors abiejų paspirtukų principas iš esmės tas pats – dvi skirtingos lopetelės, kuris spustelėti pirštu. Tačiau „Ninebot“ dar turi ekraną, rodantį greitį, baterijos įkrovimą ir važiavimo režimą. Taip pat – apsaugą nuo drėgmės IP54.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Paspirtukų testas: „Razor E Prime“ prieš „Ninebot Segway“
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Paspirtukų testas: „Razor E Prime“ prieš „Ninebot Segway“

Kalbant apie technologijas, „Ninebot“ jų turi gerokai daugiau. Kalbu ne tik apie būtiną kiekvienam elektriniam paspirtukui LED žibintą bei spec. iliuminaciją (mėlynais LED-ais šviečianti pamina), bet ir apie specialią programėlę, kuria galima pririšti savo paspirtuką prie telefono.

Programėlė Segway-Ninebot leidžia apsaugoti paspirtuką nuo vagystės, jį programiškai „užrakindama“. Tėvams labai aktuali funkcija – ji leidžia riboti paspirtuko galingumą ir maksimalų greitį iki 15 km/val. Ir, be jokios abejonės, rodo el. paspirtuko greitį, baterijos būseną, galimą nuvažiuoti atstumą. Ir, be abejo, suburia „Ninebot“ vairuotojus į vieną bendruomenę, kuri dalijasi savo važiavimo patirtimi.

Na, ir mane nustebinęs funkcionalumas – autopilotas. Jį aktyvavus mygtuko paspaudimu, pasiekus 15 km/val. greitį, akceleratoriaus spausti nebereikia – paspirtukas pats „traukia“ į priekį. Tikrai įdomi patirtis, po kurios susapnavau viziją, kad netrukus po miestą važinės autonominiai paspirtukai. O gal net skraidantys. Nes transporto technologijos vystosi be galo greitai, panašiai kaip išmaniųjų telefonų.

Išvada

Taigi, jei paspirtukų kainos santykis 350:420, tai kokybinius parametrus 5 balų sistemoje vertinčiau 3:5 „Ninebot“ naudai.

Kitose apžvalgose kalbėsime apie „Xiaomi Mi“ modelį.

P.S. Abu šie paspirtukai neturi vieno būtino saugumui dalyko – skambučio, perspėjančio pėsčiuosius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų