Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Patobulintas „Ford Mustang“ – trokštantiems pigaus dėmesio

Kaunietis Klaudijus Štelmokas motociklų tobulinimo specialistas. Todėl nusipirkęs trokštamą automobilį neatsispyrė pagundai mašiną patobulinti, o darbus atliko taip kokybiškai, kad dabar gatvėje neatsigina smalsuolių dėmesio. „Jei nori į save atkreipti dėmesį, ši mašina kaip tik tau“, – sako Klaudijus, vairuojantis automobilizmo klasika tapusį „Ford Mustang Fastback“.
Patobulintas „Ford Mustang Fastback“
Patobulintas „Ford Mustang Fastback“ / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Su automobilio savininku susitikome „Žalgirio arenos“ automobilių stovėjimo aikštelėje. Kol šnekėjomės pravažiavo ne vienas tuzinas automobilių. Jų tarpe nebuvo nė vieno vairuotojo, kuris nepristabdytų tam, kad atidžiau apžiūrėtų K.Štelmoko automobilį. Drąsesni pro pravertus langus kėlė nykštį į viršų ar klausinėjo, kelintų metų šis gražuolis.

Trys restauracijos: tiek kartų teko perdarinėti, regis, ir taip gerai atliktus darbus, kad būtų pasiektas nepriekaištingas rezultatas.

Automobilis tikras amerikietis, jį motociklų dirbtuvių „Killer Customs“ vadovas K.Štelmokas įsigijo prieš trejus metus Amerikoje. O šie metai pirmieji, kai jis ištobulintas išriedėjo į Kauno gatves.

„1967 metais pagamintas „Ford Mustang Fastback“ su „Shelby“ apdaila. Tai reiškia, kad pakeisti šoniniai ortakiai, priekinis ir galinis kapotas. Bazė yra „Ford Mustang“, jie buvo gaminami su skirtingų galingumų varikliais. Šiame automobilyje variklis perdarytas. Darbai atlikti Amerikoje. Pakeistas pagrindinis velenas ir velenėliai, darbinis tūris padidintas iki 6,7 litro“, – trumpai automobilį pristato savininkas.

Amerikoje „fordas“ buvo restauruotas. Tą darė specializuota „tiuningo“ įmonė. Po perdarymo automobilio variklio galingumas padidėjo iki 470 arklio galių.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./„Ford Mustang Fastback“
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./„Ford Mustang Fastback“

„Eleonoros“ šešėlis

Daugeliui Klaudijaus automobilis kelia asociacijas su filmo „Dingti per 60 sekundžių“ rodytu automobiliu, pavadintu „Eleonora“.

„Daug kas lygina šią mašiną su „Eleonora“. Bet čia tikrai ne ji. Nors „Eleonora“ padaryta būtent iš tokio „fastback'o“. Filmui buvo padarytas tik vienas automobilis. O jam sulaukus milžiniško populiarumo atsirado įmonių ir įvairių mėgėjų, kurie pradėjo gaminti kopijas.

Iš tikro yra vos kelios įmonės, kurios yra licencijuotos „Ford“ ir „Shelby“, ir turi teisę gaminti tikrąsias „Eleonoras“, tačiau tai nėra gamyklinė mašina, ji yra „tiuninginė““, – sako K.Štelmokas.

VIDEO: Automobilis norintiems dėmesio: „Ford Mustang Fastback“

Dažnai girdintis, kad jo automobilis tėra pigi „Eleonoros“ kopija, vyras atkerta, kad tai yra visai kitas automobilis, kuris su filme matytu neturi nieko bendro.

„Niekada neturėjau minties gaminti „Eleonoros“ kopijos. „Eleonora“ tai ne tik kėbulo apdaila, tai ir variklis, ir saugos lankai, ir sportinis salonas, ir variklis su NOS, ir sportinė važiuoklė. Kopijų kainos prasideda nuo 120 000 dolerių“, – paaiškina Klaudijus.

Restauracija po restauracijos

Nusprendęs įsigyti automobilį K.Štelmokas, kaip ir daugelis, pirmiausia pradėjo ieškoti interneto aukcionuose. Tačiau paieškos rezultatai nedžiugino. Pardavinėjami buvo tik arba labai apleisti, arba jau restauruoti ir per daug brangūs automobiliai.

„Ebay“ aukcionuose aptikęs įmonę, kuri restauravo ir pardavinėjo automobilius, Klaudijus susisiekė su jos atstovais. Papasakojęs, kokio automobilio ieško, netrukus sulaukė pasiūlymo. Už 33 tūkstančius dolerių įsigijo jau minėtą automobilį.

„Prieš pirkimą jie man atsiuntė visas nuotraukas, parodė, kaip vyko restauravimas, kaip atlikti darbai. Tai sukėlė pasitikėjimą. Amerikietišku lygiu gal ir gerai buvo padaryta, bet lyginant su tuo, kaip restauruojami ir tobulinami automobiliai Europoje, – iki kokybės dar labai toli“, – prisiminė K.Štelmokas.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Klaudijus Štelmokas
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Klaudijus Štelmokas

Pasak vyro, amerikiečiai atlieka optinį restauravimą, nesigilindami į detales ir techninę pusę.

„Viskas išpurškiama įvairia chemija, kad blizgėtų, tačiau pasigilinus paaiškėja, kad neprisukti varžtai, nesudėti iki galo kilimai, apsilupusios chromuotos detalės, neatsidarinėja daiktadėžė, kondicionierius įdėtas, bet nepajungtas“, – tokius ir panašius trūkumus išvydo Klaudijus, gavęs automobilį.

Lyg to būtų maža, vos įsigijus automobilį greičių dėžė, neatlaikiusi variklio galingumo, sugedo. Todėl teko Amerikoje pirkti naują sportinę automatinę greičių dėžę, kuri pritaikyta tokio galingumo varikliams.

Metus laiko vyras važinėjo su tokia mašina, kokią pirko. Motociklus perdarinėjantis K.Štelmokas vėliau nusprendė automobilį patobulinti ir perdaryti viską pagal savo skonį.

Lietuvių auksarankiams teko perdarinėti beveik viską: du kartus automobilis buvo perdažytas, keturis kartus lakuotas. Siekiant tobulumo panaikintos visos chromuotos dalys, pakeistos lempos, priekinės grotelės, naudojant alcantara odą persiūtas salonas, perdarytas vairas.

Dėmesio kaina

Garsas, kurį skleidžia šis „Ford Mustang“, tiesiog užburiantis. Laisvais sūkiais dirbantis variklis kelia tokius garsus, kokius galima išgirsti tik sportiniuose automobiliuose. O nuspaudus akceleratoriaus pedalą pasigirsta abejingų nepaliekantis griausmas.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./„Ford Mustang Fastback“
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./„Ford Mustang Fastback“

„Kondicionierius čia nereikalingas. Su šia mašina norisi važiuoti atsidarius langus. Jausmas toks pats, kaip važiuojant motociklu. Jaučiasi charakteris ir laisvė“, – sako K.Štelmokas.

Nors automobilyje sumontuota įspūdinga garso sistema, bet, pasak automobilio savininko, ji čia visai be reikalo. Važiuojant norisi klausyti variklio, o ne muzikos.

„Drag'inti mieste niekas nesiūlo. Visi kažkaip pagarbiai žiūri, nei aš noriu jos draskyti, nei kiti žino, kas po kapotu. Niekas nenori apsijuokti, tai niekas nieko niekam ir nesiūlo“, – juokiasi K.Štelmokas.

Drag'inti mieste niekas nesiūlo. Visi kažkaip pagarbiai žiūri, nei aš noriu jos draskyti, nei kiti žino, kas po kapotu. Niekas nenori apsijuokti, tai niekas nieko niekam ir nesiūlo.

Tiesa, automobilio savininkas pasiguodė, kad mieste važiuoti su šia mašina yra labai sunku. Labai daug vairuotojų yra nemandagūs – seka, užkiša, stabdo, kad „Mustangas“ juos aplenktų ir taip galėtų automobilį važiuodami apžiūrėti iš visų pusių.

„Kartą vienas vairuotojas įkyriai sekė – sustojau. Jis irgi sustojo. Toks pyktis paėmė, tai pabėgau, – incidentą prisiminė Klaudijus. – Tiems, kas nori pigaus dėmesio – turiu pinigų, nusipirkau mašiną. Tai – ideali mašina. Gaus tokį dėmesį, kad nežinos, kur dėtis“.

1967-1968 metų „Ford Mustang Fastback“ yra tapęs gyva klasika, todėl norintiems įsigyti tokį automobilį teks pakratyti piniginę. Bėgant metams automobilio kaina ne krenta, o auga.

„Man tai tiesiog daiktas. Šiandien turiu, rytoj ne. Gal kažkada gyvenime prisiminsiu, kad turėjau 1967 m. „Fastback'a“. Sūnų pavežioju, sakau, Paskali, prisimink, kad su tėvu važinėjai 1967 m. „Mustangu“, – sako Klaudijus bei prasitaria, kad greičiausiai automobilis bus parduotas kokiam nors kolekcionieriui užsienyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų