Pavasarinės „puošmenos“ Lietuvos gatvėse: duobių atsiranda per pirmus metus po remonto

Besibaigiant žiemai keliais važiuoti reikia itin atidžiai, kadangi dėl vieno neatsargaus judesio gali tekti skaudžiai sumokėti. Šaltas sezonas eina į pabaigą, atverdamas gatvėse daugybę duobių. Tačiau ar viską lemia tik orai? Vilniaus rajono Riešės gyventojai suka galvas, kaip neseniai suremontuotas kelias šalia jų gyvenvietės net vasariui neįpusėjus yra sunkiai išvažiuojamas.
Kelias Riešėje
Kelias Riešėje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Kelias tarp senojo Ukmergės plento ir Riešės pastaruoju metu tikrai nė neprimena tokio, kuris vos pernai suremontuotas. Kraštai nutrupėję, provėžų vietose atsivėrusios duobės.

Vietos gyventojai tvirtina negalintys atsistebėti, kaip nekokybiškai atlikti šie darbai, jeigu kelias nė neperžiemojo, o jau primena avarinį.

Vairuotojai stebisi

„Kaip jums patinka mūsų naujai suremontuotas kelias? Man tai įdomu, ar kas nors iš seniūnijos pareigūnų domisi kelių kokybe, kelių priežiūros garantijomis ir pan.“ „Vakar vos padangos neprasikirtau tuo keliu važiuodamas.“ „Ten ir taip kelias tamsus ir baisus, o po žiemos iš viso blogai.“ „Viskas dėl nesutvarkytų kelkraščių. Vanduo nesidrenuoja, pagrindas minkštėja, dėl to ardomas asfaltas. Viskas padaryta buvo tik dėl vaizdo!“

Tokių komentarų gausu Riešės gyventojų puslapyje socialiniame tinkle „Facebook“. Žmonės dalijasi ir nuotraukomis, kurios tikrai nepadidina noro pasivažinėti šia gatve ar dar labiau šalia esančia, kuri neva remontuojama, tačiau žiemą darbai nevyksta. O žmonėms šia itin duobėta atkarpa tenka važiuoti kasdien.

Gyventojai pirštais baksnoja į seniūniją ir Vilniaus rajono savivaldybę, kaip esą nesirūpinančias šiuo keliu, tačiau pastaroji tvirtina, kad ne jie ir turi rūpintis. „Jūsų minimas kelias yra valstybinės reikšmės rajoninis kelias priklausantis Lietuvos automobilių kelių direkcijai“, – į klausimą apie šią kelio atkarpą šalia Riešės atsakė Vilniaus rajono savivaldybė.

Reikalaus sutvarkyti

Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) teigimu, pagal 2017 m. birželį sudarytą sutartį buvo atliktas kelio Nr. 5210 Bendoriai–Riešė–Kalinas ruožo nuo 0,020 iki 2,460 km asfalto dangų paprastasis remontas.

„Rangovo AB „Eurovia Lietuva“ atliktų statybos darbų perdavimo statytojui (užsakovui) akte nurodyta, kad šių darbų vertė 106 918,66 eurų.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Kelias Riešėje
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Kelias Riešėje

Pagal norminius ir normatyvinius dokumentus, jeigu minėti darbai atlikti kokybiškai, garantinis terminas yra 1 metai. Gavęs jūsų informaciją, LAKD inspektorius nuvyko į vietą apžiūrėti kelio ir įvertinti situacijos. Pirminiu vertinimu tose vietose, kur atsirado defektai, esama asfalto danga buvo nufrezuota (išardyta) lyginant kelio nelygumus. Tokiu būdu buvo susilpninta kelio danga. Nepriklausomai nuo to, kad garantinis terminas pasibaigė, LAKD kreipsis į rangovą dėl defektų pašalinimo“, – savo komentare teigia LAKD.

Planai dar nesudėlioti

Būsimus kelių remonto ir tiesimo darbus tiek LAKD, tiek savivaldybės dar tik planuoja. Vilniaus savivaldybė šiuo metu tikina, kad tėra tvarkomos avarinės duobės, iš esmės gatvių remontai prasidės ne anksčiau kaip balandį ar gegužę, kai veiks karšto asfalto gamykla. Kol kas nėra ir ištisinio gatvių asfaltavimo plano.

Vilniaus rajono savivaldybė tikina, kad planuojamų remontuoti objektų sąrašą Tarybai tvirtinti teikia seniūnijos, prieš tai jis aptariamas seniūnaičių sueigose.

„Šiuo metu kalbėti apie 2019 metams skirtas lėšas bei planuojamus tvarkyti kelius yra per anksti, kadangi savivaldybei kol kas nėra žinoma Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų suma, taip pat nėra patvirtintas ir savivaldybės biudžetas“, – 15min teigė savivaldybė.

Šiuo metu kalbėti apie 2019 m. skirtas lėšas bei planuojamus tvarkyti kelius yra per anksti, – sakė Vilniaus rajono savivaldybė.

Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Viešųjų ir tarptautinių ryšių skyrius informavo, kad 2018 metais iš gautų Kelių priežiūros ir plėtros programos skaičiuojamųjų ir tikslinių bei rezervo lėšų (3,952 mln. eurų) buvo naujai išasfaltuota bei atnaujinta 20,9 km rajono kelių bei gatvių, iš Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto naujai išasfaltuota ir atnaujinta 14,6 km kelių ir gatvių.

Taip pat 2018 metais pagal programą dėl kelių ir gatvių asfaltavimo ar žvyro dangos remonto darbų bendro finansavimo (kai net iki 50 proc. darbų vertės padengia savivaldybė) buvo įgyvendinti 13 objektų darbai, nutiesiant 8,3 km kelių ir gatvių (darbų suma siekė 1,263 mln. eurų). Bendrai per 2018 metus naujai išasfaltuota bei atnaujinta per 43,8 km asfalto dangos.

Tiltai, viadukai, keliai

LAKD planuojamų darbų sąrašas – ilgas. Planuojama kapitaliai remontuoti tiltą per Asvejos ežerą Dubingiuose, tiltus per Šventąją Upninkuose Jonavos rajone ir Anykščių rajone. Rekonstruojamas bus tiltas per Veiviržą, viadukas kelio A12 68-ajame kilometre, dviejų lygių sankryža Panevėžio aplinkkelyje. Rekonstruojama nemažai valstybinės reikšmės krašto ir rajoninių kelių atkarpų, keliuose rajonuose šalia įrengiant ir dviračių bei pėsčiųjų takus.

„Kelio dangos stiprinimo darbai numatyti 60 km magistralinių ir krašto kelių. 130 km numatyta dangos remonto darbų įrengiant paviršiaus apdorojimą rajoniniuose keliuose. Taip pat planuojama diegti inžinerines eismo saugos priemones valstybinės reikšmės, krašto ir rajoniniuose keliuose, modernizuoti valstybinės reikšmės kelių ruožų apšvietimą, įrengti vidutinio greičio matavimo sistemų postų ir stacionarių greičio matavimo įrenginių valstybinės reikšmės keliuose“, – teigia LAKD.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Kelias Riešėje
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Kelias Riešėje

Ketinama tęsti ir anksčiau pradėtus projektus, tarkim, diegiamos aplinkosauginės priemonės TEN-T (Vieningas transporto tinklo) keliuose, taip pat inžinerinės eismo saugumo priemonės krašto ir rajoniniuose keliuose, vykdomas valstybinės reikšmės krašto kelio Šilutė–Rusnė ruožo rekonstravimas ir estakados šio kelio užliejamajame ruože nauja statyba, viaduko virš geležinkelio Mažeikių m. Algirdo g. įrengimas.

Taip pat dar vienas suplanuotas darbas – kelio Vilnius-Kaunas-Klaipėda ruožo nuo 10 iki 95 kilometro rekonstravimas. Numatoma šį kelią pertvarkyti į automagistralę ir padidinti leistiną greitį iki 130 km/val.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų