„Su pareigūnais nuolatos tenka susidurti dėl Kelių eismo taisyklėse esančio ženklo 303“, – 15min redakcijai skundėsi žinoma moteris.
Pastarasis ženklas nurodo, kad „Motorinių transporto priemonių eismas draudžiamas“. Jo nepaisyti gali tik mopedų, motociklų be priekabų vairuotojai, taip pat maršrutinis, aptarnaujantis transportas bei ženklu „Neįgalusis“ pažymėti automobiliai.
Aptarnaujančiu transportu laikomas tas, kuris priklauso draudžiamaisiais kelio ženklais pažymėtoje zonoje esančioms įmonėms, įstaigoms, organizacijoms, toje zonoje gyvenantiems ar dirbantiems asmenims. Taip pat tas, kuris į minėtą zoną atveža krovinius arba atvyksta jų paimti, atveža arba atvyksta paimti keleivių.
„Atvažiuoju paimti keleivių arba jų išleisti, bet negaliu nuvežti toliau nei kad leidžia ženklas. Pavyzdžiui, į Vilniaus Totorių ar Odminių gatves man kelio nėra. O žmonės pasipiktinę, kad turi 400 metrų iki mašinos eiti pėsčiomis, ypač, kai lyja“, – problemą nusakė K.Kazarian.
Moteris piktinosi, kad turėdama visus veiklai reikalingus dokumentus, mokėdama mokesčius ir dirbdama tą patį darbą, kaip kad taksi automobilių vairuotojai, negali naudotis jiems galiojančiomis privilegijomis.
„Nesuprantu, kodėl negaliu laikyti savo automobilio aptarnaujančiu transportu, kai iš esmės dirbu tą patį darbą“, – kalbėjo 15min skaitytoja.
Privilegija atneštų problemų
Susisiekimo ministerija didelės problemos dėl to, kad pavežėjai negali važiuoti į draudžiamais ženklais pažymėtas zonas, neįžvelgia. Anot Dmitrijaus Bialo, Susisiekimo ministerijos Kelių transporto skyriaus vyriausiojo specialisto, keleivių pavežėjimas lengvuoju automobiliu ir keleivių vežimas taksi automobiliu – skirtingos veiklos.
„Joms taikomi skirtingi reikalavimai leidimui gauti, taip pat skirtingi reikalavimai automobiliams. Atsižvelgiat į tai, Kelių eismo taisyklėse numatyta išimtis taikoma tik taksi automobiliams“, – akcentavo specialistas.
Be to, pabrėžė specialistas, taksi automobilius visuomet galima atpažinti pagal specialius valstybinius numerio ženklus, kurių pavėžėjai neturi.
„Jie neišsiskiria iš bendro transporto priemonių srauto, todėl sudarius išimtį pavežėjams, būtų sudėtinga ar netgi neįmanoma kitų eismo dalyvių kontrolė“, – problemą nurodė D.Bialas.
Žinant, kad žmogus dirba, jam rašyti baudas yra absurdas.
Vis dėlto K.Kazarian, ir išklausiusi šią oficialią poziciją, lieka prie savo nuomonės: „Iš esmės privalo leisti pažymėtoms, iš visų pusių apklijuotoms pavežėjų mašinoms įvažiuoti į tas zonas, nes tikrai policininkai aiškiai atskiria tokį transportą, o bent jau mane atpažįsta ir iš veido. Aiškiai žinant, kad žmogus dirba, jam rašyti baudas yra absurdas.“